Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1898946 keer)

0 gebruikers (en 36 gasten bekijken dit topic.

De Prins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 52
Reactie #4080 Gepost op: 18 november 2012, 22:45:55
ten aanzien van de OGS ook aangepast aan de belgische wetgeving?
want
 anders is het geen regulier wettelijk voorrangs-voertuig in het kader van de belgische verkeerswetgeving

En waarom niet? Elk voertuig met de zwaailichten en sirene aan is toch een voorrangsvoertuig?


EvEs

  • HAP (ZHP RT)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 598
Reactie #4081 Gepost op: 19 november 2012, 01:30:23
En waarom niet? Elk voertuig met de zwaailichten en sirene aan is toch een voorrangsvoertuig?

En in België zijn ze wat minder moeilijk. Ook qua tonen. 2 toon 3 toon, martin hoorn en amerikaans, zolang het herrie maakt en een hoop blauwe lampen heeft, moet je aan de kant. Zou hier ook beter wezen dan alleen de 2toon.

En ook een beetje de omgekeerde wereld.. bijna overal in de wereld moet een voorrangsvoertuig qua licht en geluid aan minimumeisen voldoen, maar alleen hier zijn restricties aan het maximum.


SniperEye

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 837
  • Geíntresseerde
Reactie #4082 Gepost op: 19 november 2012, 21:43:31
Zo denk ik er ook over. Maar goed, daar is een topic over te vinden ergens op dit forum.


klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #4083 Gepost op: 20 november 2012, 18:00:22
In nederland is een buitenlands gekentekend voertuig welke OGS voert ook een voorrangsvoertuig, in elk geval voor de normale weggebruiker. Als weggebruiker wordt je namelijk geacht niet te kunnen beoordelen of het buitenlandse voertuig voldoet aan de nederlandse wettelijke eisen.

Denk bijvoorbeeld eens aan de tijdelijke voertuigen bij brandweerkorpsen wegens storingen of onderhoud, inzetten van buitenlandse HV diensten in het grensgebied of de inzet van buitenlandse diensten zoals bij Floodex.

Zelf in mijn geval als ik, als ik zo gek zou zijn, met OGS door de stad zou racen ben voor de andere weggebruikers gewoon een voorrangsvoertuig ook al is het voertuig bij geen enkele HV dienst ingebruik, duitstalig beletterd en van een NL kenteken voorzien anderen hebben in principe gewoon ruimte te maken. Dat de blauwe heren daarna stil voor de deur van mijn huis wachten tot ik weer thuis kom is een heel ander verhaal (en ook iest kostbaarder)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #4084 Gepost op: 21 november 2012, 18:05:52
Wie weet er meer over deze extra verlengde VW Transporter T5 GP?
Functie van de bus & korps.



Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #4085 Gepost op: 21 november 2012, 18:14:37
Broertje van deze misschien?





O0

Je moet op drukken en je foto-url (rechter muisknop --> *afbeeldings-url kopiëren* of *locatie bestand* er tussen zetten ;) )


PWB

  • Senior GGP A’dam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,079
Reactie #4086 Gepost op: 21 november 2012, 18:31:52
Is een voertuig van de Spoorwegpolitie, KLPD.
Al mijn bijdragen op dit forum zijn volledig op eigen titel.


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Reactie #4087 Gepost op: 26 november 2012, 10:20:24
Klopt het dat de OVD-G Kennemerland (12-804) een Amerikaanse/Britse versneller heeft?


Dirtdiver

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 469
Reactie #4088 Gepost op: 26 november 2012, 13:36:23
Klopt het dat de OVD-G Kennemerland (12-804) een Amerikaanse/Britse versneller heeft?

Ik denk dan eerder aan de OVD-G 12-803 of het moet een van de motoren zijn.
https://www.youtube.com/watch?v=GYiGh4U4Xqs&feature=g-user-u


Rufes

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 434
  • Freelance Persfotograaf
    • 112-Uitgeest
Reactie #4089 Gepost op: 26 november 2012, 13:43:17
Excuses, bedoel inderdaad die uit het filmpje.