Beste forumleden, dit is een voormalige Nederlandse doktersauto die in de keuringen zit naar Belgische MUG auto, Mobile Urgentie Groep en maakt deel uit van het wagenpark van Ambulancedienst Poppel, maar kan op vraag van ieder MUG team direct beschikbaar gesteld worden. Antwerpen heeft thans 15 teams waarvan er 12 direct inzetbaar zijn. Zoals de meeste Belgische ambulances en andere dienstvoertuigen in de ambulancewereld heeft ook deze auto een eerste leven gehad in Nederland. Op de foto heeft de auto gewone NL exportplaten. Om in België goedgekeurd te worden, dienden er wat zaken veranderd te worden. Iedere ingevoerde ambulance of een als zodanig ingeschreven dienstvoertuig (zoals doktersauto's, GHOR etc. in NL) worden tenminste tweemaal gekeurd in België alvorens zij een Belgische plaat en toestemming als prioritair voertuig krijgen. Een procedure die voor een ziekenwagen één tot enkele maanden in beslag neemt en voor een dienstvoertuig zoals deze kan dat veel langer duren. In België mag een dergelijk voertuig mag pas als MUG auto ingezet worden, nadat de volledige homologatie heeft plaatsgevonden. Dat is de reden dat deze een tijdelijk MMT kenmerk heeft gehad. Onze tweede doktersauto heeft nog dezelfde Visser inrichting maar wordt niet als prioritair dienstvoertuig ingezet en heeft dus inmiddels geen uiterlijke kenmerken meer zoals een ziekenwagen, MUG of een NL GHOR/HAP etc maar is gewoon zwart zoals bijvoorbeeld de Belgische auto's voor orgaantransport. Naast de doktersauto's beschikken we ook over 3 x MB 319 CDI automaat ziekenwagens, allen volledig zowel volgens NL protocol 8.1 en het Belgische 100 systeem ingericht. Enige grote verschil tussen NL en België zijn de medicijnen die we aan boord hebben. Onze dienst verzorgd o.a. repatriëring, algemeen ziekenvervoer, medische bijstand op evenementen en opleidingen voor het secundair ambulancevervoer. Voor vragen mag u altijd mailen, Ambulancedienst Poppel.