Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1898836 keer)

0 gebruikers (en 32 gasten bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #1320 Gepost op: 1 augustus 2009, 08:48:04
Gister zag ik in purmerend een geel met zwart VW busje rijden met broeder de vries Dutch ambulance service erop , was zelf aan het rijden dus kon er geen foto van maken

( ik heb de website al gevonden )


pompbediende

  • Meerdere functies
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,263
Reactie #1321 Gepost op: 1 augustus 2009, 09:16:57
Wat is je vraag erover ?  ???
Veiligheidsregio Zuid-Holland Zuid


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #1322 Gepost op: 4 augustus 2009, 16:34:50
In veenendaal reed een ambu rond met ropenummer EMS-09

weet iemand wat dat betekend ?
Geen foto helaas


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #1323 Gepost op: 4 augustus 2009, 16:37:13
Dit is ambu 09 van EMS. Zo hebben ze ook een ambu EMS-07 en een motor EMS-05.
Geloof niet alles wat je denkt.


ruben08116

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 316
Reactie #1324 Gepost op: 4 augustus 2009, 16:38:08
In veenendaal reed een ambu rond met ropenummer EMS-09

weet iemand wat dat betekend ?
Geen foto helaas

Dat is een ambulance van EMS (Event Medical Service) en het auto nummer is 9, een lage MB als het goed is O0


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #1325 Gepost op: 4 augustus 2009, 16:39:48
Weer wat geleerd dank U mensen !!!  O0


Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #1326 Gepost op: 5 augustus 2009, 23:15:47
Bij Ambulancepost in Zutphen stond deze Ford Ambulance. Wie weet meer van deze auto?

Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1327 Gepost op: 5 augustus 2009, 23:25:43
Is geloof ik ooit Demo van De Vries geweest...
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1328 Gepost op: 6 augustus 2009, 00:41:56
Klopt, die hebben ze getracht te verkopen, echter dat kwam niet echt van de grond ...
Geloof dat die auto toen ook een stripingsfoutje had ... Weet niet meer precies hoe of wat, geloof dat het een trainingsambulance was
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1329 Gepost op: 6 augustus 2009, 15:33:01
Bij Ambulancepost in Zutphen stond deze Ford Ambulance. Wie weet meer van deze auto?

De auto op de foto is een Ford ecoline 350 Wheeled coach ambulance, rond 2005 hadden De Vries en Visser een Ford USA als demo, waren beiden korte uitvoeringen dus zoals op de foto. Maarjah deze auto is nooit echt een succes geweest in Nederland.
In amerika worden deze Ford ambulances dan weer wel meer gebruikt als Chevrolet. Ook een mooi detail is de speciale ambulance gril, de orginele is vervangen door deze ambu grill zodat de lampen en sirenes hier netjes in weggewerkt kunnen worden, ik vind dat wheeled coach dat erg netjes gedaan heeft. Dit zie je ook veel op de amerikaanse ambulances.

Het kenteken is van 2006 maar ik denk dat de auto zelf ouder is en dat deze later pas op kenteken is gezet, want hij stond al veel eerder op de ambulance beurs in apeldoorn. In 2008 is  deze auto wel op naam gezet,  misschien als verhuur ambulance ofzo, want af en toe kom ik actie foto's van deze Ford tegen.

Op die eerder genoemde ambulance beurs in apeldoorn stond deze ambulance langs de ingang, en de Visser USA Ford stond aan de andere kant van de ingang. Ook deze Visser Ford is nooit verkocht, en nadat de Mercedes Vito service wagen van Visser in elkaar was gestort hebben ze er een service wagen van gemaakt. Er zat geen ambulance interieur in de Visser ambu.

En dan nog dat verhaal van die verkeerd stickers. Dat was op een IVIC beurs. Toen stond er de tekst
''trainings amubulance'' boven de geleiden rail van de schuifdeur, maar dit hebben ze later opgelost door gewoon de schuifdeur open te zetten zodat het niet te zien was.

foto: Jorn