Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1899557 keer)

0 gebruikers (en 15 gasten bekijken dit topic.

thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #5150 Gepost op: 3 augustus 2014, 11:36:20

pfff
 ??? van Sittard naar Harlingen en dan ook nog met prio 1...  ???
Hoelang hebben ze de weg afgesloten dan.... jeminee daar ben je niet binnen 15 min...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #5152 Gepost op: 4 augustus 2014, 12:48:18
Citaat van: thetwin84 link=msg=1272074 date=1401611294
Maar ook ik heb een zeer oud voertuig gevonden en ik ben benieuwd waar en in welke tijden deze voertuigen werden ingezet.




Jammer dat het ding op de stoep staat. Moeders met kinderswagen gaan maar even over de weg. M.i. een prent waard
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #5153 Gepost op: 4 augustus 2014, 12:52:12
Citaat van: silque link=msg=1270216 date=1400917388
Op de tekst achterop de voertuigen staat ook te lezen: Dynamic Diplomatic Surveillance.

De aparte kleurstelling is aangebracht om het onderscheid tussen reguliere politie en BOB duidelijk te maken. Als je in Den Haag woont zie je deze auto's zeer veel rijden, zij hebben een aparte taak en zullen dus niet bij iedere aanrijding of kleine conflicten stoppen. Bovendien zitten er ook regelmatig onbewapende collega's in.

Overigens komt het wel regelmatig voor dat ze op iets stuitten en dan zijn ze ook niet te beroerd om de wijkbureau's te ondersteunen.

Deze vorm van beplakken mag niet volgens de regels uit het huisstijl boek van de politie. Maar de burgemeester van Den Haag is een VVD-er en de Minister die er over gaat ook. Dus.......
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #5154 Gepost op: 4 augustus 2014, 13:09:31
Citaat van: André Welten link=msg=1263475 date=1398798802
Als je goed naar die kap bovenop kijkt zie je bovenop ook een nummer staan; dit luchtherkenningsnr is typisch voor de LE; hadden het al in het AVD-tijdperk (waar blijft de tijd?...).

Ja waar blijft de tijd. Bij de rijkspolitie hadden alle herkenbare politie-auto's hun roepnummer op de auto staan ten behoeve van herkenning voor de vliegdienst om te kunnen zien met welk voertuig ze communiceerden. Ik weet van vergissingen in de communicatie. Men communiceerde met een in onopvallende auto, maar er reed een opvallende auto van een andere regio dicht bij. Stond op een andere gespreksgroep. Heli dirigeerde de achtervolgende auto en zag de opvallende auto een andere richting opgaan. Verwarring alom.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


MartinJ

  • daco/opco, lid vakredactie BLAUW, kerninstr. C2000/Portogewoon/MEOS, schipper, embleemverzamelaar
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 258
  • EPP-schutter
    • Police Patch Collection
Reactie #5155 Gepost op: 4 augustus 2014, 13:29:05
Citaat van: mike5501 link=msg=1247187 date=1393693400

Is er hier misschien iemand die mij meer kan vertellen? De 850 is uit '93, mocht het een ex politie zijn, wat was vroeger een gebruikelijke tijd om een politieauto in dienst te houden?

Alvast bedankt
Groet,
Mike

Ik zit niet zo vaak op dit topic maar kwam je vraag tegen. Ik weet niet hoe het nu gesteld is, maar de politie kreeg voor herkenbare voertuigenvrijstelling voor de BPM. BPM wordt over drie jaar uitgesmeerd. Als de politie een voertuig eerder afstootte dan moest de resttermijn alsnog aan de belastingdienst betaald worden.
Men hield de auto's dus over het algemeen langer dan 3 jaar. Verder was het afhankelijk van de het aantal kilometers en de onkosten. Ik heb jaren op het platteland gewerkt. Daar maakten we veel meer kilometers dan in een naburige afdeling, die nagenoeg alleen bebouwde km had. Toch deden we langer met de auto's dan de collega's in de stad. Kan ook aan de rijstijl liggen natuurlijk.
Toen ik pas bij de politie werkte kregen alle VW-busjes(T2) standaard bij 140.000 km een nieuwe motor. De rekening kwam altijd wat later bij de rekenmeesters terecht en die vonden dan dat de auto wel erg duur werd. Hop... afvoeren dat ding. Veel ondernemers wisten destijds den auto's goedkoop op te kopen via Domeinen om er nog jaren mee te rijden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #5156 Gepost op: 6 augustus 2014, 17:31:53
Wie kan meer vertellen over dit voertuig ?

Staat sinds 01-2005 al op kenteken van 1e eigenaar volgens de RDW


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #5157 Gepost op: 6 augustus 2014, 17:37:25
Ik denk dat hier het antwoord staat:

De dienst 100 in de grensgemeente Ravels wordt vanaf 1 april uitgebaat door een Nederlandse ambulancedienst

Bron: www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=VH3M32IU


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #5158 Gepost op: 6 augustus 2014, 18:19:18
Ik heb laatst gelezen dat het in belgie wat langer duurt om een Nederlandse ambu op belgische kenteken te krijgen, hier is een speciale procedure/keuring nodig om een ambulance in belgie in te voeren.
Mogelijk verklaart dit waarom het NL kenteken er nog op zit terwijl het voertuig wel de belgische striping heeft. ;)


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #5159 Gepost op: 6 augustus 2014, 18:45:14
Citaat van: NikonDirk link=msg=1287688 date=1407339445
Ik denk dat hier het antwoord staat:

De dienst 100 in de grensgemeente Ravels wordt vanaf 1 april uitgebaat door een Nederlandse ambulancedienst

Bron: www.nieuwsblad.be/Article/Detail.aspx?articleid=VH3M32IU

Kwam ik ook tegen alleen is het kenteken al sinds 2005 op 1e eigenaar. Zou goed kunnen dus wat Mark nu zegt dat het langer duurt.