Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1898190 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #3940 Gepost op: 15 september 2012, 17:36:43
Ik reed vandaag over de A16 thv Dordrecht. Ik werd daar gepasseerd door een grijze VW T5 met blauwe striping, een blauw kenteken en het logo van de ANWB, en voorzien van een star of life. Om de stoelen zaten ook gele vestjes met op de rug ook een star of life. Iemand een idee waar deze van is?
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Canonfreak

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,049
Reactie #3941 Gepost op: 15 september 2012, 19:51:07
waar wordt die vw t5 die daar op het gras staat voor gebruikt in het filmpje op 0:22  ???

Dat is een logistieke wagen O0


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #3942 Gepost op: 15 september 2012, 21:27:52
Ik zag vandaag bij de brand in Drachten een Opel Astra met erg goedkoop ogende plakpitje erop. Dit was echt een wagen waarvan ik direct dacht: "Het kan toch niet zo zijn dat dat een onopvallende politiewagen is?" Tot mijn verbazing ging er inderdaad een politieman in rijden. Direct dacht ik aan deze topic, want kan het toch zo zijn dat dit een privé wagen was, dat op dat moment, dienst deed als dienstwagen?

Ja dat kan, ook wij maken gebruik van oude rommelbakken voor de onopvallende surveillance. Waarom? Omdat jij precies verwoord hoe o.a. de schoffies denken, je valt dus totaal niet op als politieagent en dat is de bedoeling van onopvallende auto's.
Niemand verwacht een agent in een knalgeel golfje uit 1995  ;)

Bovendien, zoals hierboven ook al staat. Al maakt iemand onterecht gebruik van OGS (bijv een burger die dit illegaal op zijn auto heeft gemonteerd) dan nog ben je verplicht om voorrang te verlenen. Alle voertuigen met OGS (dus ook de 'neppe' en 'illegale' voertuigen) zijn een voorrangsvoertuig en dien je voorrang te geven. De reden hiervoor is simpel, juist om te VOORKOMEN dat mensen gaan denken.. Hey! Is dat wel een echte politie agent? Ziet er niet zo uit.. daar ga ik dus echt niet voor aan de kant!  ........ze zullen maar onderweg zijn naar een reanimatie bijv.

Dus niet denken, OGS = aan de kant.  98uiye

Overigens wel een leuk topic! Bij ons zijn er collega's die een dienstvoertuig (onopvallend) mee naar huis krijgen, en wat dus ook hun 'privé' voertuig is, volledig uitgerust met OGS. Sterker nog, theoretisch gezien heb ik ook in mijn privé auto ontheffing voor het RVV als dat nodig is voor de politietaak. Dus stel ik zit achter een dronken bestuurder, dan mag ik handheld bellen om de meldkamer in te lichten. Of als ik in mijn vrije tijd iemand door rood zie rijden, zou ik ook door rood mogen om hem staande te houden en te bekeuren. Niet dat ik dat zou doen, maar het mag wel. Ontheffing is namelijk niet gebonden aan een persoon of voertuig, maar aan de politietaak.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


ggj

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 186
Reactie #3943 Gepost op: 19 september 2012, 14:26:48
Zeer dikke BMW 330i touring en Opel Vectra GTS 2.8 V6 Turbo bij BCA Veilingen. Beide ex-politie, weet iemand meer?

BMW 330i touring

Opel Vectra GTS






leo A

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 277
  • LOTUS®kring Zuid-Holland Zuid
    • Lotuskring Zuid Holland Zuid
Reactie #3946 Gepost op: 19 september 2012, 17:21:17
veilingen zijn niet gevonden!
Links werken niet.
service controleur kleine blusmiddelen Hap chauffeur Dordrecht LOTUS E.H. verlener https://bit.ly/2BTzliB?fbclid=IwAR1TCU2Ox-kHkiz_nwOC3rJZE6v4Kkv24z-


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geďnteresseerde
Reactie #3948 Gepost op: 19 september 2012, 18:10:52
Net op de A2 bij Echt een donkergrijze Opel Astra station (nieuw model) met daarop een lichtbalk met transparante units en daar tussen voor en achter een LED-matrix. Auto reed op een KV-**-** kenteken en er hing een vrij net pak met (onherkenbare) logo's op de schouders achterin...

Iemand een idee?

Eigenlijk was het gewoon een burgerauto; op de lichtbalk na :(
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #3949 Gepost op: 19 september 2012, 18:12:28
Sowieso een voertuig van de Koninklijke Mareschaussee. Het kenteken begint met KV en dan is het altijd KMar.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens