Dragen van brandweerkleding door derden

Auteur Topic: Dragen van brandweerkleding door derden  (gelezen 18867 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #20 Gepost op: 28 juni 2008, 14:16:18
maarja wat ook een probleem is.... je kan niet aan iemand zien of hij/zij wel of niet bij de brandweer zit...


Ko van Leeuwen

  • Fotograaf
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,399
  • IJmuiden
    • Foto Ko van Leeuwen
Reactie #21 Gepost op: 28 juni 2008, 14:56:35
tja als ze dat bij 1 iemand doen, moeten ze dat bij iedereen doen vind ik! dus niet bij de 1 wel en bij de ander niet

Ergens in Noord-Hollands is een cameraman weggestuurd door de politie omdat hij
in uitrukkleding van de brandweer liep...


Jos v L

  • Dbbo ministerie van defensie & vrijwilliger Brwzl
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,663
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #22 Gepost op: 28 juni 2008, 15:34:13
Ik weet van één geval in Noord-Limburg, daar kreeg een fotograaf, die vaak een brandweerjas droeg, een officieel schrijven van de Regio met de opdracht de brandweerlogo's van zijn jas te verwijderen, zich niet uit te geven als hulpverlener, plus het brandweerlogo van zijn website af te halen...
Zo nu en dan wordt er toch wel degelijk actie tegen ondernomen.

En nog steeds heeft deze meneer verhalen dat hij werkzaam is bij brandweer Roermond. Triest!
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #23 Gepost op: 28 juni 2008, 19:33:51
maarja wat ook een probleem is.... je kan niet aan iemand zien of hij/zij wel of niet bij de brandweer zit...

Hoe bedoel je? Als je net als bij het landelijke politieorgaan gewoon de korpsen laat bestellen, dan ben je van het hele gezeur af. Leden kunnen dan eventueel via het korps met gespaarde punten dingen kopen.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #24 Gepost op: 28 juni 2008, 23:59:44
maarja wat ook een probleem is.... je kan niet aan iemand zien of hij/zij wel of niet bij de brandweer zit...
Het dragen wil jeroen niet strafbaar stellen, maar de verkoop aan derden. Hoewel strafbaar, gewoon dat het niet meer kan  ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #25 Gepost op: 29 juni 2008, 03:04:23
Het dragen wil jeroen niet strafbaar stellen, maar de verkoop aan derden. Hoewel strafbaar, gewoon dat het niet meer kan  ;)

Of het in ieder geval een stuk moeilijker maken om er aan te komen. Met andere woorden, logo beschermen (en het dus eigenlijk net zo oplossen als er bij de politie gedaan word), verkoop aan banden (door een beschermd logo ...), en alles door een centraal orgaan met alleen een mogelijkheid om korpsen te laten bestellen, leden kunnen dus dan via het korps bestellen en anders niet.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Gast

  • Gast
Reactie #26 Gepost op: 29 juni 2008, 03:10:06
Het Logo is al beschermd auteursrechtelijk (dacht ik) maar niet een verboden goed.... ook nergens voor nodig toch

Iedereen in dit land maar klagen over dat er zoveel regeltjes zijn en alles verboden wordt, wil je dan zelfs nog het dragen van T-shirts met een logootje gaan verbieden..... weljaaaaaaaaaaaaaaa....
Helemaal de andere kant op denken, wat dacht je er juist van om ietwat afwijkende T-shirts met logo en korpsnaam te gaan VERKOPEN tegen een leuk bedrag, wat door de verzamelaars/enthousiasten/supporters wordt gekocht en de korpspot (of koffiepot) dusdanig spekt dat aan beide kanten men dik tevreden is. Kijk maar naar de Luchtmacht en de squadrons, die doen goeie zaken op de Open Dagen met petjes, T-shirts, stickers, emblemen, reken maar dat die pot goed gevuld wordt door de enthousiastelingen.

Ik heb zelf diverse US Fire Dept T-shirts omdat ik die nou eenmaal mooier vind dan de NL brandweer shirts, maar als ik een NL brandweershirt-verzamelaar zou zijn zou ik me toch afvragen waar we in vredesnaam mee bezig zijn, we're talking about T-shirts man.....


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #27 Gepost op: 29 juni 2008, 03:27:18
Het Logo is al beschermd auteursrechtelijk (dacht ik) maar niet een verboden goed.... ook nergens voor nodig toch

Iedereen in dit land maar klagen over dat er zoveel regeltjes zijn en alles verboden wordt, wil je dan zelfs nog het dragen van T-shirts met een logootje gaan verbieden..... weljaaaaaaaaaaaaaaa....
Helemaal de andere kant op denken, wat dacht je er juist van om ietwat afwijkende T-shirts met logo en korpsnaam te gaan VERKOPEN tegen een leuk bedrag, wat door de verzamelaars/enthousiasten/supporters wordt gekocht en de korpspot (of koffiepot) dusdanig spekt dat aan beide kanten men dik tevreden is. Kijk maar naar de Luchtmacht en de squadrons, die doen goeie zaken op de Open Dagen met petjes, T-shirts, stickers, emblemen, reken maar dat die pot goed gevuld wordt door de enthousiastelingen.

Ik heb zelf diverse US Fire Dept T-shirts omdat ik die nou eenmaal mooier vind dan de NL brandweer shirts, maar als ik een NL brandweershirt-verzamelaar zou zijn zou ik me toch afvragen waar we in vredesnaam mee bezig zijn, we're talking about T-shirts man.....



Ik ben het met je eens ... Alleen als je ziet wat een problemen er soms komen door een t shirt of een brandweerbordje .... Vandaar mijn optie. Aan de andere kant begrijp ik de lol nog steeds niet, om als niet brandweerman met een shirt te gaan lopen
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


cytherea

  • Gast
Reactie #28 Gepost op: 2 juli 2008, 16:25:29
Ik ben het met je eens ... Alleen als je ziet wat een problemen er soms komen door een t shirt of een brandweerbordje .... Vandaar mijn optie. Aan de andere kant begrijp ik de lol nog steeds niet, om als niet brandweerman met een shirt te gaan lopen

Ik denk dat er een duidelijk onderscheid moet zijn tussen professionals in dienstkleren en eventuele merchandise. Iemand die op straat voor de grap in Rode Kruis kleren gaat lopen veroorzaakt ook alleen maar verwarring, en dat geldt voor alle hulpverleners vind ik.

Aan de andere kant zijn er een hoop enthousiaste mensen die het leuk vinden om wat spullen en/of kleren te verzamelen, maar er moet een goed onderscheid tussen die twee zijn.

Net zoals speelgoed pistolen ook te koop zijn mits ze niet lijken op echte pistolen. Zelfs niet qua kleur. (Tenminste dat is wat ik ervan weet)


Diamondback

  • is BHV-er/ EHBO-er. was HBT-er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,430
  • Diamondback, verslaafd aan Colt en de brandweer!
Reactie #29 Gepost op: 2 juli 2008, 17:08:41
Net zoals speelgoed pistolen ook te koop zijn mits ze niet lijken op echte pistolen. Zelfs niet qua kleur. (Tenminste dat is wat ik ervan weet)

Dat weet je goed! O0