Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1915586 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

112Duiven

• Gast
Reactie #1020 Gepost op: 29 december 2008, 20:57:50
Ik bedenk me ineens dat ik nog een foto heb van een vergelijkbaar voertuig. De 07-203 in dit geval. Ik heb 'm maar even hier geparkeerd: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,24923.msg614315.html#msg614315

Is dit degene die je bedoelde?
(maar dan dus met een ander roepnummer)
Heey Maarten,
Ik bedoel de 07-201, en dit is een nieuw voertuig, namelijk een mercedes a klasse.
Deze word gepiept onder het roepnummer van motorambu 07-324.
3 meldingen gezien op de monitor, waarbij idd de mercedes voorbij kwam kachelen met A1.
alsk een foto heb dan plaats ik em

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1021 Gepost op: 30 december 2008, 00:12:28
dat was m bedankt voor de info gerard O0

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #1022 Gepost op: 5 januari 2009, 20:05:22
weet iemand iets over de nieuwe tankautospuit welke Helmond gaat krijgen? Zag op brandweervoertuigen.nl dat zij er 1 krijgen.

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #1023 Gepost op: 27 januari 2009, 14:22:09
Deze "solo-ambulance" stond bij de laatste ambulancebeurs in Apeldoorn op de parkeerplaats. Heeft iemand enig idee wat een soloambulance inhoud? Is het gewoon een soort rapid responder?

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

MachiaveIIi

• Forum gebruiker
Reactie #1024 Gepost op: 27 januari 2009, 14:34:45
Deze "solo-ambulance" stond bij de laatste ambulancebeurs in Apeldoorn op de parkeerplaats. Heeft iemand enig idee wat een soloambulance inhoud? Is het gewoon een soort rapid responder?

even googlen doet wonderen: http://www.drenthe.info/dvs/fileadmin/user_upload/conversie/06225.00/53095007.pdf

Ik citeer:

"De gewenste aanpassing voor het onderdeel Paraatheidsplan betreft het volgende. Uitbreiding van het aantal ambulances waarmee ambulancevervoer mag worden verricht met vier, te weten:

- één vergunning voor een Advanced Life Support-ambulance (te plaatsen in Klazienaveen)
- twee vergunningen voor een Solo-ambulance (worden geplaatst in Assen en Emmen)
- één vergunning voor een MICU-ambulance. Deze MICU-ambulance wordt in de rekenstaat van het College Tarieven Gezondheidszorg bij het UMCG te
Groningen geplaatst en zal worden ingezet in geheel Noordoost-Nederland "

even verderop:

'Solo-ambulance (rapid of fast responder) In het buitenland worden Solo-ambulances al geruime tijd ingezet om tijdswinst te halen bij hartfalen. Bij hartfalen worden altijd twee ambulances ingezet. Bij het inzetten van een Solo-ambulance is het voordeel dat verpleegkundigen alleen ingezet kunnen worden en dat bij hartfalen dan maar één ambulance hoeft te worden ingezet (samen met de Solo-ambulance). De andere ambulance kan dan ingezet worden bij andere/nieuwe meldingen.'

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #1025 Gepost op: 27 januari 2009, 18:28:32
even googlen doet wonderen: http://www.drenthe.info/dvs/fileadmin/user_upload/conversie/06225.00/53095007.pdf

Ik citeer:

"De gewenste aanpassing voor het onderdeel Paraatheidsplan betreft het volgende. Uitbreiding van het aantal ambulances waarmee ambulancevervoer mag worden verricht met vier, te weten:

- één vergunning voor een Advanced Life Support-ambulance (te plaatsen in Klazienaveen)
- twee vergunningen voor een Solo-ambulance (worden geplaatst in Assen en Emmen)
- één vergunning voor een MICU-ambulance. Deze MICU-ambulance wordt in de rekenstaat van het College Tarieven Gezondheidszorg bij het UMCG te
Groningen geplaatst en zal worden ingezet in geheel Noordoost-Nederland "

even verderop:

'Solo-ambulance (rapid of fast responder) In het buitenland worden Solo-ambulances al geruime tijd ingezet om tijdswinst te halen bij hartfalen. Bij hartfalen worden altijd twee ambulances ingezet. Bij het inzetten van een Solo-ambulance is het voordeel dat verpleegkundigen alleen ingezet kunnen worden en dat bij hartfalen dan maar één ambulance hoeft te worden ingezet (samen met de Solo-ambulance). De andere ambulance kan dan ingezet worden bij andere/nieuwe meldingen.'

leuk plan... maar vaak gaat de 2e verpleegkundige van 2e ambu mee met de patient en 1è verpleegkundige naar het ziekenhuis... wat gebeurt er dan met die auto?

7194

• Senior gebruiker
Reactie #1026 Gepost op: 27 januari 2009, 18:33:12
leuk plan... maar vaak gaat de 2e verpleegkundige van 2e ambu mee met de patient en 1è verpleegkundige naar het ziekenhuis... wat gebeurt er dan met die auto?

Lekker laten staan en later ophalen misschien.  ::)

Bart S

• Gast
Reactie #1027 Gepost op: 27 januari 2009, 19:19:43

Zoals Gerard al zegt, later weer oppikken. Dat gebeurt al heel lang hoor, bij nachtelijke piketdiensten was het niet ongewoon dat de chauffeur de ambu voor de deur had en de verpleegkundige een auto voorzien van OGS. Bij een melding reden ze dan naar een bepaald punt waar de pleeg in de ambu stapte en de auto dus liet staan. Later werd die dan weer opgehaald.

RalfW

• Senior gebruiker
Reactie #1028 Gepost op: 27 januari 2009, 19:53:18
Zoals Gerard al zegt, later weer oppikken. Dat gebeurt al heel lang hoor, bij nachtelijke piketdiensten was het niet ongewoon dat de chauffeur de ambu voor de deur had en de verpleegkundige een auto voorzien van OGS. Bij een melding reden ze dan naar een bepaald punt waar de pleeg in de ambu stapte en de auto dus liet staan. Later werd die dan weer opgehaald.

oh... dat wist ik niiet :)

gignnl

• Senior gebruiker
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1029 Gepost op: 27 januari 2009, 21:53:45
dergelijke piketdiensten waren bij veel ambulancediensten gemeengoed.door de atw zijn ze naar ik dacht overal afgeschaft.
is niet altijd een verbetering want door het piket had men vaak 2 wagens inzetbaar terwijl men nu slechts 1 parate wagen heeft en de 2e wagen van veel verder moet komen.