Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1902176 keer)

0 gebruikers (en 30 gasten bekijken dit topic.

skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
Reactie #1700 Gepost op: 3 februari 2010, 20:06:33
Dat was de 03-401 van ambulancedienst Drenthe post Assen.
Dit is een ambulance voor B-vervoer.
Drenthe heeft sinds kort (volgens mij) 3 ambu's, de 401/402 en 403 voor B-vervoer erbij gekregen.
Deze ambu's hebben geen apparatuur (behalve AED) en zijn niet voor spoedvervoer uitgerust.
Er zit wel een DVD/TV toestel en radio in om het de patient zo aangenaam mogelijk te maken.
Evenals luchtvering, luchtgeveerde brancardsteun en in vele kleuren binnenverlichting.

Hiermee wil UMCG ambulancevervoer Drenthe een goed vervoer door Nederland verzorgen.
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


RalfW

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,795
Reactie #1701 Gepost op: 3 februari 2010, 20:09:17
zo'n zelfde soort inderdaad


Bart S

  • Gast
Reactie #1702 Gepost op: 5 februari 2010, 09:02:38
Wie weet waar deze motor vandaan komt? (te koop bij De Knalpot, www.knalpot.nl)



tatuta

  • NRK - EHBO'er
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 418
  • Geinterreseerde
    • Valvas Multimedia
Reactie #1703 Gepost op: 5 februari 2010, 17:16:58
aan de kleuren te zien is het handhaving drenthe
NRK:                                         District ’s-Hertogenbosch e.o.       EHBO’er


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #1704 Gepost op: 6 februari 2010, 19:21:44
Goedenavond,

Ik kwam vandaag in Belgie op de weg vanuit Brugge op de tegengestelde rijbaan (Gent > Brugge) een Volkswagen T5-ambulance tegen met alle toeters en bellen aan, compleet Nederlandse striping, wel Belgisch kenteken. In de snelheid kon ik niet iets van een naam / roepnummer zien, maar ik ben 100% zeker dat het een Belgisch kenteken was.

Het was exact zo'n ambulance:


Foto geleend uit het Volkswagen ambulances - topic, niet mijn eigen foto.

Weet er iemand meer over deze auto? En gezien bovenstaande Chevy, gaat België de Nederlandse BiZa-striping meer en meer toepassen?
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1705 Gepost op: 6 februari 2010, 19:47:46
na mijn weten rijden alleen zweden en engeland met die kleuren.


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #1706 Gepost op: 6 februari 2010, 22:17:50
na mijn weten rijden alleen zweden en engeland met die kleuren.

En daarvoor dan?
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1707 Gepost op: 7 februari 2010, 01:02:09
Weet er iemand meer over deze auto? En gezien bovenstaande Chevy, gaat België de Nederlandse BiZa-striping meer en meer toepassen?

Er zijn nog al wat ambulance's die na hun 1e leven een 2e leven in België doorbrengen. In het land, waar de europese leiders bijeenkomen, en alle regeltjes worden bedacht (uniforme uitrstraling qua licht en geluid) kan en mag nog steeds alles .... Zo is er daar ook geen ''BiZa'' striping of iets verplicht voor hulpdiensten.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #1708 Gepost op: 7 februari 2010, 10:02:57
Toch zie je wel in België dat nagenoeg alle wagens die ingezet worden voor het Dienst-100-vervoer geel zijn met een rode band op halve hoogte en indien mogelijk een rode band bij de dakrand. De wagens die ingezet worden voor het B-vervoer hebben allerlei stripingsvarianten, oa de BiZa-striping.
Daarnaast is het in België al een paar jaar een wettelijke verplichting dat wagens die ingezet worden voor (liggend) ziekenvervoer geel zijn.
Geloof niet alles wat je denkt.


Nils

  • Verkeersregelaar, AED & EHBO, verzamelaar ambulancefoto's
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 411
    • AmbuMedia
Reactie #1709 Gepost op: 7 februari 2010, 12:43:52
Daarnaast is het in België al een paar jaar een wettelijke verplichting dat wagens die ingezet worden voor (liggend) ziekenvervoer geel zijn.

Dit is toch alleen voor het dringend vervoer? Dus de voertuigen in opdracht van alarmcentrale Dienst100?
Dat begreep ik tenminste uit reacties van het Rode Kruis uit Hamont-Achel die een ambulance moest gaan overspuiten omdat deze spoedritten ging doen (Het Rode Kruis uit Hamont-Achel is het enigste RK in Belgisch Limburg die Dienst100 doet).