Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1899132 keer)

0 gebruikers (en 42 gasten bekijken dit topic.

Geldofjuh

  • Nieuwe gebruiker
  • *
  • Berichten: 1
Reactie #2460 Gepost op: 26 januari 2011, 11:09:44
Als het goed is zal de nachtsirene een aantal decibel minder zijn dan de dagsirene. Dit om 's nachts overlast te vermijden. Normaal wordt er 's nachts alleen maar met zwaailichten gereden en mocht het nodig zijn om de sirene aan te doen is de nachtsirene meer als genoeg zodat alleen op het punt waar de ambu zich bevindt de sirene gehoord wordt.


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2461 Gepost op: 26 januari 2011, 14:09:30
Ik heb een misschien vrij moeilijke vraag,

vanuit het korps Zwartebroek is men op zoek naar een oude PM of TS. Deze heeft jaren in nederland gereden maar is afgevoerd naar polen, echter is deze na daar dienst gedaan te hebben weer in nederland gekomen, hij schijnt ergens in brabant te staan. de eigenaar heeft hem geel gespoten inmiddels. het voertuig heeft een ronde neus. meer weet ik even niet. het voertuig is in 1979 uit dienst gegaan en brandbase kent hem niet het voertuig moet ongeveer 50 jaar oud zijn. is er iemand die enig idee heeft en misschein een fototje heeft?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


7131

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,053
Reactie #2462 Gepost op: 27 januari 2011, 08:44:28
Als het goed is zal de nachtsirene een aantal decibel minder zijn dan de dagsirene. Dit om 's nachts overlast te vermijden. Normaal wordt er 's nachts alleen maar met zwaailichten gereden en mocht het nodig zijn om de sirene aan te doen is de nachtsirene meer als genoeg zodat alleen op het punt waar de ambu zich bevindt de sirene gehoord wordt.

Nooit gebruiken zou ik zeggen. Lekker alles aanzetten als je aan de rit begint, en alles pas weer uitzetten als je er bent.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #2463 Gepost op: 28 januari 2011, 22:29:10

Noodnummer: 2222

Stond bij Born Carrosserie Waalwijk, stonden er volgens mijn nog 3 klaar


Ba(a)s

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,055
Reactie #2464 Gepost op: 28 januari 2011, 22:58:35

Noodnummer: 2222

Stond bij Born Carrosserie Waalwijk, stonden er volgens mijn nog 3 klaar
Lijkt me een voertuig voor een bedrijfsbrandweer, aangezien 2222 bij grotere bedrijven vaak gebruikt wordt als alarmnummer.
You flyin' with me? You better wear your seatbelt..


Blauwie

  • ZUID-HOLLAND ZUID
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,494
  • IC verpleegkundige i.o. | vrijwillige brandweer
Reactie #2465 Gepost op: 29 januari 2011, 10:15:19
Lijkt me een voertuig voor een bedrijfsbrandweer, aangezien 2222 bij grotere bedrijven vaak gebruikt wordt als alarmnummer.

Dat alarmnummer wordt ook in Engeland gebruikt. Dat hoorde ik vorige week in het ziekenhuis in Maidstone want daar werd het gebruikt voor het reanimatieteam. Toen vertelde ze dat het landelijk gebruikt werd in alle ziekenhuizen in Engeland.  ;)
Brandweer Papendrecht


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #2466 Gepost op: 29 januari 2011, 13:29:09

Noodnummer: 2222

Stond bij Born Carrosserie Waalwijk, stonden er volgens mijn nog 3 klaar

Bovendien zitten de kleuren van de striping verkeerd om  :)


Blauwe-motormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 686
Reactie #2467 Gepost op: 29 januari 2011, 20:19:02
Gezien het type voertuig, forse 4x4, lijkt het mij eerder een voertuig wat aan ingezet zal gaan worden binnen het Nederlandse koninkrijk aan de andere zijde van de wereld. Zou mij geen bedrijfsbrandweer kunnen bedenken die meerdere van dit soort voertuigen zou aanschaffen.

Iemand misschien een idee wat het "noodnummer" is op de BES-eilanden ? Ook de tekst "Emergency response" zou er ook kunnen wijze, daar Engels één van de gesproken talen is op de BES-eilanden.


Kris1985

  • Manschap A / Chauffeur / Bevelvoerder i.o.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
  • Veiligheidsregio Groningen, Cluster Zuid
Reactie #2468 Gepost op: 29 januari 2011, 20:28:31
Hulpdiensten
Mocht u in het geval van nood de hulp nodig hebben van politie, brandweer en/of ambulance dan kunt u gebruik maken van onderstaande alarmnummers:
- Politie: 911
- Brandweer: 919
- Ambulance: 912


Ton2

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 153
Reactie #2469 Gepost op: 30 januari 2011, 11:21:49
Ik heb een misschien vrij moeilijke vraag,

vanuit het korps Zwartebroek is men op zoek naar een oude PM of TS. Deze heeft jaren in nederland gereden maar is afgevoerd naar polen, echter is deze na daar dienst gedaan te hebben weer in nederland gekomen, hij schijnt ergens in brabant te staan. de eigenaar heeft hem geel gespoten inmiddels. het voertuig heeft een ronde neus. meer weet ik even niet. het voertuig is in 1979 uit dienst gegaan en brandbase kent hem niet het voertuig moet ongeveer 50 jaar oud zijn. is er iemand die enig idee heeft en misschein een fototje heeft?

Mogelijk dit voertuig :    PM.   International R112 CarryAll     ZP-45-39    (1/2 tons dumpchassis ex Canadian Airforce 1943) ?
Is in 1954 bij het korps Zwartebroek in gebruik genomen. Verder helaas niet meer informatie.