Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1902089 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #1800 Gepost op: 14 maart 2010, 09:31:32
Is volgens mij een dienstauto/piketauto zonder roepnummer... Ik heb er wel een foto van op mijn andere pc staan met lcihtbalk. ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #1801 Gepost op: 14 maart 2010, 10:00:16
Klopt, het is een dienstauto die in gebruik is genomen door Bornkamp. Ik heb er nooit een roepnummer op zien staan. Ze hebben in die periode iets van 5 van deze auto's aangeschaft en ik heb er op slecht 1 een roepnummer zien staan: de 48.
Bij het samengaan van Bornkamp en Silo zijn ze op naam komen staan van de BIOS-groep.
Geloof niet alles wat je denkt.


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #1802 Gepost op: 14 maart 2010, 10:41:00
Ik kwam net hier in monnickendam, een donkerkleurige volgens mij donkergroene VW Transport T5 oud model tege, niet de ge-facelifte. Met 2 grote antennes op het dak, binnen in div apparatuur tegen o.a communicatie apparatuur. En met een rode pit erin dacht ik, met een BRANDWEER bordje, voor het raam geplakt. Er zaten ook flitsers in de grill, en een speaker vermoed dus blauw. Kan iemand mij meer vertellen over dit vreemde waarschijnlijk onopvallende brandweervoertuig? ??? Zal morgen met daglicht een foto maken als de bus er nog staat
Weet iemand ook nog wat over deze auto?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #1803 Gepost op: 14 maart 2010, 11:17:28
Weet iemand ook nog wat over deze auto?

Volgens mij is het inmiddels daglicht en zijn we in afwachting van de foto ....
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #1804 Gepost op: 14 maart 2010, 13:00:06
Volgens mij is het inmiddels daglicht en zijn we in afwachting van de foto ....
Klopt, maar in middels staat de bus er niet meer, heb gister wel een foot gemaakt zal is kijken of die nog ''te doen is''.
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1805 Gepost op: 14 maart 2010, 18:48:58
Wie kent deze Rotterdammer ?
Is dit een H.A.P ?
En iemand het roepnummer toevallig ?
Staat te koop bij Autoveiling Barneveld en heeft uitzonderlijk donkere gele kleur



Dit specifieke voertuig was samen met een ander identiek voertuig aangekocht door de AZRR/Regionale Hulpverleningsdienst Rotterdam-Rijnmond (nu VRR). Dit voertuig had als roepnummer 69, de andere 68. Beide waren piketwagens/boodschappenwagens voor de ambulancedienst Nieuwe Waterweg Noord. Daarnaast zijn er nog 3 roepnummerloze wagens aangeschaft door de AZRR. Nadat de ambulancedienst Nieuwe Waterweg Noord in de AZRR/RHRR/VRR was opgegaan, zijn de 68 en de 69 in de pool van regionale piketvoertuigen beland. De roepnummers 68 en 69 zijn nooit echt actief zo gebruikt in elk geval, maar staan wel op het voertuig (ter hoogte van c.q. boven het voorwiel kun je het piepkleine roepnummer zien staan). Alle Ibiza's worden binnenkort vervangen (of zijn dat deels al) door nieuwe Volkswagens.
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1806 Gepost op: 14 maart 2010, 18:52:19
Klopt, het is een dienstauto die in gebruik is genomen door Bornkamp. Ik heb er nooit een roepnummer op zien staan. Ze hebben in die periode iets van 5 van deze auto's aangeschaft en ik heb er op slecht 1 een roepnummer zien staan: de 48.
Bij het samengaan van Bornkamp en Silo zijn ze op naam komen staan van de BIOS-groep.

Bijna goed: deze Ibiza's zijn nooit van de BIOS-groep, Bornkamp of Silo geweest. De 48 is een oud type VW Polo van Bornkamp-BIOS-groep. Dat was ooit de piketwagen/Toegevoegd Medisch Leider (nu OvD-G) van Bornkamp. Net zoals de 57 van Silo, een Mercedes E-klasse, ex-taxi van Silo, de piketwagen/TML van Silo was. Beide voertuigen zijn nog in dienst van de BIOS-groep. Als boodschappenwagens of voor evenementen etc.
greetz,  Enrique


Michel D.

  • POL/NRK/SIGMA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,209
Reactie #1807 Gepost op: 14 maart 2010, 21:17:35
Wie kent deze Rotterdammer ?
Is dit een H.A.P ?
En iemand het roepnummer toevallig ?
Staat te koop bij Autoveiling Barneveld en heeft uitzonderlijk donkere gele kleur



Ik heb meerdere foto's van dit voertuig, maar zit midden in een verbouwing en mijn externe harde schijf is ergens verstopt.. :p Desalniettemin vond ik nog een foto in dit topic:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php/topic,12946.msg390792.html#msg390792 (mijn eigen foto's verwijzen naar een oude host dus doen het niet meer...)

Voor het later opgeplakte roepnummer, zoals in het topic beschreven staat, zal ik na de verbouwing even kijken ;)


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #1808 Gepost op: 14 maart 2010, 21:19:47
@ Enrique
Oké, dank voor je verbetering. Weer iets geleerd. En de 48: even niet goed gekeken  :-[     O0
Geloof niet alles wat je denkt.


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #1809 Gepost op: 14 maart 2010, 21:28:04
De roepnummers 68 en 69 zijn nooit echt actief zo gebruikt in elk geval, maar staan wel op het voertuig (ter hoogte van c.q. boven het voorwiel kun je het piepkleine roepnummer zien staan).

Ik heb de foto's eens goed bekeken en inderdaad, tegen de voorrand van het portier onder de spiegel staan de nummers 68 en 69. (Het kenteken van de 68 is trouwens 27-NV-GH)
Geloof niet alles wat je denkt.