Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1899134 keer)

0 gebruikers (en 40 gasten bekijken dit topic.

kens62

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 627
Reactie #3640 Gepost op: 26 april 2012, 15:50:20
/off topic

Hoe misbruiken we gemeenschapsgeld?
Door iemand maar stickertjes te laten plakken op een auto waarvan alleen de gebruiker er misschien plezier van heeft.

/in topic
Wat is de toegevoegde waarde van een korpsnaam op de auto?
De burger ziet alleen maar een politieauto.
Al mijn berichten zijn louter op persoonlijke titel en kunnen nooit op welke wijze dan ook in verband worden gebracht met de mening van mijn werkgever


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #3641 Gepost op: 27 april 2012, 00:13:36
Wat is de toegevoegde waarde van een korpsnaam op de auto?
De burger ziet alleen maar een politieauto.

De grap is ook dat de politie de enige dienst is die dat doet. Alle andere diensten met BZK-striping hebben de naam van de dienst op de motorkap staan, zoals Brandweer en Ambulancedienst. Alleen op de deur staat dan de regionaam en dat heeft de politie nu juist weer niet.

Gaat denk ik vooral om het uitstralen van een stukje identiteit; vertrouwd raken met het korps. Dan wordt nu natuurlijk net zo hard weer overboord gegooid, omdat alles standaard moet. Verder is het wel handig voor collega's dat ze kunnen zien bij welke club je hoort.
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #3642 Gepost op: 30 april 2012, 06:38:13


Ik was net laat en foto is ook niet 100% maar wie weet welke regio dit is.
Foto tussen Ede en Veenendaal op de A12, ik vermoed zelf KLPD


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #3643 Gepost op: 30 april 2012, 12:15:13
Is inderdaad KLPD William.  ;)


INRI

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 640
Reactie #3644 Gepost op: 30 april 2012, 13:20:08


Ik was net laat en foto is ook niet 100% maar wie weet welke regio dit is.
Foto tussen Ede en Veenendaal op de A12, ik vermoed zelf KLPD

Dienst: KLPD Dienst Spoorwegpolitie, Unit Midden-Zuid (Eindhoven)
Merk & type: Volkswagen Transporter T5
Kenteken: 7-VDX-44
Byzonderheden:

Zie ook: http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=8735.msg783979#msg783979


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #3645 Gepost op: 1 mei 2012, 11:07:19
Kwam vandaag in regio Midden en West Brabant een touran tegen met kenteken 67-KRK-7. Had geen regionaam voorop en had achterop het raam de tekst www.kombijdepolitie.nl. Weet iemand van welke regio dit voertuig is of de historie van die voertuig?

Vandaag voertuig weer tegengekomen. Is voertuig van Zeeland, maar Zeeland en Midden- en West Brabant werken nu al samen en rijdt nu dus ook gewoon noodhulp mee in district bergen op zoom.


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #3646 Gepost op: 2 mei 2012, 13:52:10
Ben helaas me voertuigenlijst kwijt geraakt, weet iemand of dit de SIV was?



sylvester1986

  • Gast
Reactie #3647 Gepost op: 2 mei 2012, 13:56:00
Ja, dat is de SIV.
Citaat
Snel Interventievoertuig met een bemanning van 4 personen (SIV4)

Deze pilot draait om een kleine basiseenheid. Het voertuig rukt uit bij alle soorten incidenten in plaats van de reguliere grote eenheid. De SIV is bemand met vier personen die bij voorkomende klussen kunnen redden of de eerste maatregelen kunnen nemen.

Het voertuig is een omgebouwd waterongevallenvoertuig (WO) met vier zitplaatsen voor een chauffeur, twee manschappen en een bevelvoerder, een blussysteem en materiaal om reddingen te kunnen verrichtingen.

De bemensing van de SIV4 zal meer flexibel optreden dan de standaard tankautospuit met een zeskoppige bemensing. Omdat het voertuig een relatief eenvoudige blusinstallatie heeft zal de chauffeur makkelijker de manschappen kunnen helpen en ondersteunen bij de werkzaamheden. De SIV4 is gereed gemaakt voor brandbestrijding, technische hulpverlening, ongevallen gevaarlijke stoffen en waterongevallen. De blusinstallatie op de SIV4 is een One-Seven 800 systeem, de lichtere variant van het systeem dat in de nieuwste tankautospuiten van Brandweer Haaglanden is gemonteerd. De watertank heeft een capaciteit van 400 liter.

De 15-9062 (Midden-Delftland):
http://www.regio15.nl/actueel/lijst-weergave/12145-nieuwe-pilots-brandweer-haaglanden


Bernt

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,869
Reactie #3648 Gepost op: 2 mei 2012, 14:13:31
Bedankt!! had de roepnummer opgezocht, maar kwam uit op een dienstwagen


sylvester1986

  • Gast
Reactie #3649 Gepost op: 2 mei 2012, 14:15:30
Ik had als zoekterm 15-9062 SIV en 1e resultaat is dus dat stukje  ;)