Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1916630 keer)

0 gebruikers (en 48 gasten bekijken dit topic.

michbosch

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #3000 Gepost op: 6 september 2011, 16:03:16
klopt alleen stond ik op dat moment:
a- PAF!
b- bij een vrachtwagen met pech

anders was hij er zeker af gegaan ;-)
Ik stond op de dgs langs de a20 li. toen ik mij omdraaide sjeesde dat ding voorbij, terwijl de dgs afgekruist was.
denk denk: wat moet die hier? > draai om > oh een zwatra met een begeleider ervoor. (lees aan de achterzijde vd oplegger)
was niet zo snel dat het kenteken of naam van die piaggio kon zien. en kon ook niet weg, helaas....  ^-^

RWS die een auto van de weg mag halen ? Leg uit ?
Staande houden is toch alleen voor opsporingsambtenaren ?

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #3001 Gepost op: 6 september 2011, 16:20:15
RWS die een auto van de weg mag halen ? Leg uit ?
Staande houden is toch alleen voor opsporingsambtenaren ?
Niet "zomaar" iedere auto, maar wel de transporten uitzonderlijk vervoer die bij de RDW een ontheffing/vergunning aan dienen te vragen. De wegbeheerder geeft uiteindelijk via de RDW toestemming wanneer en waar deze voertuigen moeten rijden, de wet schrijft voor welke begeleiding dan nodig is. Als een dergelijk transport dus op de verkeerde plaats of op de verkeerde tijd rijdt, of de verkeerde begeleiding bij zich heeft, dan is de wegbeheerder bevoegd om het transport van de weg te halen. Dat is in het verleden ook al een aantal keren gebeurd.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #3002 Gepost op: 6 september 2011, 17:14:35
nou moet ik ineens aan die sloopkraan denken die de politie een tijd terug van de weg heeft gehaald
http://nos.nl/artikel/176728-politie-haalt-enorme-kraan-van-de-weg.html

Lt. Col. Me

• Senior gebruiker
  • Nederland moet door!
Reactie #3003 Gepost op: 6 september 2011, 18:24:43
Voorbeeld van de sloopkraan is er inderdaad eentje, door de politie in dit geval. Ik kan me nog herinneren dat er een tijd terug bij Eindhoven (dacht ik) Maasbracht een transport van de weg geplukt is, omdat deze in de spits de boel aan het verprutsen waren...

EDIT:
Citaat
De vijfendertig meter lange en 4,5 meter hoge vrachtwagens, 5,40 meter breed werden door Rijkswaterstaat en de politie van de snelweg bij Maasbracht gehaald en geparkeerd op een doodlopend weggetje langs de A2. Pas een dag later mocht het transport worden hervat. Volgens de politie werden de OK's tijdens de spits vervoerd, terwijl de transportvergunning was afgegeven voor rijden tussen 22.00 uur en 06.00 uur.
Brond: Nieuwsblad Transport
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill

Bas Witvliet

• Senior gebruiker
Reactie #3004 Gepost op: 9 september 2011, 12:18:16
Ik kwam deze tegen op youtube.
Komt deze uit Nederland ? Aangezien de striping op de voor en achterkant en de sirene.

Vantaa 197

Pleegje_

• Senior gebruiker
Reactie #3005 Gepost op: 9 september 2011, 12:26:52
Ik kwam deze tegen op youtube.
Komt deze uit Nederland ? Aangezien de striping op de voor en achterkant en de sirene.
...

Uiteraard komt deze uit Nederland. Over de hele wereld vindt je Nederlands ambulances (in tegenstelling tot ambulances uit andere landen) omdat ze hier vrij snel afgeschreven worden in vergelijking.
En ja..ook de striping van Nld vindt je door de hele wereld.

CopVR3

• Senior gebruiker
Reactie #3006 Gepost op: 9 september 2011, 12:36:05
En welk land is dat waar die nu rijdt dan?

Robinh

• Senior gebruiker
Reactie #3007 Gepost op: 9 september 2011, 12:42:26
En welk land is dat waar die nu rijdt dan?
Finland.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!

JordyDelwel

• Senior gebruiker
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #3008 Gepost op: 9 september 2011, 12:48:53
Vantaa 197 matkalla Meilahden sairaalalle
Hartsa112

Wel apart gezicht om zo'n nederlandse auto zo ver weg te zien rijden, versneller weten ze daar overigens ook te vinden!  ;)
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #3009 Gepost op: 9 september 2011, 13:10:56
O0 erg leuke filmpjes.
http://www.fireimages.net/thumbnails.php?album=search&cat=0&page=1
hier vind je nog een paar foto's van het voertuig. Ik heb foto's van 8 finse bedrijven die met oud Nederlands materiaal rijden, mogenlijk gebeurt de export door een  Nederlands bedrijf in samenwerking met een fins bedrijf.