Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1902098 keer)

0 gebruikers (en 17 gasten bekijken dit topic.

Edwinvw

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 594
Reactie #1770 Gepost op: 10 maart 2010, 08:30:08
http://www.youtube.com/user/Dtjez17#p/u/19/E1TIL9WqJ7U
Bron: DTjez17

Weet iemand meer over deze raar opgebouwde ambu?


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #1771 Gepost op: 10 maart 2010, 09:23:38
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1772 Gepost op: 10 maart 2010, 15:02:46
Dit is een Miesen, nadat Miesen Nederland failliet is gegaan word de import naar Nederland nu verzorgt door een mercedes dealer in limburg. Hetis denk ik een oud demo voertuig want je kunt de dealer stickers ook op de zeikant onder de stootstrip zien zitten.

http://www.vanoeverenvervaet.nl/vanoeverenvervaet/ster_in_mobiliteit/importeur_ambulances

maarjah welke ambulance dienst besteld er nou een ambulance direct bij de mercedes dealer. Dat zijn er echt maar een paar. Dit is trouwens naar mijn weten de enige Miesen van dit type in NL. Het is dus een bedrijf dat totaal geen ervaring met ambulances heeft. Er zijn wel een paar lage Miesen ambulances geleverd aan den haag witte kruis maar deze zijn verkocht via Amstra. De Miesen is een mooie ambulance alleen er worden er niet veel meer van verkocht.

Ik vind het zelf een erg apparte ambulance maar niet echt goed zichtbaar lijkt me als je naar de verlichting kijkt.

foto michael.



-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #1773 Gepost op: 10 maart 2010, 18:17:49
Dit is een Miesen, nadat Miesen Nederland failliet is gegaan word de import naar Nederland nu verzorgt door een mercedes dealer in limburg. Hetis denk ik een oud demo voertuig want je kunt de dealer stickers ook op de zeikant onder de stootstrip zien zitten.

http://www.vanoeverenvervaet.nl/vanoeverenvervaet/ster_in_mobiliteit/importeur_ambulances

maarjah welke ambulance dienst besteld er nou een ambulance direct bij de mercedes dealer. Dat zijn er echt maar een paar. Dit is trouwens naar mijn weten de enige Miesen van dit type in NL. Het is dus een bedrijf dat totaal geen ervaring met ambulances heeft. Er zijn wel een paar lage Miesen ambulances geleverd aan den haag witte kruis maar deze zijn verkocht via Amstra. De Miesen is een mooie ambulance alleen er worden er niet veel meer van verkocht.

Ik vind het zelf een erg apparte ambulance maar niet echt goed zichtbaar lijkt me als je naar de verlichting kijkt.

foto michael.



Nah, valt toch wel mee, 4x blauw op achterkant en grill fliters, spiegel, en 2 pitjes onder een kap op het dak. Alleen de zeikant mist nog maar dat is niet noodzakelijk. En oranje dan ;)
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


ambulance 16103

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 188
Reactie #1774 Gepost op: 10 maart 2010, 18:26:26
Wat is de stanplaats van dit bijzondere voertuig?
 ???


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1775 Gepost op: 10 maart 2010, 18:40:27
Nah, valt toch wel mee, 4x blauw op achterkant en grill fliters, spiegel, en 2 pitjes onder een kap op het dak. Alleen de zeikant mist nog maar dat is niet noodzakelijk. En oranje dan ;)

hij is vanaf de zijkant echt niet goed te zien. als je het voertuignummer op Yube intikt dan kun je daar een paar filmpjes vinden.
laten we zo zeggen ik ken genoeg ambulance bouwers die wel een blauw lampje aan de linker en rechter zijde van de ambulance monteren.

en die oranje lamp was in 2008 nog niet noodzakelijk, dat is pas iets van de laatste tijd ( voertuig is in 2008 geleverd).


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #1776 Gepost op: 10 maart 2010, 18:42:13
Wat is de stanplaats van dit bijzondere voertuig?
 ???
Terneuzen
http://www.hvzeeland.nl/Hulpdiensten/Medisch/Ambulanceposten/Voertuigen/19136

volgens de info op deze site zou het een Visser zijn maar dit is aantoonbaar fout, want op het desbetrefende voertuig staat groot de naam van mercedes dealer van oever en van vaet en als je dan op de site kijke dan zie je dat ze Miesen importeur zijn.

http://www.vanoeverenvervaet.nl/vanoeverenvervaet/ster_in_mobiliteit/importeur_ambulances

Ik heb die fout over de 19-136 samen met andere fouten doorgegeven aan de redactie van hv Zeeland maar ik verwacht niet dat er ook maar iets mee gebeurt. Het is namelijk de tweede keer dat ik een hele waslijst met fouten doorgeef. Fijne site heb je dan zeg, klopt echt geen kont van de gegevens die bij de voertuigen staan.


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #1777 Gepost op: 10 maart 2010, 21:02:22
Weet iemand iets over een sleepwagen van de Politie Midden en West Brabant?? Kwam hem vandaag tegen met aanhanger, had er twee auto's op staan. Helaas geen foto. Had hem nog niet eerder gezien.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #1778 Gepost op: 10 maart 2010, 21:10:28
hij is vanaf de zijkant echt niet goed te zien. als je het voertuignummer op Yube intikt dan kun je daar een paar filmpjes vinden.
laten we zo zeggen ik ken genoeg ambulance bouwers die wel een blauw lampje aan de linker en rechter zijde van de ambulance monteren.

en die oranje lamp was in 2008 nog niet noodzakelijk, dat is pas iets van de laatste tijd ( voertuig is in 2008 geleverd).


Klopt, ook de meeste ambu's hebben blauwe lampen, op de zeikant. Nou en geen enkele brandweerauto heeft dat en ook geen politieauto. En het gaat er alleen om dat een auto van vooraf te herkennen is, dat je ziet dat ie er aan komt met spoed.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1779 Gepost op: 10 maart 2010, 21:17:51
Klopt, ook de meeste ambu's hebben blauwe lampen, op de zeikant. Nou en geen enkele brandweerauto heeft dat en ook geen politieauto. En het gaat er alleen om dat een auto van vooraf te herkennen is, dat je ziet dat ie er aan komt met spoed.

Euh .... rondom zichtbaar blauw is verplicht. Bij de brandweer zie je vaak hoeklampen achter en een balk voorop zodat je de zijkant ook uitstraling hebt.
Politie is met de veel kleinere voertuigen natuurlijk zowiezo al een ander verhaal.

Bij hedendaagse ambulance's zie je eigenlijk áltijd blauwe lampen aan de zijkant.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !