Als ik de website bekijk is de Rosenbauer CL leverbaar met een tank van 200 tot 1500 liter. Één van de eisen aan een tankautospuit is een tank van minimaal 1500 liter. In de maximale uitvoering zit het betreft tankinhoud dus op randje autospuit/tankautospuit. Verder weet ik niet of het voertuig bepakt is conform branchevoorschriften voor een TS, maar als het voertuig (veel) compacter zou worden heb je niet genoeg ruimte om aan alle eisen te voldoen. Mijn eerste beeld zou uitgaan naar autospuit. Mijn vraag is of dit voertuig meegenomen gaat worden in opschaling, al verwacht ik van wel.
Allemaal waar wat je zegt. Alleen als dit echt het voertuig is, waarmee ze de pilot met die slangbundels gaan draaien zou dit het hele verhaal wel eens op zijn kop kunnen gaan zetten. Want zoals al eerder geopperd, ga je direct met lage druk werken heb je aan die 1500 tot 2000ltr water niets. Je blaast je slangen vol en de tank is leeg. Dus een watertank is leuk voor hoge druk. De kleinere watertank kun je gebruiken om de slangen alvast een deel te vullen, of een klein brandje mee af te blussen.
Jammer genoeg zien we de TS maar 1 zijde, voor hetzelfde geld herbergt dit voertuig nog een kloeke dompelpomp. En anders is die waterwinning ook vlot opgebouwd. Feit is wel dat deze TS compacter is, leuk voor een binnenstad.
Aha, top! Ik ben benieuwd. Tnx voor het meedenken allen
Ik kop hem alleen in hè! Voor hetzelfde geld zit ik er grandioos naast. Maar dan horen we dat vanzelf wel.