Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1899124 keer)

0 gebruikers (en 44 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3660 Gepost op: 3 mei 2012, 16:40:17
Als laatste vraag, ik zie Busjes met Kma er op maar ook gewoon bussen met Politie, zijn dit werkelijk 2 diensten?

Ja, dat lijkt me vrij duidelijk toch? ;)
De KMar is een militair politiekorps met ook een aantal civiele politietaken (m.n. grensbewaking, politietaak op luchtvaartterreinen). De KMar kan bijstand leveren aan de politie, waaronder het leveren van Mobiele Eenheid.
Daarnaast hebben de politiekorpsen hun eigen Mobiele Eenheden. E.e.a. is geregeld in de politiewet en de regeling mobiele eenheden.

Verder kan wikipedia/google je vast een hoop basiskennis verschaffen over beide organisaties O0
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #3661 Gepost op: 3 mei 2012, 16:43:29
Dit voertuig kom ik regelmatig tegen bij incidenten.
Het lijkt dus om een noodhulpvoertuig te gaan, het voertuig heeft echter geen nummer.
Wie kan mij meer vertellen over dit voertuig?

Een van de nieuwste Wijkteam/Poolvoertuigen van District Dordrecht/Zwijndrechtsewaard van politie ZHZ:





Dienst: Politie Zuid Holland Zuid
District: Dordrecht/Zwijndrechtsewaard
Soort voertuig: Wijk/Poolauto
Merk & type: Volkswagen Golf type 6
Kenteken: 19THF2
Roepnummer: 18- NOG NIET BEKEND
Byzonderheden: Achteruitrijsensoren, sensoren voorbumper, auto uit de LAPV, trekhaak!
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3662 Gepost op: 3 mei 2012, 18:40:13
Vanmiddag in de omgeving van de ME-standplaats van Politieregio Amsterdam-Amstelland een oud model Mercedes Sprinter in ME-uitvoering met op het dak twee camera's en diverse (werk) verlichting. Achterop stond een blauwe Hella Rotaflex (zonder beschermkap). In witte letters stond er VIDEO-voertuig/bus op. Daarnaast zat er op de bestuurdersdeur, onder het politiebordje, een bordje met daarop een soort gouden logo (niet het politielogo).

Gezien de huldiging van dé kampioen waarschijnlijk inter-regionale bijstand. Weet iemand van welk korps deze bus is?
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #3663 Gepost op: 3 mei 2012, 18:48:50
@Jerommeke: klinkt als de videobus van de politie Twente. Is op onderstaande foto nog voorzien van 1 camera, maar is inmiddels voorzien van 2 camera's (ook één achterop).




Dienst:                    Regiopolitie Twente
Roepnummer:                -
Soort voertuig:            Videobus
Merk en type:              Mercedes Sprinter 312D
Overige bijzonderheden:    Ex AE-voertuig, later omgebouwd tot videobus

"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #3664 Gepost op: 3 mei 2012, 18:50:11
Vanmiddag in de omgeving van de ME-standplaats van Politieregio Amsterdam-Amstelland een oud model Mercedes Sprinter in ME-uitvoering met op het dak twee camera's en diverse (werk) verlichting. Achterop stond een blauwe Hella Rotaflex (zonder beschermkap). In witte letters stond er VIDEO-voertuig/bus op. Daarnaast zat er op de bestuurdersdeur, onder het politiebordje, een bordje met daarop een soort gouden logo (niet het politielogo).

Gezien de huldiging van dé kampioen waarschijnlijk inter-regionale bijstand. Weet iemand van welk korps deze bus is?
Klinkt als de videobus van politie Twente, ik heb alleen geen foto bij de hand. Hij staat hier wel ergens op het forum.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #3665 Gepost op: 3 mei 2012, 18:52:30
@Robinh: great minds think alike, de wijzen komen uit het oosten, ladiladi, ik heb uw foto in mijn post even geleend  098uo
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3666 Gepost op: 3 mei 2012, 19:10:00
Correct, die bus was het, die twee stalen dingen onder de voorbumper vielen me ook op inderdaad!

Dus, Twentse bijstand bij de huldiging  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,084
Reactie #3667 Gepost op: 3 mei 2012, 20:38:02
Al een paar keer 's ochtends zien rijden. Een oud-model Transit busje met Korps Landelijke Politiediensten op de motorkap. Rechts voor en links achter staat een losse pit. Kenteken begint met 46-JB(-HJ?). Busje ziet er uitgeleefd uit en de striping idem.

Ik ben dit busje meerdere keren rondom Biddinghuizen en Harderwijk tegen gekomen. Ik was heel benieuwd waarvoor dit busje nog gebruikt wordt, zeker gezien de leeftijd...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3668 Gepost op: 3 mei 2012, 20:40:41
@Dinozzo,
Foto 1 bedoel je?
Kenteken is inderdaad 46-JB-HJ.
http://politievoertuigen.nl/Klpd/Ford%20Transit.htm


Frank.

  • Hoofdagent
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,170
Reactie #3669 Gepost op: 3 mei 2012, 20:47:10
Destijds stond 'ie in het topic voor KLPD water:


Dienst: KLPD Waterpolitie, Unit IJmond
Standplaats: Amsterdam
Soort voertuig: Dienstbus
Merk & type: Ford Transit
Kenteken: 44-JB-HJ
Byzonderheden:
In 2005 deed de Transit het nog zonder '1' op de kentekenplaat, maar ja, hij is al van 2002 ...