Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1898427 keer)

0 gebruikers (en 19 gasten bekijken dit topic.

Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #640 Gepost op: 25 november 2007, 22:48:15
Hi Kai-Uwe,

Your Dutch is not so bad for a foreign(er). Thanx for the information. Maby next week I ask the owner for more information about this vehicle.

Kind Regards

Alwin Sitton


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #641 Gepost op: 26 november 2007, 20:12:39
Afgelopen week kwam ik in Amsterdam (onder begeleiding van 1 politiemotor) onderstaand voertuig tegen;

http://derodehaan.com/fotoupload/2007/politie/amsterdam-amstelland/content/Amsterdam/2007-11-18%20Man%20door%20hoofd%20geschoten%20-%20Zuiderzeeweg%20-%20Amsterdam/18-11-07%20Amsterdam%20031.jpg

Foto gemaakt door Lowie Koree - www.derodehaan.com

Weet iemand of dit een speciaal nieuw voertuig is t.b.v. de Technische Recherche? Hij staat namelijk ook op de Eenhoorn bij (of op de plek van) de calamiteitencontainer ......

Ik zal je even bijpraten.
Dit is het nieuwe Cadivoertuig van A-A. Er zit o.a toilet in, koffie automaten, een keukentje en een zit gedeelte.


Marnix

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 757
  • Ned. Rode Kruis
    • Rode Kruis
Reactie #642 Gepost op: 26 november 2007, 22:15:53
Gewoon een hangplek dus  ;D
CN NRK


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #643 Gepost op: 26 november 2007, 22:41:36
Ik zal je even bijpraten.
Dit is het nieuwe Cadivoertuig van A-A. Er zit o.a toilet in, koffie automaten, een keukentje en een zit gedeelte.

Erg netjes zeg, weet je of ie toevallig nog word voorzien van striping en evt. lampen ?
Gaat hij die speciale Mercedes Sprinter (met bak) vervangen degene met die lichtkrant op de zijkant?

bedankt voor de info alvast  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Ron-Almere

  • Gast
Reactie #644 Gepost op: 27 november 2007, 00:27:35
Erg netjes zeg, weet je of ie toevallig nog word voorzien van striping en evt. lampen ?
Gaat hij die speciale Mercedes Sprinter (met bak) vervangen degene met die lichtkrant op de zijkant?

bedankt voor de info alvast  ;)

Speciale Merc.Sprinter, je bedoeld het M.O.K.? Das geen Cadi-voertuig.
Maar ik heb vooralsnog niets gehoord over stripping en/of lampen.


mfrankena

  • MoWIS IM+
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 333
  • MoWis
    • Familie site
Reactie #645 Gepost op: 4 december 2007, 20:56:26
jeetje, beetje overdreven niet ?

Het is misschien mogelijk dat dit een voertuig is wat idd OGS mag voeren. Er zijn in diverse landen om ons heen ook voertuigen van oa. Gas- en waterbedrijven die met OGS mogen aanrijden naar relevante meldingen, vaak vanuit Politie of Brandweer meldkamers.
Er zijn wel meer bijzondere voertuigen die lokaal toestemming hebbenvoor blauw en/of OGS ;-)
Groeten, Martin.  MOtor WegInSpecteur (IM+) -- Rijkswaterstaat -- VWM Randstad  LET OP: Ik verkondig alleen mijn EIGEN mening, NIET die van mijn werkg


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #646 Gepost op: 4 december 2007, 21:06:09
jeetje, beetje overdreven niet ?

Het is misschien mogelijk dat dit een voertuig is wat idd OGS mag voeren. Er zijn in diverse landen om ons heen ook voertuigen van oa. Gas- en waterbedrijven die met OGS mogen aanrijden naar relevante meldingen, vaak vanuit Politie of Brandweer meldkamers.
Er zijn wel meer bijzondere voertuigen die lokaal toestemming hebbenvoor blauw en/of OGS ;-)



Deze voertuigen zijn gewoon van een stel hobby-isten die het een beetje erg hoog in d'r bol hebben zitten en zich dus (in mijn ogen) ten onrechte uiten als hulpverlenende instantie, door middel van de striping, de 112sticker, blauwe lampen en sirene ;)

Als ze gebruikt of ingezet worden door de hulpdiensten zul je mij niet horen klagen, dit soort gasten zijn gewoon niet wenselijk.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #647 Gepost op: 4 december 2007, 22:17:12
Klopt; in Nederland mogen loodgieters, energiebedrijven etc nu eenmaal NIET met blauw-blauw/OGS rijden. Heeft de wetgever niet wenselijk geacht. Inderdaad rijden in de omringende landen veel meer diensten met blauw dan in Nederland. Maar daar is nu eenmaal voor gekozen. Zelfs als de plaatselijke veldwachterij dus "de andere kant uitkijkt" wil dat niet zeggen dat ze "lokaal" toestemming hebben om ermee te rijden. Als er iets fout gaat (aanrijding bijvoorbeeld) hebben ze echt een probleem, want je kúnt als plaatselijke overheid (veldwachter, gemeente, boswachter, politie...) nu eenmaal niet iets verbieden óf toestaan wat een hogere regelgever al heeft toegestaan óf verboden. Zou wat zijn als dat zou kunnen....
greetz,  Enrique


Ferrari_F50

  • Gast
Reactie #648 Gepost op: 10 december 2007, 18:59:21
Ik zag vanmiddag op de Van Nelleweg in Rotterdam een lesauto van de politie rijden. Het was een Toyota Prius, toen ik m'n camera pakte reed het voertuig achteruit en draaide een rondje en verdween. Helaas dus geen foto. Weet iemand waar dit voertuig staat?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #649 Gepost op: 10 december 2007, 19:00:11
Bij mijn weten in Apeldoorn, is een voertuig van de politieacademie (ook via de zoekfunctie van het forum, foto's te vinden).
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !