Als de slangbundels alleen gebruikt worden als de waterwinning gereed is, dan weet ik niet of hier (betreft snelheid) zoveel winst op te halen is. Als je LD gaat blussen met de 1500-2000 liter tank kun je je slangen vullen en het zo'n 3-5 minuten volhouden voordat je droog staat. Als je voor de tijdswinst wilt gaan moet de waterploeg dus binnen die tijd de waterwinning gereed hebben.
Dit voertuig heeft volgens bovenstaande tweet een 2000 liter tank (afwijkend van andere Rosenbauer CL modellen) en een haspelkar voor de waterwinning. Je kunt dus al beginnen met blussen als je waterploeg de waterwinning snel genoeg gereed heeft, wat naar mijn weten gemakkelijker te halen is door de haspelkar.
Ze blijven me verrassen.
Midden druk haspel ook op het voertuig, 2000ltr aan boord en een haspelwagen. Dan zit denk ik de clou in de midden druk, even een wilde gok. Hoge druk 35 tot 40bar lage druk 8bar. Dus zul je met midden druk ergens rond de 20/25bar zitten?? Ik heb nog nooit met midden druk gewerkt, is van voor mijn tijd. En die haspelkar betekend snelle waterwinning.
Ik ben erg benieuwt hoe ze de pilot gaan invullen. Dit voelt wel aan als zijnde slagkracht.
Ik laat me graag bijpraten.