Kwam deze Chevrolet tegen op Ambulance archief.
Wat mij opvalt is ; het is een nieuw model met oud roepnummer (423). En hij wijkt ook af van de andere nieuwe modellen Chevrolets die in dienst zijn geweest bij de GGD. (13-114 t/m 13-118). Zie de rode achterlichten, & de zwarte bumper onder andere. Ook valt het op dat deze auto een stuk ouder is dan de andere. Deze komt uit 2004 de rest 2007. Iemand enig idee waarom er destijds maar 1 auto is aangeschaft, en waarom die afweek? Vind het wel een bijzondere verschijning!
http://ambulancearchief.nl/ambuarchief/93-nz-lx/
Simpele reden, dit was een van de eerste van het nieuwe model GMT 610, als het al niet de eerste is.
Vandaar de zwarte bumpers, die bij de bestelversie horen, laten kwamen de chrome bumpers, die bij de luxere Express (personen uitvoering) verie horen.
Tegenwoordig zie je bij sommige Chevrolets een zwarte achterbumper, deze zijn vervangen na schades vermoed ik.
Ik wist overigens niet dat de GMT 610 al in 2004 te leveren was, ik dacht zelf pas in 2005. Rond die tijd is de Vries overgegaan in Dutch Resque Vehicles, mogelijk dat hierdoor nog een verschil in opbouw te verklaren is.