Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1897843 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Reactie #550 Gepost op: 13 september 2007, 17:35:39
Als je een paar dagen wacht... kun je zelf foto's maken!! :P ::)

maar om je even te helpen....
http://brandweerfotomakertom.punt.nl/index.php?foto=true&id=350364&fgroep=-1#foto

ja oke ,maar er werd gezegd dat hij anders zou zijn dan de HW zaanstreek , vandaar dat ik eerst een foto wou zien


Jeroen th (HbT)

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 73
  • ex Hoofdbrandwacht 12 jaar brandweerman geweest
Reactie #551 Gepost op: 16 september 2007, 16:29:11
Neem (gezien locatie inzet) aan dat het de 791 is van de OvD Eemland Noord (Baarn,Bunschoten & Soest).

Merk / Type chassis : Volkswagen T5 Kombi TDi (4WD)  
Kenteken :  89-RH-ZJ  
Datum in dienst :  2005

Hier een foto: http://www.brandweer.org/voertuigen/bunschoten.html

Ja Michelle dat heb je heel goed dat is de OvD Eemland Noord tijdens een ongeval verzorgingsgebied van Brandweer Eemnes de 46.739.

Groetjes,

Jeroen


Bart S

  • Gast
Reactie #552 Gepost op: 17 september 2007, 20:02:01
Ok.... tijd voor mijn vraag.... Kwam vandaag in Schiedam een hoogwerker/ladderwagen in aanbouw tegen. Nog maagdelijk rood, wel al blauwe lampen op het dak en hij had nog groene kentekenplaten. Het betrof volgens mij een Daf 75, en de opbouw was van de firma Metz. Helaas geen foto's want dat is een tikkie lastig tijdens het rijden, en bovendien 'verstopte' hij zich achter een vrachtwagen... ;) Welk korps verwacht een dergelijk voertuig?


Hotdog

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 276
Reactie #553 Gepost op: 17 september 2007, 20:15:21
Ok.... tijd voor mijn vraag.... Kwam vandaag in Schiedam een hoogwerker/ladderwagen in aanbouw tegen. Nog maagdelijk rood, wel al blauwe lampen op het dak en hij had nog groene kentekenplaten. Het betrof volgens mij een Daf 75, en de opbouw was van de firma Metz. Helaas geen foto's want dat is een tikkie lastig tijdens het rijden, en bovendien 'verstopte' hij zich achter een vrachtwagen... ;) Welk korps verwacht een dergelijk voertuig?

BRW Waterweg en Capelle aan den IJssel gaan testen met een Demo-HW


Evos

  • Gast
Reactie #554 Gepost op: 18 september 2007, 15:46:33
Vanmiddag een Volvo (model zo even kwijt, maar het is een redelijk nieuwe stationcar uitvoering) gezien op het wouter van doeverenplein te groningen, Ambu logo achter 1 van de achterruitjes en een enkele blauwe draailamp

ging vast en zeker naar deze melding:

14:02:18 18-09-07 1 G BRAN Pr 1 VERKEERSONGEVAL GEWON GRONINGERWEG - N994 ZUIDWOLDE (beknelling: ja) Eenheden: 776
Volgens mij is dat een wagen van een Arts van het UMCG, of is het een OVD auto?

Wie weet hier meer over?, wanneer wordt deze ingezet bijvoorbeeld?


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #555 Gepost op: 18 september 2007, 17:37:43
De enige Volvo variant (V50) van de ambulancedienst die ik ken is de RGF van Utrecht. Voldoet overigens ook aan de omschrijving qua zwaailamp.

foto: Gerard Jacobs; www.ambu1984.nl


Wat ie in Groningen doet ??? Werkbezoekje? Of mogelijk toch een ander voertuig...
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #556 Gepost op: 18 september 2007, 18:46:54
Ik gok erop dat ie wit was. Dan is het een Volvo van een taxibedrijf uit Groningen, en dan het transplantatieteam dat voor de Nederlandse Transplantatiestichting (voorheen Eurotransplant) rijdt.

Voor wat betreft de hoogwerker in Schiedam: Maassluis en Vlaardingen krijgen een nieuwe Volvo hoogwerker met Hilton opbouw (2 stuks dus; Spijkenisse krijgt de derde). Als het een demohoogwerker is die voor Waterweg rijdt/gaat rijden, zal ie vermoedelijk voor Vlaardingen zijn. Wellicht is ie ook te zien tijdens de brandersfeesten in Schiedam (op het Stadserf) dit weekend.
greetz,  Enrique


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #557 Gepost op: 18 september 2007, 19:20:06
Vanmiddag een Volvo (model zo even kwijt, maar het is een redelijk nieuwe stationcar uitvoering) gezien op het wouter van doeverenplein te groningen, Ambu logo achter 1 van de achterruitjes en een enkele blauwe draailamp

ging vast en zeker naar deze melding:

14:02:18 18-09-07 1 G BRAN Pr 1 VERKEERSONGEVAL GEWON GRONINGERWEG - N994 ZUIDWOLDE (beknelling: ja) Eenheden: 776
Volgens mij is dat een wagen van een Arts van het UMCG, of is het een OVD auto?

Wie weet hier meer over?, wanneer wordt deze ingezet bijvoorbeeld?

Dan heb jij zeker deze gezien? O0 PS deze auto is van een MMT-arts, dat heeft een forumlid mij ooit verteld ;)



OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #558 Gepost op: 18 september 2007, 19:25:57
Sinds wanneer rijdt een MMT arts in zo'n auto naar een ongeval? Of is dit een piketauto oid?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #559 Gepost op: 18 september 2007, 19:37:09
Zou het geen privéauto van een MMT arts kunnen zijn? Het kenteken is immers ook onherkenbaar gemaakt....  :|