Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1864514 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #150 Gepost op: 29 juli 2006, 21:24:51
Met gele koplampen bedoel je de gele kappen van de lichtbalk?? Ik vermoed dat deze wagen bij een HAP hoort waar ze geen toestemming hebben om met OGS te rijden. Ook omdat de wagen een blauwe kentekenplaat (taxi) heeft, wat niet ongebruikelijk is bij HAP-wagens
Geloof niet alles wat je denkt.


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #151 Gepost op: 29 juli 2006, 21:59:27
oh zo ja,

bedankt :)


-:Rein:-

  • Gast
Reactie #152 Gepost op: 30 juli 2006, 01:39:01
Kan iemand mij dan vertellen wat het nut is van een oranje zwaaibalk voor een HAP-voertuig ?  :-\


Karim

  • Gast
Reactie #153 Gepost op: 30 juli 2006, 02:29:40
Kan iemand mij dan vertellen wat het nut is van een oranje zwaaibalk voor een HAP-voertuig ?  :-\

Die oranje zwaaibalk heeft geen nut maar ik denk dat die HAP over enige tijd ook met OGS hoopt te gaan rijden en er daardoor de zwaaibalk opgemonteerd heeft, maar omdat ze dat nu nog niet mogen/kunnen/willen hebben ze er zolang oranje kappen opgezet.
Zodra ze dan straks met blauwblauw mogen gaan rijden hoeven ze niet eerst 'n (nieuwe) zwaaibalk te laten monteren maar hoeven ze enkel maar de oranje kappen met blauwe te vervangen.


Ik blijf 't trouwens stom vinden dat er nog zoveel verschillen tussen HAP diensten kunnen zitten, waarom mag de ene wel met OGS rijden en de andere niet, hoogste tijd voor landelijke regels daarvoor, maargoed da's weer een andere discussie.


Joost B...

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 11
Reactie #154 Gepost op: 30 juli 2006, 13:11:11
Hier staat een dikke audi of Volkswagen (licht er aan welke er staat!) voor de HAP dienst voor de deur. Ook 4x4 geel ambu striping, OGS. Kheb hem al een paar keer zien rijden met OGS.  Trouwens voor een maand of 2 geleden stond er dus een Opel Astra een rooie met een lichtbalk. Deze werd vaak als brandweer wagen aangezien, omdat deze dus bijna de zelfde striping had als de brandweer. Alleen dan de Star Of Live aan de zijkanten daar zag men het aan.

Joost


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #155 Gepost op: 31 juli 2006, 15:26:10
Kan iemand mij dan vertellen wat het nut is van een oranje zwaaibalk voor een HAP-voertuig ?  :-\

Beveiligen van een ongeval waar ze bij toeval langs komen zou evt ook nog kunnen, maar de overweging zal inderdaad zijn zoals Karim zegt.

Ik blijf 't trouwens stom vinden dat er nog zoveel verschillen tussen HAP diensten kunnen zitten, waarom mag de ene wel met OGS rijden en de andere niet, hoogste tijd voor landelijke regels daarvoor, maargoed da's weer een andere discussie.

Helemaal mee eens, er zijn grote verschillen tussen regio's (kijk bijv. ook naar de reddingsbrigades). Elk koninkrijkje doet tot op zeker hoogte wat ze zelf wil.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #156 Gepost op: 4 augustus 2006, 19:31:56
ik heb vandaag op de A2 den bosch richting utrecht een grote gele mercedes takelwagen voor vrachtwagens gezien,

hij had 2 enorme gele licht balken boven op,  voorop 2 gele flits letjes maar ook daar onder >2 blauwe<

waar voor is dat?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #157 Gepost op: 4 augustus 2006, 21:08:09
Ik kwam vandaag een busje van het CJB (mercedes sprinter, oranje led balken, wit met rode striping) tegen onder begeleiding van twee politiemotoren,
wie weet waar dat van is ?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #158 Gepost op: 4 augustus 2006, 21:13:17
Ik kwam vandaag een busje van het CJB (mercedes sprinter, oranje led balken, wit met rode striping) tegen onder begeleiding van twee politiemotoren,
wie weet waar dat van is ?



bedoelde je niet CJIB (incassobureau) lijkt me niet dat het van de Communistische Jongeren Beweging was toch?
in het laatse geval mischien fotobanden of een intern geld/waardetransport?
Politie Aspirant niveau 4


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #159 Gepost op: 4 augustus 2006, 21:16:32
bedoelde je niet CJIB (incassobureau) lijkt me niet dat het van de Communistische Jongeren Beweging was toch?
in het laatse geval mischien fotobanden of een intern geld/waardetransport?

Nee ;) CJB stond er op (of misschien CIB) maar het was echt een zware sprinter a la SEON (dubbel lucht zoeklampen oranje led balken etc) met rode striping er op!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !