Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1899810 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

specialagent112

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
Reactie #5550 Gepost op: 19 april 2015, 12:13:44
Citaat van: Sylvester link=msg=1344612 date=1429390326
Afgelopen week zag ik in België bij een ongeval een wagen met Zwart/Gele Battenburg striping staan. Weet iemand van welke dienst deze wagen is?
Ik dacht aan een soort Belgische Rijkswaterstaat, maar weet eigenlijk niet of België een soortgelijke dienst heeft e050

Deze firma in België heet F.A.S.T.. Ik kan er verder niks van op internet vinden... maar is een particuliere organisatie die bij gevraagd kan worden door de hulpdiensten om veiligheid te waarborgen zodat de politie verder kan met formaliteiten e.d. Sinds kort hebben deze ook Batenburg striping...

Heb ze ook al een aantal keer zien staan... Overigens laatst ook op de A73 T.h.v. Nijmegen ook een Nederlandse wagen gezien in volledige Batenburg striping + LED lichtbalk ...

Edit* Dit stukje net gevonden, FAST is dus geen firma maar een project vanuit de overheid :P
http://www.mobielvlaanderen.be/persberichten/artikel.php?id=176


Gele wagen

  • Ex Militair, weginspecteur RWS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
Reactie #5551 Gepost op: 19 april 2015, 18:44:28
FAST is een project vanuit de Belgische overheid. Onder het FAST project is geregeld dat de gecontracteerde berger een incident binnen 30 min moet hebben opgelost bij kleine incidenten. Het voertuig welke je omschrijft is een land rover uitgevoerd in de Batenburg striping welke als beveiligings voertuig wordt gebruikt door de berger. Als ik me niet vergis is deze van Depanage 2000 uit Antwerpen. Zie hem regelmatig rijden op de E19 wanneer ik ga draaien in Meer. Heb nog niet de mogelijkheid gehad om eens een praatje te maken. Jammer zijn nl. wel onze buren op de A16  :)


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #5552 Gepost op: 22 april 2015, 07:10:29
Wie weet het roepnummer van de 10-TPS-6 ?

Betreft een audi van de dokterswacht ( HAP ) in Dokkum 02


lightning

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #5553 Gepost op: 22 april 2015, 17:00:40
Hallo,

Ik heb een vraag over 2 politie-motoren:

Eergisteren was ik ter plaatse bij de ontploffing in Heerlen.
Aldaar waren ook 2 motoren:

1 BMW R1200RT-P met FedSig CO-300 "hockeypuck", kenteken 03-MF-DP.
1 Yamaha FJR1300 met nummer 75, kenteken MX-SL-42. Deze zou van de LE zijn, post Maasbracht. Dit volgens een NMI-rapport van 17-06-2014.

Mijn vraag is de volgende:

Ik heb (toevallig) de motoren zich "vrij" horen melden bij de meldkamer Driebergen. De gebruikte roepnummers waren Alex-16.25 en Alex-16.26.
De 2 vreemde dingen hieraan zijn:
1) Dat de Yamaha nummer 75 achterop had. Men zou dus een roepnummer eindigend op 75 verwachten.
2) Dat, voor zover ik weet, de LE geen BMW's heeft met een hockeypuck achterop.

Kan iemand voor mij nagaan waar beide motoren thuishoren en of de nummers achterop de LE motoren nog steeds het laatste deel van het roepnummer vormen?

Bij voorbaat dank!


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #5554 Gepost op: 22 april 2015, 18:12:42
ALEX is LE. En LE heeft wel degelijk BMW's.


silque

  • Sheepdog
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,873
Reactie #5555 Gepost op: 22 april 2015, 18:18:50
De nummers hoeven ook niet te corresponderen met wat je achterop ziet staan. Bij ons staan er ook wagenpark nummers op, niet te verwarren met de roepnummers.
Uitspraken op dit forum zijn op persoonlijke titel.


lightning

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 67
Reactie #5556 Gepost op: 22 april 2015, 18:52:58
@CopVR3: Ik weet dat LE BMW's heeft, maar volgens mij niet met de CO-300 lamp.

@silque: Ik dacht dat bij de LE dat juist wel het geval was.


DJester

  • Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #5557 Gepost op: 23 april 2015, 13:31:30
Hallo allen,

Daar dit mijn eerste post is zal ik even -kort- mijzelf voorstellen.
Mijn naam is Lucas en ik ben een geïnteresseerde in wat onze hulpverleners doen en houd mij hier graag actief mee bezig (met name om meer kennis en vooral begrip in acute situaties te hebben).

Gisteren werd in onderweg naar huis op de A58 tussen Etten-Leur en Roosendaal (ter hoogte van St. Willebrord) voorbij gereden door een volledig witte bedrijfswagen (ik meen een Mercedes Vito) met OGS. Te weten een enkele blauwe pit op het dak, 2 blauwe flitsers voorop en 2 blauwe flitsers in de achterlichten. Verder waren er geen uiterlijke kenmerken aan dit voertuig.

Na wat ge-google ben ik niet veel verder gekomen.

Heeft iemand enig idee wat voor voertuig dit geweest kan zijn?


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #5558 Gepost op: 23 april 2015, 13:39:28
Citaat van: DJester link=msg=1345799 date=1429788690
Hallo allen,

Daar dit mijn eerste post is zal ik even -kort- mijzelf voorstellen.
Mijn naam is Lucas en ik ben een geïnteresseerde in wat onze hulpverleners doen en houd mij hier graag actief mee bezig (met name om meer kennis en vooral begrip in acute situaties te hebben).

Gisteren werd in onderweg naar huis op de A58 tussen Etten-Leur en Roosendaal (ter hoogte van St. Willebrord) voorbij gereden door een volledig witte bedrijfswagen (ik meen een Mercedes Vito) met OGS. Te weten een enkele blauwe pit op het dak, 2 blauwe flitsers voorop en 2 blauwe flitsers in de achterlichten. Verder waren er geen uiterlijke kenmerken aan dit voertuig.

Na wat ge-google ben ik niet veel verder gekomen.

Heeft iemand enig idee wat voor voertuig dit geweest kan zijn?
AT-Zuid


DJester

  • Verkeersregelaar
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 44
Reactie #5559 Gepost op: 23 april 2015, 16:07:55
Dat was 'm inderdaad, bedankt Bernt!

Heb via een PB ook nog een filmpje van deze bus in actie gekregen, ook hiervoor bedankt.