Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1900815 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #110 Gepost op: 27 mei 2006, 23:18:06
Nee, dat voertuig heeft wel BZK striping, en is te licht van kleur.
Ik had trouwens net gegoogled naar "brandweer ducato" en toen kwam ik deze ook tegen, is wel toevallig ;D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #111 Gepost op: 27 mei 2006, 23:28:17
Hier nog maar weer eentje:

Citroen Jumper (oud model), kistopbouw met rolluiken. Lichtbalk voorop, baluwe en oranje pit echterop. Voertuig is niet voorzien van brandweerstriping, maar wel van een horizotale witte band. Ook de tekst brandweer heb ik niet gezien op het voertuig, maar achteraan het voertuig, bovenin aan de bestuurderszijde zat wel een grote sticker met een tekst die ik op afstand niet kon lezen.

Het voertuig reed in een wijk in Capelle aan den IJssel. Kenteken helaas ook niet gezien, dat zou het een stuk makkelijker maken ::)

Wie iemand welk voertuig het is en van welke dienst het voertuig is? De enige citroen jumpers die in brandbase voor komen zijn van de regio Friesland (op twee na)

ergens op de veluwe rijd volgens mij zo'n ding alleen zitten daar geen rolluiken in, moet je maar ff op deze site kijken, en dan bij uitrukken 2006, bosbrand (de eerste de beste bosbrand die je tegenkomt)

http://www.brandweernunspeet.nl.nu/
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #112 Gepost op: 27 mei 2006, 23:32:27
Nee, is m niet. Degene die ik zag was single-cab. Bedankt voor het zoeken ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #113 Gepost op: 28 mei 2006, 12:20:48
Hier nog maar weer eentje:

Citroen Jumper (oud model), kistopbouw met rolluiken. Lichtbalk voorop, baluwe en oranje pit echterop. Voertuig is niet voorzien van brandweerstriping, maar wel van een horizotale witte band. Ook de tekst brandweer heb ik niet gezien op het voertuig, maar achteraan het voertuig, bovenin aan de bestuurderszijde zat wel een grote sticker met een tekst die ik op afstand niet kon lezen.

Het voertuig reed in een wijk in Capelle aan den IJssel. Kenteken helaas ook niet gezien, dat zou het een stuk makkelijker maken ::)

Wie iemand welk voertuig het is en van welke dienst het voertuig is? De enige citroen jumpers die in brandbase voor komen zijn van de regio Friesland (op twee na)

Het zou een (voormalig) voertuig van Papierfabriek Parenco uit Wolfheze kunnen zijn.

De foto heb ik ergens van het net gehaalt en weet helaas niet meer van wie deze foto is. Mijn excuses hiervoor

Aaldert

Naschrift: Sorry Peter, in mijn datenbank gebruik ik veel foto's uit het net die ik in principe niet verder publiceer. In dit geval had ik het idee dat ik de vragensteller zou kunnen helpen.

[verwijderd door de beheerder]


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #114 Gepost op: 28 mei 2006, 12:34:51
Het zou een (voormalig) voertuig van Papierfabriek Parenco uit Wolfheze kunnen zijn.

De foto heb ik ergens van het net gehaalt en weet helaas niet meer van wie deze foto is. Mijn excusex hiervoor

Aaldert

De foto is van Peter IJzerman, die heb je waarschijnlijk op http://www.brandweervoertuigen.com/korpsen/parenco/default.htm

Het is niet het voertuig wat ik gezien heb. Wie weet kom ik hem nog een keer tegen, dan kan ik wat meer info geven.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #115 Gepost op: 28 mei 2006, 14:05:52
ik vermoed dat de oude wagen van het Groningse ziekenhuis heb zien rijden. dit is een enkele cabine met een opbouw met rolluiken voorheen had deze een zeildoek zijkant.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


brw opsterland freak

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 72
Reactie #116 Gepost op: 28 mei 2006, 18:13:18
ik vond deze laatst op internet deze heeft net de over dracht gehad de pm/sl putten deze heeft volgens mij achterin een roluik als ik het goed heb.
foto:Marco Hoope


[verwijderd door de beheerder]


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #117 Gepost op: 28 mei 2006, 18:37:03
ik vond deze laatst op internet deze heeft net de over dracht gehad de pm/sl putten deze heeft volgens mij achterin een roluik als ik het goed heb.
foto:Marco Hoope


Dat zou wel eens degene kunnen zijn die ik op 24 april zag, than Q ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Jeugdbrandweer

  • Gast
Reactie #118 Gepost op: 28 mei 2006, 20:16:24
ik vond deze laatst op internet deze heeft net de over dracht gehad de pm/sl putten deze heeft volgens mij achterin een roluik als ik het goed heb.
foto:Marco Hoope


Ja klopt hier zit achter een luik!
Deze is vervangen voor een nieuwe MAN

Gr. Vincent


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #119 Gepost op: 5 juni 2006, 21:57:36
Hier in de straat staat al enkele dagen een rode vw transporter. Over de T4 loopt van voor tot achter een witte band, en hij heeft witte wieldoppen. Vandaar dat dit mij doet vermoeden dat dit een oud brandweervoertuig is. Het kenteken is: FD-BV-03
Op de kentekenplaathouder staat iets van Almere, weet niet of dit iets met de herkomst van het voertuig te maken heeft.

Een snelle blik op rdw.nl heeft mij het volgende opgeleverd:

 Datum eerste afgifte Nederland     Info     7 mei 1992
Datum eerste toelating    Info    7 mei 1992
Datum aanvang tenaamstelling    Info    22 oktober 1998
 
Vervaldatum APK    Info    18 maart 2007
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !