Volgens mij zijn de eerste delfissen al wel bijna 2 jaar weg hoor. Ik heb de eerste vervanger van een Delfis van GLZ gefotografeerd op 29-5-2013. En toen reden ze al wel eventjes rond. Dat zou best kunnen, dat neem ik direct aan, er zijn alleen meerdere diensten geweest die de Delfis ambulances hadden.
Ik heb de link tussen de ambulances uit het Noorden en de Finse dienst gemaakt omdat Visser er een paar verkocht had, waarna er binnen een week foto's van een zelfde soort ambu op de Finse foto site verscheen, en binnen een maand voorzien werd van Finse platen.
Door het nieuwe kenteken is het niet te achterhalen welke ambulances het precies geweest moeten zijn, behalve bij de LU 3212, van Ekanas sjuktransport afdeling Tammisaari
http://henrik.1g.fi/kuvat/H älytysajoneuvot/Uusimaa/Länsi-Uusimaa/Sairaankuljetus/Ekenäs+Sjuktransport/Tammisaari/IMG_7983.JPG
Dit voertuig is namelijk uitgerust met een trafic advisor, dit zijn de rondjes/lampjes over de linker en rechter zijde van het voertuig tussen de handgrepen en de tekst ''Ambulance ''in. Dit voertuig heeft ook een klein lampje/camera naast de antenne boven de dakrand
De enige Nederlandse ambulance die dit ook heeft gehad was de 03-136, uit het noorden dus.
Dienst: UMCG AmbulancezorgRegio: DrentheRoepnummer: 03-136Soort voertuig: AmbulanceMerk & type: Mercedes Benz 318cdi / VisserKenteken: 09-HVK-1Byzonderheden: Voorzien van camera's, oranje traffic-advisors aan de zijkanten én (uniek voor Nederland) een Howler/Rumbler sirene Ik ga me nu wel meer afvragen hoe de samenwerking Visser - de Graaf was want ik kwam een Nissan X trail tegen van een brabantse huisartsen post. Maar dat zal nogsteeds wel een gebruikt voertuig zijn geweest dat via Visser en de Graaff aan brabant is verhuurd.
Een vergelijkbare X-trail van Ekenas sjuktransport waar ik het eerder over had.