20 ambulance's op een landelijk ambulancewagenpark vind ik niet heel schokkend, met andere woorden, regio's vinden het niet zo'n toegevoegde waarde dat ze het ''dat moeten we ook hebben'' gevoel krijgen. Dat zelfde geld voor de traffic-advisors die ze in een aantal regio's op de ambu's hebben....
Ik kom trouwens in totaal op 25 voertuigen want er rijd ook nog een GMC model 2005 rond met ledborden voor en achter.
Het lijkt nu net of je namens alle ambulance regio's spreekt. De meeste regio's weten niet eens van het bestaan van deze ledborden.
De graaf heeft een geweldig voertuig op laten bouwen en er is niet bespaart op verlichting, dit zijn de meest luxe uitvoeringen, al hadden ze naar mijn mening die arrow stick achterop de dakrand boven de signaal verlichting wel weg mogen laten maar dat is mijn mening maar.
Als die ledborden gepromoot zouden worden dan denk ik juist dat veel ambulance regio's er zeker wel een meerwaarde inzien, het is super duidelijk als je de tekst ''spoed ambulance'' in je achteruitkijkspiegel ziet. Die rode led's zijn echt heel erg goed zichtbaar. Er zijn in het verleden trouwens ook proeven geweest met blauwe en rode verlichting op ambulances en daaruit bleek dat dit beter zichtbaar was dan alleen blauw. En als je dan ziet hoeveel licht er van die ledborden afkomt, dan zal dit in combinatie met de blauwe grillflitsers heel goed zichtbaar zijn.
Volgens mij zijn ze niet eens via De vries te bestellen zoals ik in een eerder bericht zei, maar alleen via de Graaff. Dus ook een reden dat je ze alleen in het zuiden ziet.
hoeveel verschil er wel niet is tussen de verschillende ambulance regio's is als je alleen kijkt naar de blauwe verlichting. Er rijden nog steeds ambulances rond zonder grill flitsers. En hier in het zuiden rijden gewoon 25 gelijke voertuigen, wel zo duidelijk toch.