Is er hier misschien iemand die mij meer kan vertellen? De 850 is uit '93, mocht het een ex politie zijn, wat was vroeger een gebruikelijke tijd om een politieauto in dienst te houden?
Alvast bedankt
Groet,
Mike
Ik zit niet zo vaak op dit topic maar kwam je vraag tegen. Ik weet niet hoe het nu gesteld is, maar de politie kreeg voor herkenbare voertuigenvrijstelling voor de BPM. BPM wordt over drie jaar uitgesmeerd. Als de politie een voertuig eerder afstootte dan moest de resttermijn alsnog aan de belastingdienst betaald worden.
Men hield de auto's dus over het algemeen langer dan 3 jaar. Verder was het afhankelijk van de het aantal kilometers en de onkosten. Ik heb jaren op het platteland gewerkt. Daar maakten we veel meer kilometers dan in een naburige afdeling, die nagenoeg alleen bebouwde km had. Toch deden we langer met de auto's dan de collega's in de stad. Kan ook aan de rijstijl liggen natuurlijk.
Toen ik pas bij de politie werkte kregen alle VW-busjes(T2) standaard bij 140.000 km een nieuwe motor. De rekening kwam altijd wat later bij de rekenmeesters terecht en die vonden dan dat de auto wel erg duur werd. Hop... afvoeren dat ding. Veel ondernemers wisten destijds den auto's goedkoop op te kopen via Domeinen om er nog jaren mee te rijden.