Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1918986 keer)

0 gebruikers (en 23 gasten bekijken dit topic.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #6200 Gepost op: 18 december 2016, 19:43:57
Citaat van: CopVR3 link=msg=1467529 date=1482050648
Waarom een 7 jaar oud, afgeschreven Nederlands hulpverleningsvoertuig in Belgie weer in gebruik nemen voor hv?
dan daag ik je uit om op Ytube de term ''prive ambulance belgie'' in te tikken, en verwonder je over de leeftijd van sommige ambulances en HV voertuigen.  ;)

! No longer available
een prive ambu in belgie van 10 jaar of ouder met 5 ton op de teller (kwam ik net nog tegen op mobile.de) is echt geen uitzondering, via de link zie je zelfs Mercedes sprinter ambulances rijden van 2 modellen terug, dat zijn auto van voor 2007.

voor de duidelijkheid, het is een filmke van November 2016, dus wel degelijk recent  :)

seh/ic broeder

• (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • Alles komt goed !
Reactie #6201 Gepost op: 18 december 2016, 20:52:36
Je ziet inderdaad veel verschillende voertuigen en types; bij het ambulancecentrum waar ik werk hebben ze ook diverse verschillende voertuigen

van ambulances uit amsterdam (incl de afwijkende striping van eerder) tot Mercedes T5 modellen met Belgische en of Nederlandse striping, maar bijvoorbeeld ook deze (waar ik onlangs mee mocht werken)

seh/ic broeder

• (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • Alles komt goed !
Reactie #6202 Gepost op: 18 december 2016, 21:00:16
Over het 'MMT' voertuig, wat ik van iemand hoorde was dat zijn echtgenote deze auto (samen met enkele andere ambulances) bijna dagelijks in Poppel (Belgie) geparkeerd zag staan. Hij dacht op het adres waar (vroeger) ambulance event services gehuisvest was. (Of nog steeds is)

mocht ik meer horen dan laat ik het weten

Marnix

• Senior gebruiker
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #6203 Gepost op: 18 december 2016, 22:09:22
Klinkt aannemelijk: het roepnummer 2382 is de postcode van Poppel. Dit zal wagen 02 zijn :)
CN NRK

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #6204 Gepost op: 19 december 2016, 23:27:56
Citaat van: senseihomer link=msg=1467645 date=1482091216
Over het 'MMT' voertuig, wat ik van iemand hoorde was dat zijn echtgenote deze auto (samen met enkele andere ambulances) bijna dagelijks in Poppel (Belgie) geparkeerd zag staan. Hij dacht op het adres waar (vroeger) ambulance event services gehuisvest was. (Of nog steeds is)
navraag gedaan bij ambulance event service, zei geven aan dat dit voertuig niet van hen is. voertuig is ook nooit eigendom geweest van deze organisatie.

Ambu Poppel

• Nieuwe gebruiker
  • *
    • Ambulancedienst Poppel
Reactie #6205 Gepost op: 20 december 2016, 08:13:27
Beste forumleden, dit is een voormalige Nederlandse doktersauto die in de keuringen zit naar Belgische MUG auto, Mobile Urgentie Groep en maakt deel uit van het wagenpark van Ambulancedienst Poppel, maar kan op vraag van ieder MUG team direct beschikbaar gesteld worden. Antwerpen heeft thans 15 teams waarvan er 12 direct inzetbaar zijn. Zoals de meeste Belgische ambulances en andere dienstvoertuigen in de ambulancewereld heeft ook deze auto een eerste leven gehad in Nederland. Op de foto heeft de auto gewone NL exportplaten. Om in België goedgekeurd te worden, dienden er wat zaken veranderd te worden. Iedere ingevoerde ambulance of een als zodanig ingeschreven dienstvoertuig (zoals doktersauto's, GHOR etc. in NL) worden tenminste tweemaal gekeurd in België alvorens zij een Belgische plaat en toestemming als prioritair voertuig krijgen. Een procedure die voor een ziekenwagen één tot enkele maanden in beslag neemt en voor een dienstvoertuig zoals deze kan dat veel langer duren. In België mag een dergelijk voertuig mag pas als MUG auto ingezet worden, nadat de volledige homologatie heeft plaatsgevonden. Dat is de reden dat deze een tijdelijk MMT kenmerk heeft gehad. Onze tweede doktersauto heeft nog dezelfde Visser inrichting maar wordt niet als prioritair dienstvoertuig ingezet en heeft dus inmiddels geen uiterlijke kenmerken meer zoals een ziekenwagen, MUG of een NL GHOR/HAP etc maar is gewoon zwart zoals bijvoorbeeld de Belgische auto's voor orgaantransport. Naast de doktersauto's beschikken we ook over 3 x MB 319 CDI automaat ziekenwagens, allen volledig zowel volgens NL protocol 8.1 en het Belgische 100 systeem ingericht. Enige grote verschil tussen NL en België zijn de medicijnen die we aan boord hebben. Onze dienst verzorgd o.a. repatriëring, algemeen ziekenvervoer, medische bijstand op evenementen en opleidingen voor het secundair ambulancevervoer. Voor vragen mag u altijd mailen, Ambulancedienst Poppel.

mark hes

• Senior gebruiker
Reactie #6206 Gepost op: 20 december 2016, 09:20:22
Citaat van: Expert link=msg=1467428 date=1481987985

Citaat van: Expert link=msg=1467525 date=1482047182
De belettering is al in Belgische stijl. Waar en voor welke organisatie gaat het voertuig in dienst. De term MMT is in België ongebruikelijk.
Citaat van: Ambu Poppel link=msg=1467896 date=1482218007
Beste forumleden, dit is een voormalige Nederlandse doktersauto die in de keuringen zit naar Belgische MUG auto, Mobile Urgentie Groep en maakt deel uit van het wagenpark van Ambulancedienst Poppel.
Wat een simpel mailtje al niet kan doen, ambulancedienst Poppel bedankt voor de info. O0

http://www.ambulancedienstpoppel.be/

KarstLovers

• Fotograaf Leerdam/Groesbeek
  • Forum gebruiker
Reactie #6207 Gepost op: 20 december 2016, 09:57:31
Citaat van: senseihomer link=msg=1467642 date=1482090756
Je ziet inderdaad veel verschillende voertuigen en types; bij het ambulancecentrum waar ik werk hebben ze ook diverse verschillende voertuigen

van ambulances uit amsterdam (incl de afwijkende striping van eerder) tot Mercedes T5 modellen met Belgische en of Nederlandse striping, maar bijvoorbeeld ook deze (waar ik onlangs mee mocht werken)

Het lijkt wel de ambulance die korte tijd in Nijmegen heeft gereden. Eerst als A-ambu 08-128 en later als 08-433.

warhamstr

• Forum gebruiker
Reactie #6208 Gepost op: 22 december 2016, 14:33:40
Citaat van: Live link=msg=1468425 date=1482413034
Arjen Schut ‏@POL_ASchut
Verdacht pakketje op station # Hoofddorp. ........gelukkig loos alarm.

14:16 - 22 dec. 2016 v

Foto('s) politie.nl
Onopvallende Politie Corsa?

-Volvo-34-

• Senior gebruiker
Reactie #6209 Gepost op: 7 januari 2017, 17:43:03
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.