Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1864512 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

j.scheele

  • Gast
Reactie #190 Gepost op: 11 september 2006, 12:23:20
Ik zou zeggen dat dit dezelfde Mowag is, maar heeft ander kenteken (wat uiteraard kan)?
Is opgeknapt????
Mowag W200 Hombrechticon, zwitserland

[verwijderd door de beheerder ivm opschoning attachments]


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #191 Gepost op: 11 september 2006, 12:32:04



kijk en vergelijk, deze twee voertuigen zijn dus echt niet hetzelfde. Gril is anders, motorkap is anders...


Feuerteufel

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 476
Reactie #192 Gepost op: 11 september 2006, 17:26:16
Ik ben even gaan googelen op het merk, en op pagina vier kwam ik een voertuig in dezelfde striping tegen. http://images.google.nl/images?q=mowag&ndsp=20&svnum=10&hl=nl&lr=&rls=GGLG,GGLG:2006-03,GGLG:nl&start=60&sa=N

dit voertuig:
http://www.feuerwehrlangnau.ch/site2006/Berichte/moverk/IMG_0828.jpg

Het zou dus van feuerwehr Langnau kunnen zijn (ik weet niet hoe gangbaar die striping is ???). Het is me wel duidelijk geworden dat Womag nu meer in de pantserwagens zit.

De Striping is in Zwitserland vrij algemeen. Je zou het bijna kunne vergelijken met de BZK Striping.

Meerdere voorbeelden op foto in mijn bezit.

Aaldert


Bart S

  • Gast
Reactie #193 Gepost op: 11 september 2006, 18:07:23
kijk en vergelijk, deze twee voertuigen zijn dus echt niet hetzelfde. Gril is anders, motorkap is anders...

Goed lezen! Maarten kwam met de onderste foto vanwege dezelfde striping. Die is hetzelfde als op het Rotterdamse voertuig, dus hij suggereerde dat het wellicht om hetzelfde korps ging.

J. Scheele heeft een foto van een vrijwel indentieke Mowag, maar dan helemaal opgeknapt. Hij suggereert dat dit wellicht dezelfde is als het voertuig dat door Maarten is waargenomen in Rotterdam!


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #194 Gepost op: 11 september 2006, 18:19:38
Goed lezen! Maarten kwam met de onderste foto vanwege dezelfde striping. Die is hetzelfde als op het Rotterdamse voertuig, dus hij suggereerde dat het wellicht om hetzelfde korps ging.

J. Scheele heeft een foto van een vrijwel indentieke Mowag, maar dan helemaal opgeknapt. Hij suggereert dat dit wellicht dezelfde is als het voertuig dat door Maarten is waargenomen in Rotterdam!

Mijn excuses!!!  :'(

Je hebt helemaal gelijk Bart, ik had niet ver genoeg teruggelezen.


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #195 Gepost op: 11 september 2006, 21:55:17
Ik zou zeggen dat dit dezelfde Mowag is, maar heeft ander kenteken (wat uiteraard kan)?
Is opgeknapt????
Mowag W200 Hombrechticon, zwitserland

Het zal dan een broer/zus zijn, omdat je wel heel snel moet opknappen wil je dit resultaat hebben sinds 2 september dit jaar ;)

Hij ziet er wel stralend uit trouwens!
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


blauwblauw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 789
  • I Love Edge
Reactie #196 Gepost op: 18 september 2006, 15:23:17
vanmiddag gespot met ruim 125 km/u op de a2 richting amsterdam net voor afslag breukelen om ±17:00
blauwe flitser achter de voorruit (ter hoogte van zonneklep bijrijder)
2 inzittenden, niet geuniformeerd, 1 man met grijzige baard en rood/grijze streepjestrui en 1 man in lichtgroze overhemd (deze was iets jonger)
geen herkenningstekens
voorop op de cabine 5 kleine antennetjes in de richting \ \ | / / waarbij de buitenste 2 net iets meer hellen
op het dak een soort schotels/luiken
wagen lag vrij laag op z'n assen en voor zover ik kon zien is het voertuig waarschijnlijk gepanserd..
maar van wie/wat hij is??? ben wel benieuwd


Ik denk dat een belangrijk detail (die je hebt weggehaald) je het antwoord kan geven op de vraag van wie het voertuig is, ik weet bijna 100% zeker dat hij een militair kenteken heeft: o.a. Marechaussee brigade Arnhem heeft nog twee sprinters rijden die identiek zijn aan de Sprinter op jouw foto. Ik zal er eens een foto van maken.


mad marv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,415
Reactie #197 Gepost op: 18 september 2006, 15:51:18
ik heb vandaag bij het ziekenhuis in roermond een donker blauwe fiat bus geziet met achter op het justiie embleem


 met de letters OVJ

zijn deze ook van de politie???


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #198 Gepost op: 18 september 2006, 16:07:41
ik heb vandaag bij het ziekenhuis in roermond een donker blauwe fiat bus geziet met achter op het justiie embleem


 met de letters OVJ

zijn deze ook van de politie???

Je geeft het antwoordt terwijl je de vraag stelt ;) Als er een justitie-emebleem op staat, is de wagen dus van justitie en niet van de politie.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #199 Gepost op: 18 september 2006, 16:11:03
Dus van DV&O ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!