Hoezo ben je daar sceptisch over dan?
Komt erop neer dat ik het praktisch nut niet inzie van een 'ambulanceboot'. Ambulance personeel kan ook gewoon opstappen op een reguliere reddings- of brandweerboot, deze vaartuigen kan je veel breder inzetten. Gewoon een kwestie van goede afspraken maken. Daarbij komt dat als op het water de stront de ventilator raakt je toch pas op de kant uitgebreid aan de slag kan met een patiënt, het heeft dus ook niet echt veel zin om ambulancepersoneel mee te nemen. De uitzondering op de regel betreft offshore situaties, omdat daar een langere tijd overbrugt moet worden, daarbij stapt het ambupersoneel ook op een reguliere reddingsboot. Leuk project, maar men moet mij nog overtuigen van het feit dat het in deze vorm een toegevoegde waarde heeft. Hetzelfde verhaal als de ambulancesneeuwscooter (scrabble
) uit dezelfde regio...
Maar anyway, dit staat al uitgebreid beschreven elders op het forum. Alleen dan zie ik hier een foto van een luxe BMW als trekkend voertuig voor een dergelijke boot. Ben ik héél erg benieuwd wat de gedachte daarachter is. Mooie auto, daar niet van, maar ik kan geen praktische reden bedenken waarom dit nodig/handig zou zijn... Dat geld of die auto kan je beter gebruiken...