Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1917618 keer)

0 gebruikers (en 22 gasten bekijken dit topic.

williamharthoorn

• Senior gebruiker
  • www.112barneveld.nl
Reactie #4960 Gepost op: 15 mei 2014, 07:37:05

erres

• Vrijwilliger Brandweermuseum Wassenaar
  • Forum gebruiker
    • Database voor Luxemburgse brandweervoertuigen
Reactie #4961 Gepost op: 15 mei 2014, 07:49:37
Citaat van: jeugdbrandweer131 link=msg=1267448 date=1400104253
Ik kwam vandaag deze T tegen op de groene kruisweg in spijkenisse rond 12:00 uur. wie weet waar deze ts vandaan komt en wat het roepnummer en welk korps. ???

Het is inderdaad de Arnhem 07-3631. Het voertuig is vorig jaar buiten dienst gesteld. Ontdaan van roepnummer en korpsgegevens is dit voertuig waarschijnlijk onderweg naar zijn nieuwe eigenaar of naar de haven voor verscheping naar een nieuwe bestemming. Kan ook mogelijkerwijs onderweg zijn naar het Brandweermuseum in Hellvoetsluis. Ongetwijfeld duikt het wel weer ergens op  ;).
http://www.pompjeenbase.eu  Databank voor Luxemburgse brandweervoertuigen.

jeugdbrandweer131

• Niet meer actief bij de brandweer.
  • Senior gebruiker
  • evenementenhulpverlener bij het NRK
    • www.dylanwildschut.nl
Reactie #4962 Gepost op: 15 mei 2014, 10:27:15
hij ging alleen Spijkenisse in en niet uit ;)
gaat het niet zoals het moet, moet het maar zoals het gaat. [IMG]http://www.t-tools.nl/Monitor/17.gi

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #4963 Gepost op: 15 mei 2014, 10:33:24
Citaat van: williamharthoorn link=msg=1267508 date=1400132225
Even de vraag welke regio met dit voertuig rijd ? Bijzondere lichtbalk:
http://s28.photobucket.com/user/williamharthoorn/media/IMG_6226Kopie_zps9c1ddab6.jpg.html

En de zelfde vraag over dit ME-voertuig
http://s28.photobucket.com/user/williamharthoorn/media/IMG_7445Kopie_zpsaa38e905.jpg.html

Het busje is volgens mij ergens van Midden NL, ME voertuig is van voormalig regio Gelderland-Zuid en is (of was) een AE bus.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4964 Gepost op: 16 mei 2014, 00:20:04
Kan iemand iets meer vertellen over onderstaande BMW F700GS motor?
Ik heb hem al een aantal keren in media-stukjes voorbij zien komen waarbij er telkens een in uniform geklede motorrijder op rijdt, tevens ben ik de motor zelf tegen gekomen met een geüniformeerde collega erop.

Lijkt me toch vrij nutteloos om een burgerfiets in uniform te gaan berijden?  ::)

Citaat van: Live link=msg=1267620 date=1400164118
Bezinedief in Centrum Almere aangehouden na achtervolging

http://www.youtube.com/watch?v=U5s1ZayQXKU
hvalmere·
Gepubliceerd op 14 mei 2014

Meer foto's op www.hv-almere.nl
Foto('s) geplaatst met toestemming van rechthebbende
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

FlyingDutchman

• HV-geïnteresseerde ingenieur
  • Senior gebruiker
Reactie #4965 Gepost op: 16 mei 2014, 08:49:44
Ik weet het antwoord op bovenstaande vraag helaas niet, maar wil de vraag in algemenere vorm gieten: komt het bij tekort aan materieel voor dat burgerwagens gebruikt worden door geüniformeerde agenten voor noodhulp/verkeer?
Als dit zo is, geldt dit ook voor motoren?
Bij wagens, secundair bij motoren: worden er dan tijdelijke OGS en/of nog verdere herkenningstekens ingezet, zoals bijvoorbeeld magneetplaten met "POLITIE" erop?
Groeten  FlyingDutchman  "Be careful out there..." ("Hill Street Blues")

silque

• Sheepdog
  • Senior gebruiker
Reactie #4966 Gepost op: 16 mei 2014, 10:24:55
Voor zover ik weet wordt er nergens noodhulp gereden uit 'tekort aan materieel', noodhulp heeft prioriteit en daar is altijd een opvallend voertuig voor beschikbaar. Wel komt het eens voor dat er noodhulp meldingen worden gereden met onopvallende voertuigen, meestal laten die zich koppelen aan een melding waar al een (opvallende) eenheid naartoe is maar het gebeurt ook dat een onopvallende auto zelf een melding krijgt.

Er worden geen magneetstickers op geplaatst, wel hebben de meeste 'regio's' de onopvallende auto's uitgerust met OGS. In de eenheid waar ik nu werk is dat niet het geval, je zal hier dan ook zelden een onopvallende auto een noodhulp melding zien rijden. Sterker nog, doordat de auto's zo slecht zijn uitgerust zal je hier überhaupt weinig onopvallende auto's zien rijden. Een gemiste kans van de werkgever, want met goed materieel vang je boeven.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.

Sarge

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #4967 Gepost op: 16 mei 2014, 11:55:52
Een motorrijder in politieuniform valt niet extreem op hoor, er zijn tegenwoordig zoveel motorrijders met gele jassen en helmen.
Intensive care verpleegkundige

NikonDirk

• Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #4968 Gepost op: 16 mei 2014, 12:17:49
Citaat van: Sarge link=msg=1267789 date=1400234152
Een motorrijder in politieuniform valt niet extreem op hoor, er zijn tegenwoordig zoveel motorrijders met gele jassen en helmen.
Gisteren in mijn binnenspiegel een motorrijder aan zien komen waarvan ik in eerste instantie dacht dat het politie was. Pas nadat hij mij passeerde zag ik ook pas dat het een "niet-politie", gele motorrijder was.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #4969 Gepost op: 16 mei 2014, 16:11:50
Citaat van: Jerommeke link=msg=1267718 date=1400192404
Lijkt me toch vrij nutteloos om een burgerfiets in uniform te gaan berijden?  ::)

Het grootste problemen met die motoren is dat er iets vergeten is, namelijk een stopbordje (al dan niet in de tanktas). Daardoor is de motor nauwelijks inzetbaar met een burgerpak aan omdat er nauwelijks gevolg aan je volgteken gegeven wordt. Daarom wordt de motor vooral gebruikt als extra motor, als de opvallende allemaal in onderhoud of in gebruik zijn.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein