Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1917012 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Feuerteufel

• Forum gebruiker
Reactie #100 Gepost op: 10 april 2006, 21:24:09
Gezien het kenteken zal het voertuig in ieder geval niet meer in dienst zijn van de Feuerwehr Hamburg, aangezien het kenteken voor Hansestadt Bremen is. Daarnaast is het ook een vrij recent kenteken. Bij een aantal vrijwillige korpsen binnen Hamburg is het voertuig inderdaad gebruikt en heel soms wordt deze nog gebruikt. Maar deze dus niet meer in Hamburg.

Een in dienst zijnde Hamburger Feuerwehr zou een HH kenteken hebben. Ik mis echter de typische Hamburger Striping.

Het kenteken is een Bremer "Zoll" kenteken. Dus een Duits uitvoerkenteken. In het rode vlak aan de rechterzijde is de afloopdatum van het kenteken aangegeven.

Ergo: deze LF 16 zal een derde leven (twede hoogstwaarschijnlijk al bij een Freiwillge Feuerwehr in/bij Hamburg) in een ver en misschien warm buitenland krijgen.

Aaldert

Christian010

• Senior gebruiker
Reactie #101 Gepost op: 10 april 2006, 21:28:51
Allemaal bedankt voor de info en de moeite !!!
Kan inderdaad kloppen dat ie geexporteerd wordt omdat daar in de omgeving meerdere rare voertuigen staan.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #102 Gepost op: 24 april 2006, 17:43:24
Eentje van deze categorie:

Een Fiat Ducato, oud model, donkerrood van kleur met witte horinzontale baan (ex-brandweervoertuig). Twee pitten voorop (die zijn nu oranje) en één pit midden achterop. Het voertuig is nu in particulier bezit. Ik zatm vandaag rijden. Weet iemand de achtergrond van het voertuig? Heeft iemand misschien ook een fotootje van dit voertuig in oude staat?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s

Michelle1983

• Gast
Reactie #103 Gepost op: 24 april 2006, 21:18:59
Als je het kenteken kan lezen, dan kan je www.brandbase.org proberen. Kan zelf het kenteken net niet helemaal lezen.

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #104 Gepost op: 24 april 2006, 21:33:10
Dit foto waar ik naartoe link is niet het voertuig hoor! Dat is alleen om aan te geven welk type Ducato het is. Als ik een kenteken had gehad was het inderdaad geen punt geweest ;)
Groeten, Maarten  

112Owolde

• Gast
Reactie #105 Gepost op: 25 april 2006, 01:10:51

Een Fiat Ducato, oud model, donkerrood van kleur met witte horinzontale baan (ex-brandweervoertuig). Twee pitten voorop (die zijn nu oranje) en één pit midden achterop. Het voertuig is nu in particulier bezit. Ik zatm vandaag rijden. Weet iemand de achtergrond van het voertuig? Heeft iemand misschien ook een fotootje van dit voertuig in oude staat?

De oude WO van Heerenveen was een ducato alleen had een lichtbalk ipv. Pitten.

Foto: http://members.lycos.nl/keimpeannema/

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #106 Gepost op: 25 april 2006, 09:24:45
Nee, dat is m helaas niet. Degene die ik zag had de achterste pit ook in het midden en het voertuig was donker rood.
Groeten, Maarten  

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #107 Gepost op: 25 april 2006, 10:57:46
De oude WO van Heerenveen was een ducato alleen had een lichtbalk ipv. Pitten.

Foto: http://members.lycos.nl/keimpeannema/
Dit voertuig is nog steeds in gebruik, maar nu als WO bij Jubbega, dus het kon hem niet zijn  ;)

Maarten

• Senior gebruiker
    • Hulpverleningsforum
Reactie #108 Gepost op: 27 mei 2006, 22:44:49
Hier nog maar weer eentje:

Citroen Jumper (oud model), kistopbouw met rolluiken. Lichtbalk voorop, baluwe en oranje pit echterop. Voertuig is niet voorzien van brandweerstriping, maar wel van een horizotale witte band. Ook de tekst brandweer heb ik niet gezien op het voertuig, maar achteraan het voertuig, bovenin aan de bestuurderszijde zat wel een grote sticker met een tekst die ik op afstand niet kon lezen.

Het voertuig reed in een wijk in Capelle aan den IJssel. Kenteken helaas ook niet gezien, dat zou het een stuk makkelijker maken ::)

Wie iemand welk voertuig het is en van welke dienst het voertuig is? De enige citroen jumpers die in brandbase voor komen zijn van de regio Friesland (op twee na)
Groeten, Maarten  

Thijs

• Senior gebruiker
    • www.1-1-2forum.nl
Reactie #109 Gepost op: 27 mei 2006, 22:54:49

http://images.google.nl/imgres?imgurl=http://www.brandweer.org/voertuig_image_fj/grou_792.jpg&imgrefurl=http://www.brandweer.org/voertuigen/grou.html&h=250&w=350&sz=38&tbnid=SjiingfLDaDhzM:&tbnh=82&tbnw=116&hl=nl&start=5&prev=/images%3Fq%3DFiat%2BDucato%2Bbrandweer%26svnum%3D10%26hl%3Dnl%26lr%3D%26sa%3DG