Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1899091 keer)

0 gebruikers (en 37 gasten bekijken dit topic.

Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1280 Gepost op: 11 juli 2009, 14:10:53
Er zijn van een aantal diensten wel meer voertuigen die het RDW niet ''kent'' of weergeeft  ;)

De RDW vindt wel voertuigen van AT, DKDB, BSB, etc.
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #1281 Gepost op: 11 juli 2009, 16:13:43
Ik heb weer eens een onbekend voertuig. :P Weet iemand van welke dienst dit voertuig is? Het voertuig is gefotografeerd tijdens de marinedagen in Den Helder. Volgens mij is het een soort verbindings-/commandowagen. Dit voertuig stond ook vorig jaar bij de Luchtmachtdagen in Leeuwarden.



Is wel apart om te zien, voorop op de lichtbalk (je) een hoorn en het zelfde achterop, maar dan naar achter gericht.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #1282 Gepost op: 11 juli 2009, 16:15:52
Ik heb weer eens een onbekend voertuig. :P Weet iemand van welke dienst dit voertuig is? Het voertuig is gefotografeerd tijdens de marinedagen in Den Helder. Volgens mij is het een soort verbindings-/commandowagen. Dit voertuig stond ook vorig jaar bij de Luchtmachtdagen in Leeuwarden.



Wat ik nu kan zien is dat het een militair voertuig is met vermoedelijk een schaduwkenteken.. (voor de kenners, het groene voertuigboekje ligt achter de voorruit. Daarnaast zie ik een A4 formaat papier liggen, met een soort van politiestriping. Misschien een voertuig van de KMar?


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1283 Gepost op: 11 juli 2009, 16:29:03
Is heel goed mogelijk. Het voertuig doet me trouwens denken aan deze bus van de KMar, die ik een paar jaar geleden heb gefotografeerd. Onderstaande betreft een video-/commandovoertuig. Dit kenteken is trouwens wel bekend bij de RDW.

OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #1284 Gepost op: 11 juli 2009, 16:54:44
Is heel goed mogelijk. Het voertuig doet me trouwens denken aan deze bus van de KMar, die ik een paar jaar geleden heb gefotografeerd. Onderstaande betreft een video-/commandovoertuig. Dit kenteken is trouwens wel bekend bij de RDW.





Ik denk inderdaad dat het een verbindingsvoertuig ofzo is, gezien al die sprieten op het dak. Toch vind ik die hoorn op de lichtbak achterop wel vreemd, dat ie naar achter staat gericht.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1285 Gepost op: 11 juli 2009, 18:49:13
Vandaag stiekem even op het witte papiertje gekeken. Stond op "Verbindingen en Meldkamer Domein Koninklijke Marechaussee" (of woorden van gelijke strekking...).
greetz,  Enrique


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #1286 Gepost op: 11 juli 2009, 18:50:39
Wat is een 'schaduw kenteken'?

Ik wil ook zo'n kenteken dat de RDW niet kent... Handig voor snelheidscontroles...  :D


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #1287 Gepost op: 11 juli 2009, 20:08:32
Wat is een 'schaduw kenteken'?

Ik wil ook zo'n kenteken dat de RDW niet kent... Handig voor snelheidscontroles...  :D

Haha, zou ik ook wel willen.. Maar als je nu gewoon de toegestane snelheid rijdt, heb je ook geen schaduw kenteken nodig.. ;D

Normaal gesproken zouden ze wel op te vragen moeten zijn.


Tha-Nose

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 488
Reactie #1288 Gepost op: 11 juli 2009, 20:10:47
Vandaag stiekem even op het witte papiertje gekeken. Stond op "Verbindingen en Meldkamer Domein Koninklijke Marechaussee" (of woorden van gelijke strekking...).

Dan gok ik dat het voertuig thuishoort in driebergen, bij de landelijke meldkamer. Of het is een noodvoertuig, in geval van incidenten op locatie o.i.d.


williamharthoorn

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,527
  • www.112barneveld.nl
Reactie #1289 Gepost op: 17 juli 2009, 14:35:47


REgio ?
Korps ?
Roepnummer : 571
Merk : Opel Astra
Kenteken : 75-DB-KD
in dienst : 1999 en nieuwe eigenaar in 2004