Dragen van brandweerkleding door derden

Auteur Topic: Dragen van brandweerkleding door derden  (gelezen 19018 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

paul_hartog

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 13 juni 2008, 11:53:03
controleren of iemand bij de politie zit is iets makkelijker dan controleren of iemand iets met de brandweer heeft.
Ik vind het ook niet kunnen dat elke gek met een politiepak gaat lopen, maar bij brandweerkleding zie ik het probleem niet

Ko van Leeuwen

• Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #11 Gepost op: 13 juni 2008, 12:26:29
controleren of iemand bij de politie zit is iets makkelijker dan controleren of iemand iets met de brandweer heeft.
Ik vind het ook niet kunnen dat elke gek met een politiepak gaat lopen, maar bij brandweerkleding zie ik het probleem niet

Klinkt een beetje alsof het van jouw club niet mag maar van een andere club wel  ;) ;) ;)

Maar effe serieus: Kleding dragen is een ding, kleding gebruiken om ergens
toegang te krijgen is iets anders. Zo was er ooit een cameraman in brandweerkledij.
Daar tuinde oom agent mooi niet in O0. En gelijk heeft ie.

Als fotograaf heb ik wel een opvallende jas maar vrijwel nooit een jas of hes
met reflectiestrepen er op. Dit om te voorkomen dat betrokkenen denken dat
ik hulpverlener ben (is me namelijk een keer gebeurd). En dat ben ik dus niet!

Het is met zoveel dingen: Het is vrij te koop maar dan moet je er geen misbruik
van maken.

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 13 juni 2008, 12:31:17
en daarbij komt.... als ze iedereen willen straffen die ten onrechte zulke kleding draagt willen gaan straffen worden ze er aardig druk mee... en waar trek je dan de grens? mogen bijvoorbeeld brandweervrijwilligers in hun vrije tijd ook geen t-shirt met logo dragen?

Ferrari_F50

• Gast
Reactie #13 Gepost op: 13 juni 2008, 12:32:56
Twee weken in Opsporing Verzocht nog een item hierover. Een man gehuld in politie kledij overviel een oudere mevrouw, deze dacht dat het een echte politieagent was. Daar ben je toch mooi klaar mee, als zoiets jou overkomt.

Storz

• Forum gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 13 juni 2008, 13:14:17
Het dragen van kleding met opdruk brandweer en het logo al dan niet met korpsnaam is opzicht geen probleem mits je bij de brandweer werkt.
Je wekt toch de indruk dat je bij de brandweer werkt en als mensen die nou net nodig hebben.....daar sta je dan..

Ik pleit dan ook voor een landelijke brandweerlegitimatiepas. De politie en ambu hebben deze ook waarom de brandweer niet?

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 13 juni 2008, 16:08:21
Ik pleit dan ook voor een landelijke brandweerlegitimatiepas. De politie en ambu hebben deze ook waarom de brandweer niet?

ik denk dat dit komt door dat de brandweer voornamelijk te maken heeft met vrijwilligers.... al hoewel dit geen belemmering hoort te zijn.
maar als jij brand hebt en er komt iemand aan rennen en zegt iik ben van de brandweer en heeft zo'n tshirt aan... ga je dan vragen: mag ik eerst je pasje zien?

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #16 Gepost op: 13 juni 2008, 16:15:19
ik denk dat dit komt door dat de brandweer voornamelijk te maken heeft met vrijwilligers.... al hoewel dit geen belemmering hoort te zijn.
maar als jij brand hebt en er komt iemand aan rennen en zegt iik ben van de brandweer en heeft zo'n tshirt aan... ga je dan vragen: mag ik eerst je pasje zien?

Je hebt ook politie vrijwilligers met een politie pas ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #17 Gepost op: 13 juni 2008, 16:58:53
Je hebt ook politie vrijwilligers met een politie pas ....

zoals ik zei.. dit hoeft geen belemmering te zijn ;)

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 28 juni 2008, 11:44:35
tja als ze dat bij 1 iemand doen, moeten ze dat bij iedereen doen vind ik! dus niet bij de 1 wel en bij de ander niet

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #19 Gepost op: 28 juni 2008, 14:12:52
Ik vind persoonlijk dat ze alle brandweerkleding uit de handel moeten halen en net als bij de politie door een centraal orgaan moeten laten regelen. Dan heb je al dat gedoe niet met allerlei mensen met brandweerkleding.
Brandweerautobordjes, t shirts en andere secundaire brandweerartikellen gewoon lekker alleen voor de vrijwilligers en niet meer voor een ieder te koop. Zou zowel voor (onder andere parkeergedrag) handhaving als uitstraling een zeer positieve uitwerking hebben.

Ik vind het ronduit belachelijk als je ziet hoe veel brandweerbordjes er op auto's zitten die totaal niets met de brandweer te maken hebben, maar wel even op een iets andere plaats staan als de gemiddelde automobilist. Ook zie ik erg veel mensen met brandweertruien, trainingsbroeken en andere artikellen lopen waarvan ik raar sta te kijken  ???
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !