Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1898706 keer)

0 gebruikers (en 29 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1340 Gepost op: 14 augustus 2009, 22:06:12
Neem aan dat tpw zelfde is als VOA.... die omschrijving van de zwaailichten van de mercedes vito zou ik graag op foto zien!?!?! Denk namelijk vaak in plaatjes.... maar krijg hier een raar plaatje van in mn hoofd.

TPW staat voor technische patrouillewagen. Stamt uit vroeger tijden, maar wordt in sommige regio's nog steeds gebruikt.
Wat dat betreft zijn er veel benamingen voor de VOA functie.

(Rijnmond: TOD, Amstelland: FTVO, Twente: AVO, enz.)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


karakterman2

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #1341 Gepost op: 15 augustus 2009, 00:51:29
Hoi,

Ik zat op het internet te kijken en ik zag een ambulance met een andere striping dan normaal...
Ik zou graag willen weten waarom dit een andere striping is? :)
En wat het verschil is tussen deze en een normale ambulance, als dit er überhaupt is. ???



(Foto's: Wouter Buijs)

(witte kruis bv)

Volgens mij is dit ongeveer hetzelfde als het verschil tussen de ambu regio Amsterdam en ambu regio Utrecht ofzo, dus 'alleen' de striping?

Alvast bedankt!
Groetjes,,
Citaat van: Ba(a)s
Doet een post van mij vermoeden dat ik verstand heb van iets? Negeer of onderdruk die gedachte.


AMK

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 695
  • VPK io
Reactie #1342 Gepost op: 15 augustus 2009, 00:56:33
Die ambu van het witte kruis is een hulp ambulance, zoals te lezen is op de zijkant. Deze wordt bij mijn weten niet ingezet als reguliere ambulance.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1343 Gepost op: 15 augustus 2009, 01:07:23
De andere voertuigen zijn (inmiddels) ex-voertuigen van ik meen de GGD Den Haag, welke in die tijd ook nog zonder de bekende striping reed  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


karakterman2

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #1344 Gepost op: 15 augustus 2009, 01:14:23
Oké, dankjewel ;D
Enne, waar is die hulpambulance dan precies voor? :P
Citaat van: Ba(a)s
Doet een post van mij vermoeden dat ik verstand heb van iets? Negeer of onderdruk die gedachte.


MHL media

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
  • www.mediatv.nl
    • MediaTV
Reactie #1345 Gepost op: 15 augustus 2009, 10:50:13
Oké, dankjewel ;D
Enne, waar is die hulpambulance dan precies voor? :P

B vervoer, waarbij men niet al die dure apparatuur voor nodig heeft die in een gewone ambu zit.
Voor het laatste hulpverleningsnieuws uit de regio Rijnmond kijk op www.mediatv.nl of @mediatvnl


Steven78

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Terug in de medische research
Reactie #1346 Gepost op: 15 augustus 2009, 10:54:35
Is die B ambulance trouwens niet gewoon netjes in de zogeheten secundaire striping?


karakterman2

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #1347 Gepost op: 15 augustus 2009, 11:28:45
Oké, weer wat erbij geleerd 8)
Citaat van: Ba(a)s
Doet een post van mij vermoeden dat ik verstand heb van iets? Negeer of onderdruk die gedachte.


gignnl

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 964
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #1348 Gepost op: 15 augustus 2009, 15:54:20
ik stam nog uit de tijden dat de rijkspolitie bestond,alhier was de technische patrouille wagen in inzet.een term die hier in het zuiden nog jaren is gebruikt.
voor meer info over de tpw en de rijkspolitie zie  http://www.rijkspolitieverkeersgroepen.nl/joomla/index.php?option=com_content&view=frontpage&Itemid=1


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1349 Gepost op: 15 augustus 2009, 15:58:25
Een soortgelijke Sprinter, oud model met oude striping, van Het Witte Kruis B.V. in Den Haag is nog steeds in dienst bij Het Witte Kruis. Alleen dan als Mobiele EHBO-post. Staat ook op het voertuig. Heb er geen foto van, maar die zag ik een paar weken geleden in het weekend staan bij het strand van Hoek van Holland.
greetz,  Enrique