Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1896819 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #3890 Gepost op: 5 augustus 2012, 17:32:10
1. Geen idee. Lijkt me een terechte vraag.  0098

2. Best guess: die meneer heeft een ernstig probleem. Er zou weliswaar een ontheffing kunnen zijn voor het inhalen, maar dat betekent alsnog niet dat hij het verkeer in gevaar mag brengen en daarmee bij u op de motorkap mag belanden. Dus niet inhalen als er verkeer tegemoet komt. En dat doen ze lang niet allemaal zo netjes.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Svs

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 339
Reactie #3891 Gepost op: 5 augustus 2012, 20:36:52
Wie o wie weet het nieuwe kenteken van de 05-102, 05-106 en de 05-117, wel de voertuigen op de foto, maar kenteken onleesbaar

05-102 = 31-RPT-8
05-106 = 46-HHK-5
Gebruik mijn foto's niet zonder mijn toestemming


Pully

  • agent van politie, ex wmr KMar
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,179
  • Waakzaam en Dienstbaar? Dat zijn we toch allemaal?
Reactie #3892 Gepost op: 6 augustus 2012, 15:51:35
Na het bekijken van het filmpje en het lezen van de commentaren heb ik twee (beginners) vragen

1. waarom moet dit begeleid worden? is de brandweer niet prima zelf in staat om van A naar B te komen?

2. wat zouden de juridische gevolgen zijn als ik een van de motorrijders op m'n motorkap zou krijgen terwijl hij met 80+ km/h aan de verkeerde kant van de doorgetrokken streep rijdt?
Het gaat hier om een provinciale weg waar 100 km/u gereden mag worden. Dat is te zien aan de groene streep op de as van de weg.

Maar zover ik weet mogen verkeersregelaars geen tekens geven vanaf een voertuig en zijn zij niet bevoegd tot het begeleiden van colonnes. Dit is alleen voor de politie.

Overigens zag ik een de besproken motor afgelopen zondag rondom het TT cirquit tijdens de Gamma racing dagen. Echter reed deze heer alleen maar rond met oranje signalering aan.
het bovenstaande is mijn persoonlijke mening en niet die van de organisatie's waarvoor ik werkzaam ben.


RamonVersteeg

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,163
Reactie #3893 Gepost op: 6 augustus 2012, 16:21:38
05-102 = 31-RPT-8
05-106 = 46-HHK-5

Thanks!


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #3894 Gepost op: 11 augustus 2012, 19:34:57
Vandaag tussen 12:30u en 13:00u, een Mercedes Benz Sprinter Ambulance, geen verhoogd dak, geen opbouw, gewoon een 'bestelbus' zegmaar.
Ik dacht eerst aan een auto van VZA International, maar de Ambu had een ledbalk ipv draailampen. Verders niets kunnen zien, er reed namelijk een vrachtwagen tegelijkertijd langs. Wél dat de auto primaire striping had.

Wie weet er meer over dit voertuig?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #3895 Gepost op: 11 augustus 2012, 21:25:08
Vandaag tussen 12:30u en 13:00u, een Mercedes Benz Sprinter Ambulance, geen verhoogd dak, geen opbouw, gewoon een 'bestelbus' zegmaar.
Ik dacht eerst aan een auto van VZA International, maar de Ambu had een ledbalk ipv draailampen. Verders niets kunnen zien, er reed namelijk een vrachtwagen tegelijkertijd langs. Wél dat de auto primaire striping had.
Wie weet er meer over dit voertuig?
Er stond hier ergens op het forum een filmke van een lage sprinter met lichtbalk, gemaakt in de garage van VZA international in Kaatsheuvel. Maarjah ik kan het filmke met geen mogelijkheid meer vinden  e050


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #3896 Gepost op: 11 augustus 2012, 21:35:12
Het filmpjes dat ik bedoelde is helaas verwijdert door de gebruiker.... maar nu word het appart, want dat filmpjes was door jouwzelf op dit forum gezet
Nieuwe ambulance mercedes sprinter 3.0 v6
Filmpje: bmu20
Ik kwam dit filmpje tegen op youtube. weet iemand van welke regio deze ambulance is, en waarvoor hij gebruikt word?
098uo


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #3897 Gepost op: 11 augustus 2012, 22:55:24
2 jaar terug ja, kan me t filmpje  nu even niet meer voorhalen!  e050
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #3898 Gepost op: 11 augustus 2012, 23:01:05
ach maakt toch niets uit...  ik vond het al een wonder dat ik het bericht met dat filmpjes terug had gevonden  :D  ;)


Wouwie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 766
Reactie #3899 Gepost op: 15 augustus 2012, 14:54:46
Wie weet er meer over onderstaand voertuig?



Kwam ter plaatse bij een gevonden stoffelijk overschot in het Apeldoorns Kanaal, het voertuig kwam op mij over als een soort duikbus/lijkwagen van de politie. Iemand meer details erover?