Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1920888 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Jelmer

• Bevelvoerder i.o, Brandweer Heerenveen; Ambulancechauffeur Kijlstra Ambulancezorg
  • Senior gebruiker
Reactie #1080 Gepost op: 22 februari 2009, 20:50:46
Ik ben op de A32 van Leeuwarden richting Heerenveen afgelopen week 2 maal een nieuwe Volvo Tankautospuit (volgens mij beide keren dezelfde) tegen gekomen met roepnummer 6241. Kan iemand mij vertellen van welk korps deze is (of word)??

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #1081 Gepost op: 22 februari 2009, 21:23:43
Volgens www.brandbase.org:

Korps :  Hilvarenbeek  
Roepnummer :  6241  
Type voertuig :  TS6LD2800HD265T2000  
Merk / Type chassis : Volvo FM9  
Opbouw :  Ziegler  
Kenteken :  BR-FG-87  
Datum in dienst :  2005  
Bijzonderheden :  BZK-striping
greetz,  Enrique

Gast48368

• Gast
Reactie #1082 Gepost op: 22 februari 2009, 22:44:48
De achterste bus? ???

Nee, de voorste wagen.  ;) Dat bedrijf uit Kampen zal het waarschijnlijk niet zijn, daar die wagen met een kwartier aanwezig was.

RUIJ

• Forum gebruiker
Reactie #1083 Gepost op: 23 februari 2009, 13:05:14
Net gespot in Beverwijk.
Een DAF hoogwerker compleet met striping en optische en geluidssignalen.
Het waterkanon zit nog in de korf.
Aan de zijkant staat brandweer Slootdorp.
Ik heb niets over dit voertuig kunnen vinden???
Weet iemand iets meer?
Ze waren bezig met het plaatsten van vluchtladders oid.

RUIJ

• Forum gebruiker
Reactie #1084 Gepost op: 23 februari 2009, 13:07:15
Ik kom er net achter dat het de oude hoogwerker is van Zoetermeer...

Storz

• Forum gebruiker
Reactie #1085 Gepost op: 24 februari 2009, 17:34:53
Wat is er aan de hand op de Laan der Nederlanden?
24 februari 2009
BEVERWIJK - Is er een brand, zit er iemand vast in de lift? Wat is er aan de hand bij de flat aan de Laan der Nederlanden in Beverwijk? Voorbijgangers blijven nieuwsgierig kijken bij de flat en zelfs automobilisten minderen snelheid om te kijken. Er staat namelijk een grote hoogwerker van de brandweer voor de flat.

De bouwvakkers in en om de hoogwerker van Jervin's Bouwchemie uit Slootdorp kunnen er wel om lachen; zij gebruiken de oude hoogwerker van het brandweerkorps uit Zoetermeer om de kitranden van de flats te vernieuwen. De hoogwerker is nog helemaal in de kleuren van de brandweer, inclusief de logo's en de strepen. Mensen lopen enigszins teleurgesteld weg als blijkt dat het geen brand is maar een bouwklus.

"De hoogwerker is van ons maar het wordt 's avonds en in het weekend nog wel eens gebruikt bij grote branden in Slootdorp en omgeving", vertelt Jervin van Jervin's Bouwchemie. De wagen staat dan op de werf en is dan veel sneller ingezet dan een hoogwerker uit bijvoorbeeld Den Helder. "We hebben het logo van de brandweer daarom alleen even afgeplakt."

[update 17:00] Een hoogwerker die even verderop bij een flat staat, heeft wel iets weg van een politievoertuig. Ook hier is Jervin's Bouwchemie bezig met kitwerkzaamheden aan de flat.

Bron www.webregio.nl

Enrique

• Senior gebruiker
Reactie #1086 Gepost op: 24 februari 2009, 18:36:59
Tja.... :-X

Maar ik zie net op http://www.politievoertuigen.nl/Klpd/Start%20KLPD.htm een foto van een Fiat Dethleffs A 5881 uit 2008 van het KLPD. Iemand die weet waar dit voertuig voor dient c.q. gaat dienen en wellicht ook iemand die er meer/betere foto's van heeft?
greetz,  Enrique

Jeroen!

• Senior gebruiker
Reactie #1087 Gepost op: 24 februari 2009, 18:54:21
Tja.... :-X

Maar ik zie net op http://www.politievoertuigen.nl/Klpd/Start%20KLPD.htm een foto van een Fiat Dethleffs A 5881 uit 2008 van het KLPD. Iemand die weet waar dit voertuig voor dient c.q. gaat dienen en wellicht ook iemand die er meer/betere foto's van heeft?

Deze bedoel je dus;

Apart een kamper bij de politie  :) willen ze nou ook al overnachten bij controle's?  ;D

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1088 Gepost op: 24 februari 2009, 19:39:41
Als het goed is, is deze voor drugs & verkeer (voor een proef met mobiele drugstests gesponserd door Verkeer en Waterstaat)  ;) Daar heb ik in ieder geval iets over gehoord  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Ron-Almere

• Gast
Reactie #1089 Gepost op: 24 februari 2009, 20:11:42
Tis jammer dat die bordjes achter de zij en voorruit niet te lezen zijn, denk dat daar de oplossing opstaat.