Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1898187 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #3860 Gepost op: 22 juli 2012, 20:26:26
Nog niet eerder gezien een VW Crafter als via bus. Überhaupt weinig Crafters  binnen  politieNL.  KLPD (met  groepsvoertuigen bij  Spoorwegpolitie) zo'n beetje  enige.

Word dit de  nieuwe standaard?

Toch zijn het gewoon Mercedes Sprinters met een VW voorkant... nagenoeg identiek. O0


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #3861 Gepost op: 22 juli 2012, 20:30:55


Wie weet  van welk korps/regio dit ding is geweest ?

Volgens mij heeft deze een tijd dienst gedaan bij de oude Akzo Nobel vestiging aan de Vlijtseweg in Apeldoorn. Was in ieder geval ook een soortgelijke corsa met alleen stroming op de motorkap.


Gelderland

  • Hoofdagent
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 218
Reactie #3862 Gepost op: 22 juli 2012, 21:57:07
Stroming moet natuurlijk zijn 'striping'  :) Leuk, die automatisch corrigerende iPhone....


Iv0

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 106
  • Monsieur Cannibale
Reactie #3863 Gepost op: 22 juli 2012, 22:52:08
Toch zijn het gewoon Mercedes Sprinters met een VW voorkant... nagenoeg identiek. O0

Mwah, noem een andere bak en motor maar identiek...
et Voila


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #3864 Gepost op: 22 juli 2012, 23:36:14
Toch zijn het gewoon Mercedes Sprinters met een VW voorkant... nagenoeg identiek. O0

Als je een keer in de Crafter hebt gereden zul je hem nooit meer identiek noemen aan een sprinter.
Er zijn minder klachten en problemen met de crafter als met de sprinter, de enige reden dat de sprinter beter verkocht in het begin is dat mercedes wel een automaat had. VW vond de toegepaste automaat niet voldoen aan de kwaliteit. Maar nu is er ook een automaat voor de zwaarste motor van VW ( wat overigens een MAN motor is).
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.


HAPRPAA

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 454
  • Uiteindelijk pakken we je toch wel!
Reactie #3865 Gepost op: 23 juli 2012, 00:17:10
Nog niet eerder gezien een VW Crafter als via bus. Überhaupt weinig Crafters  binnen  politieNL.  KLPD (met  groepsvoertuigen bij  Spoorwegpolitie) zo'n beetje  enige.

Word dit de  nieuwe standaard?

Ja dit heeft te maken met de landelijke aanbesteding van VW PON. Er rijden ook al CRAFTERS als arrestantenbus rond.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #3866 Gepost op: 23 juli 2012, 03:07:08
Ja dit heeft te maken met de landelijke aanbesteding van VW PON. Er rijden ook al CRAFTERS als arrestantenbus rond.

Volgens mij kwam de Sprinter juist uit die aanbesteding.... Zie o.a. alle nieuwe VOA bussen en de nieuwe arrestantenbussen (o.a. van Amsterdam)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #3867 Gepost op: 23 juli 2012, 06:42:20
Volgens mij heeft deze een tijd dienst gedaan bij de oude Akzo Nobel vestiging aan de Vlijtseweg in Apeldoorn. Was in ieder geval ook een soortgelijke corsa met alleen stroming op de motorkap.

Hij is dus ook gefotografeerd in Apeldoorn, dat zou dus goed kunnen.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #3868 Gepost op: 23 juli 2012, 11:52:40
Volgens mij kwam de Sprinter juist uit die aanbesteding.... Zie o.a. alle nieuwe VOA bussen en de nieuwe arrestantenbussen (o.a. van Amsterdam)

Dat dacht  eerst ook. Deze voertuigen vallen natuurlijk onder het kopje specials. Weet niet of die landelijk aanbesteed zijn of elke regio afzonderlijk, dat is namelijk wel mogelijk doordat het maar om een klein aantal voertuigen gaat per regio.

Kennelijk hebben ze in NOG  verstandig gekozen door alles zoveel als mogelijk van 1 merk te houden.


HGL

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 660
Reactie #3869 Gepost op: 23 juli 2012, 11:54:39
Als je een keer in de Crafter hebt gereden zul je hem nooit meer identiek noemen aan een sprinter.
Er zijn minder klachten en problemen met de crafter als met de sprinter, de enige reden dat de sprinter beter verkocht in het begin is dat mercedes wel een automaat had. VW vond de toegepaste automaat niet voldoen aan de kwaliteit. Maar nu is er ook een automaat voor de zwaarste motor van VW ( wat overigens een MAN motor is).

Idd  is de Rafter juist niet te vergelijken met de Sprinter, behoudens  uiterlijke kenmerken! Zou in deze ook voor VW gaan.