Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1898188 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

jeugdbrandweer131

  • Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 516
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #3930 Gepost op: 10 september 2012, 19:36:26
TS 02-4232, ambulancemotor 02-322 & OVD-G 02-802 met spoed naar woningbrand Dokkum
User: Mr112Dokkum
waar wordt die vw t5 die daar op het gras staat voor gebruikt in het filmpje op 0:22  ???
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #3931 Gepost op: 10 september 2012, 21:09:55
waar wordt die vw t5 die daar op het gras staat voor gebruikt in het filmpje op 0:22  ???
Vroeg ik me ook af, primaire striping, maar het lijkt alsof ie geen signalering op t dak heeft.. ???
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


markh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 21
Reactie #3932 Gepost op: 12 september 2012, 14:41:14
Mark, een beetje heel erg late reactie, maar slechts anderhalf jaar later dan dat jij je vraag hebt gesteld. Ik was een en ander aan het doorbladeren en kwam je vraag over bovenstaande lage mercedes tegen. Deze wagen is een periode in dienst geweest bij het Rode Kruis in Roermond. Daar werd de wagen vaak verhuurd of uitgeleend aan andere korpsen, in dit geval aan Venray om ingezet te worden bij de hulpverlening bij racewedstrijden op circuit De Peel. Gezien het stadswapen op de deur -zie onderstaande foto- mag je ervan uit gaan dat de wagen van de ambulancedienst Roermond is geweest (nog voordat het ambulancevervoer door Ambulancedienst Engelen /ambulancedienst Midden-Limburg werd overgenomen). Ik kan nu zo gauw niet nakijken of dat destijds van de gemeente of van het ziekenhuis was.

Ik heb er momenteel een slechte scan van, voor mijn eigen archief zal ik de negatieven ervan nog eens gaan opzoeken en dan eens goed gaan inscannen. Deze foto dateert van het najaar van 1998 of 1999. Een jaar later beschikte het Roermondse Rode Kruis over een nieuwer voertuig, eveneens een laag model, en werd deze verkocht. Wat er na, zeg maar na 2000, mee is gebeurt weet ik niet.




Dank voor je reactie ben erg nieuwsgierig waar hij hiervoor gdienst heeft gedaan


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #3933 Gepost op: 15 september 2012, 09:37:49

**-KZZ-*, op de foto gezet bij de veteranendag in Den Haag.


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #3934 Gepost op: 15 september 2012, 09:42:41

**-KZZ-*, op de foto gezet bij de veteranendag in Den Haag.

Gezien de kleur en de tekst achterop, gok ik een broertje van deze;





Dienst: Regiopolitie Haaglanden
Bureau: Forensische Opsporing
Soort voertuig: Dienstauto
Wagenparknummer: n.b
Merk & type: Volkswagen Golf 6
Kenteken: 43-KZV-9
Byzonderheden:


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #3935 Gepost op: 15 september 2012, 09:45:31
Gezien de kleur en de tekst achterop, gok ik een broertje van deze;

Thanks!


paulg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 999
Reactie #3936 Gepost op: 15 september 2012, 15:40:47
Thanks!
Wordt kennelijk al flink bezuinigd bij Haaglanden: i.p.v. met een echte pit moeten ze het nu met een blauwig flesje doen!  ;D


Rutger

  • Geďnteresseerde
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 820
Reactie #3937 Gepost op: 15 september 2012, 15:52:35

**-KZZ-*, op de foto gezet bij de veteranendag in Den Haag.

Handig om het kenteken onherkenbaar te maken en tegelijkertijd de foto het kenteken als naam te geven.    ;D


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #3938 Gepost op: 15 september 2012, 16:30:24
Handig om het kenteken onherkenbaar te maken en tegelijkertijd de foto het kenteken als naam te geven.    ;D

Oh, shit, ja. Ik geef de voertuigen een naam zodat ik ze kan herkennen, hahaha, foutje.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3939 Gepost op: 15 september 2012, 16:39:05
Ik zag vandaag bij de brand in Drachten een Opel Astra met erg goedkoop ogende plakpitje erop. Dit was echt een wagen waarvan ik direct dacht: "Het kan toch niet zo zijn dat dat een onopvallende politiewagen is?" Tot mijn verbazing ging er inderdaad een politieman in rijden. Direct dacht ik aan deze topic, want kan het toch zo zijn dat dit een privé wagen was, dat op dat moment, dienst deed als dienstwagen?