Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1898835 keer)

0 gebruikers (en 31 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1310 Gepost op: 22 juli 2009, 16:52:48
Ben een leek op heligebied, maar zou het kunnen dat de nieuwe selectie van Feyenoord daar vandaag mee in de Kuip is afgeleverd tijdens de open dag? Zag zo'n zelfde heli daar vandaag (althans, voor mijn lekenoog was het dezelfde).
greetz,  Enrique


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #1311 Gepost op: 22 juli 2009, 16:56:32
Ah, nabij de Biesbosch, samen met de rivieren een favoriete oefen- en testroute vanuit vliegbasis Gilze-Rijen, waar de opleidingen en (groot) onderhoud van de helikoptergroep van defensie is gecentraliseerd  ::)

Hij vloog in de richting van Zeeland. Denk dat hij nog van Gilze afkwam.


Kees ZHZ

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 669
  • Ambulancezorgbegeleider
    • Enkele foto's op mijn site
Reactie #1312 Gepost op: 22 juli 2009, 17:07:04
Ik zag op hvzeeland twee nieuwe ambulances, een nieuwe chevy met LED-balk en een nieuwe Mercedes Sprinter.
Wie kan mij meer hierover vertellen? Zijn de knopen nu eindelijk doorgehakt wat betreft de ambulances?
Gaat het niet zoals het moet dan moet het maar zoals het gaat.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1313 Gepost op: 22 juli 2009, 22:08:24
Ben een leek op heligebied, maar zou het kunnen dat de nieuwe selectie van Feyenoord daar vandaag mee in de Kuip is afgeleverd tijdens de open dag? Zag zo'n zelfde heli daar vandaag (althans, voor mijn lekenoog was het dezelfde).

Dit is de NH90 zoals op de foto van MarcoV:


Dit is het type waarmee de Feyenoorden vervoerd werden, een zogenaamde 'Dauphin':
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1314 Gepost op: 22 juli 2009, 22:13:35
http://home.planet.nl/~ver00824/heli.jpg

Deze kwam hier net overvliegen weet iemand wat dit voor heli is en waarvoor hij dient?

Weer een heli primer??  :D ???

http://www.denhelderactueel.nl/09/07/2009/nh-90-heli-is-in-aantocht/

NH-90 heli op De Kooy
9 juli 2009 | Ronald Boutkan | | Reageer! | E-mail dit bericht | Afdrukken |

Den Helder – Ze hebben er lang op gewacht, maar de medewerkers van Maritiem Vliegkamp De Kooy kunnen op zeer korte termijn dan toch eindelijk kennismaken met de nieuwe NH-90 helikopter. “Hij kan werkelijk elk moment arriveren”, meldt Robert de Jong, voorlichter van het Defensie Helikopter Commando.

De nieuwe helikopter, waarvan er uiteindelijk twintig in Nederland worden gestationeerd, zou eigenlijk vorige week al arriveren in Den Helder, maar omdat het technisch onderhoud niet op tijd was afgerond, moest dit worden uitgesteld. Hij staat nu nog in de fabriek in Italië, maar de verwachting is dat hij morgen, wellicht van het weekeinde en anders toch zeker begin volgende week, op de Kooy landt. “Hij vertrekt uiteraard pas uit Italië als het 100 procent veilig is”, benadrukt De Jong.

De helikopter is het eerste exemplaar dat in Nederland actief wordt. “We gebruiken deze vooral als trainingsheli voor de technische bemanning, want die moet natuurlijk wel ervaring opdoen met het toestel.” De verwachting is dat dit exemplaar nog wel een keer teruggaat naar de fabriek, maar in principe is deze NH-90 er eentje “om te blijven, het is zeker niet bedoeld als showmodel”.

Op 1 juli vorig jaar werd op De Kooy begonnen met de bouw van de hangar voor de helikopter. De hangar moet in de toekomst ruimte bieden aan negen helikopters, waarvan één in ‘gespreide toestand’, klaar om direct uit te vliegen voor Search & Rescue operaties, zo liet Defensie destijds weten.

De komst van de trainingshelikopter luidt het begin in van de vervanging van de maritieme helikoptervloot. In de loop van de komende jaren worden de Westland Lynx (21 stuks) en Augusta Bell 412 helikopter (3 stuks) vervangen. Vanaf eind dit jaar verwacht Defensie de levering van de eerste Nederlandse NH-90 uit een serie van 20 bestelde helikopters. Het vervangingsproces moet eind 2014 zijn voltooid. Tijdens de vervanging van de helikoptervloot blijven de Search and Rescue taken geborgd.

Update: De NH-90 is donderdagmiddag aangekomen op De Kooy.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1315 Gepost op: 23 juli 2009, 19:09:39
Hallo allemaal,

(Sorry dat hij is bewogen....)


Politieauto in het rood met een pitje op het dak, deze heb ik gefotografeerd op schiphol, maar kan iemand vertellen wat de taak van dit voertuig is....

mvg roy


Inmiddels wat aanvullende informatie. Voertuig was toendertijd inderdaad van de vreemdelingenpolitie en is inmiddels tbv. studentenpool district Kennemerland-Midden.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #1316 Gepost op: 23 juli 2009, 19:35:22
Inmiddels wat aanvullende informatie. Voertuig was toendertijd inderdaad van de vreemdelingenpolitie en is inmiddels tbv. studentenpool district Kennemerland-Midden.

Net wat Jerommeke zegt, was van de Vreemdelingenpolitie van Kennemerland, gestationeerd op Schiphol. (Zit trouwens een leuke autoradio in..  ::)) Ze hadden ook nog een andere Transporter, als ik het goed heb een blauwe, ook voorzien van een enkel pitje.

Is overigens nog regelmatig te zien op Schiphol.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1317 Gepost op: 23 juli 2009, 20:25:19
Net wat Jerommeke zegt, was van de Vreemdelingenpolitie van Kennemerland, gestationeerd op Schiphol. (Zit trouwens een leuke autoradio in..  ::)) Ze hadden ook nog een andere Transporter, als ik het goed heb een blauwe, ook voorzien van een enkel pitje.

Is overigens nog regelmatig te zien op Schiphol.

Volgens mij hadden ze een groene en een rode  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #1318 Gepost op: 23 juli 2009, 20:27:00
Volgens mij hadden ze een groene en een rode  ;)
Nou je het zegt...


feuerkuno

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 13
Reactie #1319 Gepost op: 29 juli 2009, 17:07:33
Hallo,

in de regio Groß-Gerau / Hessen staat deze oude ex-Nederland HV bij het Rode Kruis:

http://www.bos-fahrzeuge.info/details.php?image_id=75085

Is dit de oude HV-2 van Korps Delft. Is en lid in bezit van en oude foto?

Bedankt   Kai-Uwe