Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1898686 keer)

0 gebruikers (en 20 gasten bekijken dit topic.

HAP-14

  • Huisartsenchauffeur
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 169
Reactie #860 Gepost op: 14 augustus 2008, 14:00:21
Wie weet er meer over dit voertuig, is voertuig met blauwe lampen mar niet met de standaard hulpverleningskleuren (blauw met gouden striping).
Ben erg benieuwd naar de functie van dit voertuig.

Foto is van de site: www.allroundfotografie.
Heb ik eindelijk de zin van het leven in elkaar gepuzzeld, zijn er nog 3 schroefjes over.


MachiaveIIi

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 230
Reactie #861 Gepost op: 14 augustus 2008, 15:35:18
Wie weet er meer over dit voertuig, is voertuig met blauwe lampen mar niet met de standaard hulpverleningskleuren (blauw met gouden striping).
Ben erg benieuwd naar de functie van dit voertuig.

Foto is van de site: www.allroundfotografie.

Zo te zien staat er op de zijkant: Toezicht en Handhaving, Gemeente Scherpenzeel. Dit komt ook overeen met het voertuig op de achtergrond  ;).


Firechief P

  • Manschap A / oefenleider / bevelvoerder
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,923
  • waarom gebeurt alles als ik er niet ben?
    • www.pjdekok.nl
Reactie #862 Gepost op: 16 augustus 2008, 15:29:04
Wie weet er meer over dit voertuig, is voertuig met blauwe lampen mar niet met de standaard hulpverleningskleuren (blauw met gouden striping).
Ben erg benieuwd naar de functie van dit voertuig.

Foto is van de site: www.allroundfotografie.

Wat MachiaveIIi schrijft klopt inderdaad, volgens mij een (uitgebreide) BOA welke ook in omliggende dorpen kan worden ingezet gedurende evenementen. Maar stuur anders de webmaster van allroundfotografie een mailtje, hij is ook lid van het forum. ;)


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #863 Gepost op: 17 augustus 2008, 21:47:52
Ik heb het vermoeden dat dit een voormalige nederlandse ambulance is geweest, ik weet t alleen niet zeker en ik kan er ook geen foto bij gevonden krijgen met nederlands kenteken. foto krummhorn



Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #864 Gepost op: 18 augustus 2008, 21:05:44
Ik kom op 112actueel deze foto's tegen van frans bosscha met de volgende tekst:

Oostburg - 15-08-2008
De brandweer van Oostburg heeft sinds enige tijd een nieuw hulpverleningsvoertuig in gebruik genomen.
Het oude hulpverleningvoertuig (Foto1) dat uit 1992 kwam was niet groot genoeg voor de brandweerpost.
Omdat het hulpverleningvoertuig in heel west Zeeuws Vlaanderen wordt ingezet werd er gezocht naar een nieuw voertuig.
De keuze viel op een Volvo FM9 voor het voertuig met daarop een hulpverleningscontainer.
Het bijzondere aan dit hulpverleningsvoertuig is dat deze een kraan op de auto heeft.
Het roepnummer voor het voertuig is 5560 en van de container 5570.






Wordt deze haakarm nou ingezet als HV en zit er hydraulisch knipgereedschap in die container?  ???


Tim.S

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 6
Reactie #865 Gepost op: 18 augustus 2008, 21:17:32
volgens mij zie ik helemaal rechts een klein karretje met Holmatro gereedschap  ;)


Erik

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,064
    • Brandweer Goes
Reactie #866 Gepost op: 18 augustus 2008, 22:13:55
Die wordt ingezet als reguliere HV inderdaad. Zelfde principe werkt Terneuzen ook mee, evenals meerdere andere korpsen in de rest van het land.

Gr
Erik


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #867 Gepost op: 18 augustus 2008, 23:33:50
Die wordt ingezet als reguliere HV inderdaad. Zelfde principe werkt Terneuzen ook mee, evenals meerdere andere korpsen in de rest van het land.

Gr
Erik
Oke thanks voor je info :)


Ambuziekenwagen

  • Gast
Reactie #868 Gepost op: 19 augustus 2008, 09:03:13
Wie heeft er meer specificatie's van het voertuig op onderstaande foto? Heb al even gezocht maar op internet niets te vinden over een volkswagen caddy in ambulance uitvoering

Foto is van de site: http://www.brandongevallen.nl/site



NF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,018
    • www.112ijmond.nl
Reactie #869 Gepost op: 19 augustus 2008, 12:17:14
Wie heeft er meer specificatie's van het voertuig op onderstaande foto? Heb al even gezocht maar op internet niets te vinden over een volkswagen caddy in ambulance uitvoering

Foto is van de site: http://www.brandongevallen.nl/site

http://www.brandongevallen.nl/site/img/nieuws/18-08-2008/Ongeval%20met%20een%20vrachtwagen%20Hoogblokland/DSC_8840.JPG


Volgens mij is het een Rapid Responder voertuig.
Dit lijkt er namelijk in het klein op te staan als ik goed kijk, het roepnummer (in de 3** serie) zou dit ook bevestigen.

De website van de Ambulancedienst Zuid-Holland Zuid http://www.adzhz.nl/ meldt wel dat er een Rapid Responder in gebruik is, maar niets over een VW Caddy. Helaas is de nieuws-pagina al anderhalf jaar niet bijgewerkt...
112ijmond.nl / IVK, BvV / Brede interesse in Veiligheid en Hulpverlening