Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1867776 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #320 Gepost op: 1 maart 2007, 12:05:22
ik weet dat dit voertuig tot 1979  uit dienst gegaan,(bron in drie min ter plaatse van gerard koppe) daarna reed er 2x een fdw crashtendr en 8x een r.b.-ttbp20t/chub-patroler en ook 3x saval-kronenburg.

maar dit voertuig is eenperlini b502-4x4kronenberg en hier reden er 4 van rond.

Jos,

Je opgestelde lijstje klopt niet helemaal, Er zijn door de luchthaven Schiphol in totaal 5 van deze Perlini B502 crashtenders met Kronenburg opbouw gebruikt, En welk vanaf 1971 tot 1979. Ze vervingen daar een tweetal Latil schuimbluswagens en een Latil watertankwagen. De beide FWD crashtenders met Kronenburg opbouw waren geleend via Kronenburg van de Koninklijke Luchtmacht tot de levering van de Perlini crashtenders voor elkaar was. Deze werden in 1979 vervangen door 7 nieuwe Reynolds Broughton Chubb Patroller crashtenders welk op hun beurt weer vervangen werden door een vijftal Saval-Kronenburg MAC-11 crashtenders waarvan er later vier omgebouwd zijn naar MAC-12 uitvoering. Daarnaast deden er naast deze 5 MAC-11 voertuigen ook nog een drietal Saval-Kronenburg SAV-04 snelle aanvalsvoertuigen dienst als vervanging van een viertal Dodge 's met Saval-Kronenburg opbouw uit 1979, Deze 4 Dodge voertuigen hebben in 1979 een drietal Mercedes-Benz Unimog S404 poederbluswagens met Total installatie vervangen en deze hadden op hun beurt een tweetal Latil poederbluswagen met Total installatie vervangen. Dat is in het kort het overzicht van het crashtenders gebruik op de luchthaven Schiphol, en dan heb ik het nog niet gehad over de beide blustreinen op rupsbanden die men ooit ingebruik had in die periode.
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


Du Booton

  • Gast
Reactie #321 Gepost op: 1 maart 2007, 18:58:28
Beste allemaal,

Op de volgende site kwam ik een foto tegen met een politie auto in beeld.

http://www.mediatv.nl/reportage.php?r=383
(2de en 3de foto!)

Mijn vraag is of iemand weet wat voor merk en type het is en of er meer foto's van zijn.

Op het eerste gezicht zeg ik een Mercedes E klasse. Mij was alleen niet bekent dat deze werden gebruikt door de NL politie.
Op 1 hondenauto na dan...

Wie weet meer?



Dat is gewoon een C-klasse de basissurveillancevoertuigen (noodhulp) van Haaglanden.
Er rijdt inderdaad 1 E klasse en die is donkerblauw een zogenaamde hondenwagen.
De Ovd P rijdt inderdaad met een Vito.

Groet.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #322 Gepost op: 1 maart 2007, 19:31:30
Je kunt mij een hoop vertellen maar ik ben er toch van overtuigd dat dit een E klasse is en geen C klasse! Let daarbij vooral op de achterlichten!!!!!
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #323 Gepost op: 2 maart 2007, 22:19:00
Nog eentje, ik zie op deze foto serie een Mb Visser type 4 staan met een bordje spoed ambulance erin! Iemand daar specifieke foto's van?

http://www.112noordholland.nl/newsbringer_read.php?bericht=NOeiFHVrvNYxGZE8RbJxRGZtTKQKsKU0X
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


de modelbouwer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #324 Gepost op: 3 maart 2007, 10:09:53
Dat is gewoon een C-klasse de basissurveillancevoertuigen (noodhulp) van Haaglanden.
Er rijdt inderdaad 1 E klasse en die is donkerblauw een zogenaamde hondenwagen.
De Ovd P rijdt inderdaad met een Vito.

Kleine correctie: er zijn twee donkerblauwe E-Klasse van de hondenbrigade, er is een gestripte witte E-Klasse Combi van de verkeerspolitie (staat inderdaad op de foto) en deze is te herkennen aan een afwijkende lichtbalk. Overigens vervangt deze E-klasse een van de Volvo's. Daarnaast zijn de OvD-P voertuigen (ook twee) geen Vito's, maar Viano's. Of te wel de luxe MPV van Mercedes die verdacht veel lijkt op de Vito.
De surveillance rijdt (nog wel) in Mercedes C-Klasse Combi.

Jeroen


RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #325 Gepost op: 3 maart 2007, 22:02:15
@ Du Booton.
Kijk nog maar eens goed. Het gaat hier echt om een E klasse combi!

@ de Modelbouwer.
Bedankt voor de info! Foto's blijven welkom.
Enig idee om wat voor type het gaat? ( E220 CDI of E270 CDI... of misschien benzine)


Ricardo B

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 723
    • Regio15 - Brandweer & ambulancediensten uit de regio Haaglanden
Reactie #326 Gepost op: 10 maart 2007, 11:26:32
En bij deze dan twee foto's van de e klasse!

Het gaat op een Mercedes-Benz E 280 CDI 4MATIC

Gr. Ricardo



HBO-Verpleegkundige Manschap A + bediener hoogwerker kazerne loosduinen


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #327 Gepost op: 10 maart 2007, 12:00:19
Wie weet er meer over deze ambulance, het is nu een bedrijfsambulance, hij staat naast eXXonMobil in de Botlek-Rotterdam, ik weet niet hoe het bedrijfje heet wat er naast zit. Alleen deze informatie heb ik over deze ambulance, wie heeft er meer info over:



Christian010

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,829
Reactie #328 Gepost op: 10 maart 2007, 20:18:48
En dan heb ik ook nog een vraag over 488 van de Brandweer S'Hertogenbosch.
Wie heeft er nadere specficaties van dit voertuig ? Ik heb al een beetje vluchtig gezocht maar zonder resultaat.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #329 Gepost op: 10 maart 2007, 20:28:17
Al gekeken op brandbase.org?? ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!