Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1897682 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Ron-Almere

  • Gast
Reactie #660 Gepost op: 17 december 2007, 18:55:38
Jongens neem het Max niet kwalijk ;), in Flevoland hebben we wel ergens MEvoertuigen staan, maar die komen alleen maar met de opendag te voorschijn. Verder zie je ze nooit ;D


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #661 Gepost op: 17 december 2007, 19:04:17
Ghehehe bedankt jongens :P


steven.hfh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #662 Gepost op: 10 januari 2008, 22:54:57
Vandaag in Rijswijk een witte motor gezien met rode striping, het HTM-logo en 1-1-2 stickers op de zijkanten. De bestuurder droeg een felgele reflecterende jas met de letters V.O.D. op zijn rug. Iemand enig idee wat voor voertuig dit is en waar de afkorting voor staat? Alvast bedankt O0


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #663 Gepost op: 10 januari 2008, 23:57:44
Ik weet welke motorfiets je bedoelt, heb me dat zelf ook ooit afgevraagd*. De motor heeft ook oranje flitsers.

HTM = haagse trammaatschappij (het OV bedrijf van Den Haag dus)
VOD = verkeers- en ongevallendienst.

Deze persoon wordt dus ingezet bij ongevallen waarbij voertuigen van de HTM betrokken zijn.

*http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,7259.0.html
(foto's en links uit dit draadje werken niet meer, dus eigenlijk heb je er niets aan ;))
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


de modelbouwer

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 62
Reactie #664 Gepost op: 11 januari 2008, 09:59:10
Deze motor is eigenlijk een soort verlengde van de VW Touran van de verkeersleiding van de HTM. Om snel ter plaatse te kunnen zijn bij een ongeval of ander probleem met een tram of bus van de HTM wordt de motorfiets ingezet. Evenals degene die met de Touran komen treed de motorrijder op als OVD-HTM en is verantwoordelijk voor de afhandeling van het probleem en dat de tram en bus weer snel hun normale dienstregeling kunnen hervatten.
Er is gekozen voor een motorrijder vanwege de onbegaanbaarheid van de Haagsche binnenstad. Vergelijk het met de GGD motorfietsen, die eveneens kunnen optreden als OVD-G.
De HTM heeft geen toestemming voor het gebruik van optische en geluidssignalen, vandaar de oranje flitsers.

Jeroen


steven.hfh

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
Reactie #665 Gepost op: 12 januari 2008, 14:44:34
Hartstikke bedankt O0


enrico1972

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,591
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #666 Gepost op: 12 januari 2008, 23:56:47
Ik heb zojuist even gegeten op Schiphol (jeweetwel, bij de spottersplaats  ;)).
Op de heenweg zag ik bij een hangar van de KLM allerlei KMar voertuigen staan (pantserpeleton met die trappetjes er op).
Op de terugweg stond dit voertuig bij het stoplicht, voorzien van een hele stellage. In de grill zaten ledflitsers met witte kapjes, ik vermoed dat hier blauw licht uit komt en dat het een ''ondersteunend'' voertuig is van bijv. DSI.
Kan iemand mij hier iets meer info over geven??




Zag net jou foto op pagina 14 staan en ik kan bevestigen dat dit voertuig door D.S.I. wordt gebruikt.

In onderstaande link vind je een reportage die door Netwerk is uitgezonden. mocht de link niet werken ga dan naar www.google.nl en tik D.S.I. reportage in en dan de 1e link.

http://www.netwerk.tv/archief/5018754/869/Hoe_werkt_de_Dienst_Speciale_Interventies.html
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #667 Gepost op: 13 januari 2008, 00:21:19
Ik had het inderdaad via via vernomen, alsnog bedankt voor je antwoord  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #668 Gepost op: 13 januari 2008, 20:25:53
Ooit jaren geleden ergens in Noord-Brabant op de foto gezet, deze Iveco TurboDaily 35-10 verbindingswagen met roepnummer 36.00. Er staat alleen de tekst gezondheidsdienst op. Iemand een idee van wie of welke dienst deze wagen was.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief


louis van t

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,373
Reactie #669 Gepost op: 13 januari 2008, 20:28:45
Nog een onbekende verbindingswagen. Deze Isuzu Trooper met de tekst Technoswitch werd ooit in de Zaanstreek op de foto gezet. Geen idee wat dit voor een bedrijf of orginisatie was/is.

[verwijderd door de beheerder]
Nederlands Historisch Hulpverlenings Archief