Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1900812 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #170 Gepost op: 23 augustus 2006, 23:09:07
vanmiddag gespot met ruim 125 km/u op de a2 richting amsterdam net voor afslag breukelen om ±17:00
blauwe flitser achter de voorruit (ter hoogte van zonneklep bijrijder)
2 inzittenden, niet geuniformeerd, 1 man met grijzige baard en rood/grijze streepjestrui en 1 man in lichtgroze overhemd (deze was iets jonger)
geen herkenningstekens
voorop op de cabine 5 kleine antennetjes in de richting \ \ | / / waarbij de buitenste 2 net iets meer hellen
op het dak een soort schotels/luiken
wagen lag vrij laag op z'n assen en voor zover ik kon zien is het voertuig waarschijnlijk gepanserd..
maar van wie/wat hij is??? ben wel benieuwd
Politie Aspirant niveau 4


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #171 Gepost op: 23 augustus 2006, 23:13:47
vanmiddag gespot met ruim 125 km/u op de a2 richting amsterdam net voor afslag breukelen om ±17:00
blauwe flitser achter de voorruit (ter hoogte van zonneklep bijrijder)
2 inzittenden, niet geuniformeerd, 1 man met grijzige baard en rood/grijze streepjestrui en 1 man in lichtgroze overhemd (deze was iets jonger)
geen herkenningstekens
voorop op de cabine 5 kleine antennetjes in de richting \ \ | / / waarbij de buitenste 2 net iets meer hellen
op het dak een soort schotels/luiken
wagen lag vrij laag op z'n assen en voor zover ik kon zien is het voertuig waarschijnlijk gepanserd..
maar van wie/wat hij is??? ben wel benieuwd
http://www.ultimato.nl/uhm.jpg

(Poging tot) onopvallend boeventransport van van de één of andere dienst, waarschiijnlijk DJI DV&O. Die luiken op het dak zijn voor lucht in de celletjes van het voertuig.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #172 Gepost op: 23 augustus 2006, 23:20:12
(Poging tot) onopvallend boeventransport van van de één of andere dienst, waarschiijnlijk DJI DV&O. Die luiken op het dak zijn voor lucht in de celletjes van het voertuig.

uhm en dan met blauwe flitser over lange afstand rijden terwijl het niet eens zo druk was?
Politie Aspirant niveau 4


Remon

  • Gast
Reactie #173 Gepost op: 24 augustus 2006, 03:21:34
Is het geen peilwagen van het Agentschap Telecom? (ivm. de antennes en burgerkleding)

Die gasten zitten soms uren of dagenlang in een busje een pand te observeren. (vandaar de roosters in het dak)


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #174 Gepost op: 24 augustus 2006, 04:47:30
Is het geen peilwagen van het Agentschap Telecom? (ivm. de antennes en burgerkleding)

Die gasten zitten soms uren of dagenlang in een busje een pand te observeren. (vandaar de roosters in het dak)

mogen die blauwe flitsers gebruiken dan?
Politie Aspirant niveau 4


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #175 Gepost op: 24 augustus 2006, 10:24:15
Het is zowiezo een busje met de gevangen hokken erin. Boven elke cel zit zo'n ventilatierooster.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #176 Gepost op: 24 augustus 2006, 22:40:36
Het is zowiezo een busje met de gevangen hokken erin. Boven elke cel zit zo'n ventilatierooster.

Ja, dat zei ik dus ook al. Waarom zou boeventransport geen blauwe flitser heben Ultimato?

Hier nog een plaatje ter vergelijking. Kijk vooral naarde ramen, zijn op ddezelfde manier ingebouwd en ook bij dit arrestantenvoeretuig zitten van die ventilatieroosters op het dak.

Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Ultimato

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 860
Reactie #177 Gepost op: 25 augustus 2006, 09:28:21
Ja, dat zei ik dus ook al. Waarom zou boeventransport geen blauwe flitser heben Ultimato?

Hier nog een plaatje ter vergelijking. Kijk vooral naarde ramen, zijn op ddezelfde manier ingebouwd en ook bij dit arrestantenvoeretuig zitten van die ventilatieroosters op het dak.

http://www.112diensten.nl/Materieel/Politie/Rotterdam-Rijnmond/images/r-r_mercedes_sprinter_(arrestantenvervoer).jpg

mijn "mogen die blauwe flitsers gebruiken" sloeg op de verwijzing naar agentschap telecom.

enneh mogen ze bij DJI in burger in een burgervoertuig dan eigenlijk? zitten dacht dat zelfs politie dat niet mocht.
Politie Aspirant niveau 4


jvo

  • ACH
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,933
  • geel busje, geel pak
    • Youtubekanaal
Reactie #178 Gepost op: 25 augustus 2006, 10:33:37
mijn "mogen die blauwe flitsers gebruiken" sloeg op de verwijzing naar agentschap telecom.

enneh mogen ze bij DJI in burger in een burgervoertuig dan eigenlijk? zitten dacht dat zelfs politie dat niet mocht.
Van DJI weet ik het niet... maar een agent zit echt ook wel in burger in een burgerauto hoor ;) Zie ook bijvoorbeeld blik op de weg ;)
-When responding to a call, always remember that your ambulance was built by the lowest bidder-


voa-brandweer

  • Gast
Reactie #179 Gepost op: 25 augustus 2006, 11:21:17
in een opvallende politieauto ook wel als de een rollenbank weg moeten brengen voorkeuring ofzo ;)