Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1863764 keer)

0 gebruikers (en 11 gasten bekijken dit topic.

Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #3170 Gepost op: 15 november 2011, 08:12:10

Foto met toestemming geplaatst

Is dit het reserve MMT busje van Rotterdam, ter vervanging van de Volvo?
Correct. De Volvo staat bij Roteb Lease op het Kleinpolderplein. Ik vermoed iets elektrisch, want afgelopen week waren ze met de blauwe lampen aan het testen.
greetz,  Enrique


GLDM

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 7
Reactie #3171 Gepost op: 15 november 2011, 08:56:03
Nu we het toch over GLD-midden hebben en golfjes:

Een aantal weken terug door het centrum van Arnhem met prio 1 een opvallende Golf 6 met freedom op het dak.
Weet iemand waar dit voetuig thuis hoort, want zover ik kan zien en weet rijden er in GLD-midden alleen onopvallende Golf 6'en of die  met alleen de secundaire stripping en een pit op het dak.

Wat ik vermoed is dat dit het nieuwe voertuig is van de parket politie welke onderin bij het Paleis van justitie te Arnhem staat, voorheen hadden die de beschikking over een Ford Focus met Vista op het dak.

Iemand die meer weet?

Inmiddels weer gespot in het Arnhemse en met eigen ogen kunnen zien op de motorkap "gelderland - Midden" Waar die thuis hoort weet ik nog niet, kenteken: 46-N..-5. Ik hoop dat er mee van gaan komen want straalt veel meer uit dan de Golf VI's die er nu rond rijden met enkel een pitje op het dak.


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #3172 Gepost op: 15 november 2011, 16:09:22
Ik zag vandaag 2 voertuigen van het EOC-KL voorbijrijden op de A27 ri Utrecht. Naast een 'standaard'vrachtwagen van deze dienst, reed er een witte Mercedes-bus, oud model, met rood-oranje striping. Leek op een oude Duitse ambulance, maar voorop stond in de rood-oranje baan toch echt explosievenopruimingsdienst.

Iemand een idee wat voor voertuig dit kan zijn en of het nog steeds in dienst is? Had hem zelf nog nooit eerder gezien terwijl deze dienst niet zover bij mij vandaan zit/zat (Culemborg).


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #3173 Gepost op: 16 november 2011, 10:02:11
Ik zag vandaag 2 voertuigen van het EOC-KL voorbijrijden op de A27 ri Utrecht. Naast een 'standaard'vrachtwagen van deze dienst, reed er een witte Mercedes-bus, oud model, met rood-oranje striping. Leek op een oude Duitse ambulance, maar voorop stond in de rood-oranje baan toch echt explosievenopruimingsdienst.

Iemand een idee wat voor voertuig dit kan zijn en of het nog steeds in dienst is? Had hem zelf nog nooit eerder gezien terwijl deze dienst niet zover bij mij vandaan zit/zat (Culemborg).
Dat was vroegah de camerabus van de EOD en is nu in gebruik als Cadi-wagen EOD. ;)
greetz,  Enrique


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #3174 Gepost op: 16 november 2011, 10:51:10
Heeft iemand een foto van dit voertuig?
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Vroemvroem

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 586
Reactie #3175 Gepost op: 17 november 2011, 15:19:14
Gisterenmiddag op de A16 thv Zwijndrecht reed een opvallende camper mij tegemoet met Rijkswaterstaatkleuren. Heeft iemand een foto en info waar dit voertuig voor wordt gebruikt?


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #3176 Gepost op: 17 november 2011, 15:42:11
Gisterenmiddag op de A16 thv Zwijndrecht reed een opvallende camper mij tegemoet met Rijkswaterstaatkleuren. Heeft iemand een foto en info waar dit voertuig voor wordt gebruikt?
een ''rijkswaterstaat camper'' ghuhuhu....sorry :D
Ik zal 2 fotokes plaatsen en dan moet je maar even kijken of je die bedoeld. het voertuig waar ik gelijk aan denk is een ARAN van rijkswaterstaat, dit is een auto die het wegdek scant/controlleerd en weet ik veel wat nog meer.
foto de vries


bron rtl.nl
Een bijzondere verschijning op de Nederlandse wegen is de ARAN, de Automatic Road Analyser. Voor het wegbeheer en de planning van het onderhoud aan het wegdek heb je gegevens over de toestand ervan nodig.
De ARAN zit boordevol apparatuur. Al die systemen registreren de toestand van de weg tijdens één enkele rit, zonder dat wij daar als weggebruiker iets van merken.

Ik vind dit voertuig een erg vreemde keuze als je bedenkt dat dit apparaat het hele land doormoet en daarvoor nogal wat kilometers maakt, maarjah de belastingbetaler betaald, dus waarom niet zon fijne diesel gorgelende V8. De ford USA ambulances van dit type hadden een 7,3 liter V8 diesel en wogen 4800 kilo  :o


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #3177 Gepost op: 20 november 2011, 16:50:08
Vandaag zag ik de volgende melding langskomen
112meldingen
13:44:20 20-11-11PRIO 2 OD291 OZHZ030 REMI Z1 GASONTSNAPPING DUPONT DE NEMOURS BAANHOEKWEG 22 DORDRECHT AVP:18

   :   1403062 : Officier van Dienst Dordrecht spoed
        :   1403053 : Milieudienst Zuid-Holland Zuid
        :   1403003 : Monitor Brandweer Zuid-Holland Zuid
Mij valt op OZHZ030, zo heb ik deze nog niet langs zien komen.
Mijn vraag is - gaat de omgevingsdienst met roepnummer opgeroepen worden. En zo ja word dit dan landelijk?


jwtjuhleerdam

  • Aspirant Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 96
Reactie #3178 Gepost op: 20 november 2011, 17:29:28
Vandaag zag ik de volgende melding langskomen
112meldingen
13:44:20 20-11-11PRIO 2 OD291 OZHZ030 REMI Z1 GASONTSNAPPING DUPONT DE NEMOURS BAANHOEKWEG 22 DORDRECHT AVP:18

   :   1403062 : Officier van Dienst Dordrecht spoed
        :   1403053 : Milieudienst Zuid-Holland Zuid
        :   1403003 : Monitor Brandweer Zuid-Holland Zuid
Mij valt op OZHZ030, zo heb ik deze nog niet langs zien komen.
Mijn vraag is - gaat de omgevingsdienst met roepnummer opgeroepen worden. En zo ja word dit dan landelijk?

de OZHZ030 is naar mijn weten al wel meer gealarmeerd. Meestal is het wel OZHZ maar ook OZHZ030 heb ik wel een paar keer al voorbij zien komen


750_Katana

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 332
Reactie #3179 Gepost op: 20 november 2011, 17:36:40
Dan heb ik die meldingen gemist zeker.
Vraag blijft - word dit dan het voertuig-nummer of is er een andere reden voor deze toevoeging?