Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1902112 keer)

0 gebruikers (en 27 gasten bekijken dit topic.

NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1860 Gepost op: 25 maart 2010, 21:10:44
En heb je deze dus gezien:



r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1861 Gepost op: 25 maart 2010, 21:18:34
Allen was hij nu een betje bedekt met zand en andere rommel.
 Jongens waren bezig met een rondtje ijsselmeer bochten rijden dus.
Sta er niet raar van te kijken als je aankomende vier weken diverese motoren van RR op verschillende plekken tegenkomt. Want er start weer een nieuwe rijopleiding van vier weken.


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
Reactie #1862 Gepost op: 25 maart 2010, 21:25:42
Wel leuke trippies onder werktijd zo met dit weer..  :)


TDMdR

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 942
  • Sr. GGP AML|DI|THW
Reactie #1863 Gepost op: 25 maart 2010, 23:19:49
Thnx, ik zal volgende keer de koffie klaar zetten  ;D
Volgens mij kan ik dat beter doen als ze in A'dam Zuid rondreden (of was het regio A-A zuid?). ;D


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1864 Gepost op: 26 maart 2010, 10:59:12
Edit:



Foto van Maarten, via Politievoertuigen.nl

Voorm. Zeehavenpolitie Rotterdam-Rijnmond dus ;)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1865 Gepost op: 26 maart 2010, 14:47:41
sorry maar bedoel je die foto van nokondirk dan heb je het echt mis hoor die is van de vp rr


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #1866 Gepost op: 26 maart 2010, 15:11:14
sorry maar bedoel je die foto van nokondirk dan heb je het echt mis hoor die is van de vp rr

In mijn bericht staat een citaat van Jerommeke. Als je daarin klikt op 'bekijk afbeelding' zie je een Mitsubishi Spacestar en dáár had ik het dus over.
Er lopen meerdere verhalen door elkaar in dit topic, dus vandaar de verwarring ;)

Sta er niet raar van te kijken als je aankomende vier weken diverese motoren van RR op verschillende plekken tegenkomt. Want er start weer een nieuwe rijopleiding van vier weken.
Die komen regelmatig achter m'n huis langs. Altijd leuk om even te kijken als ik de snerpende fluitsignalen hoor :)
Moeten denk ik veel mensen klaargestoomd worden voor de Grand Départ, of niet? :D
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #1867 Gepost op: 26 maart 2010, 16:24:32
Nee, er zijn een 6 tal nieuwe colega's aangenomen  bij de vp rotterdam. Deze moeten allen een rijopleiding voor de auto van twee weken volgen en een vier weekse rijopleiding voor de motor. Als je niet slaagt voor een van de twee krijg je een herkansing en daarna is het bij nog niet slagen terug naar plaats van herkomst, dus terug naar de wijk of noodhulp.

RR is een van de weinige korpsen die zelf de rijopleidingen doen. RR wilde het anders hebben vandaar. Daarom zie je ze wel eens over de dijk enkhuis  lelystad of onder in limburg rijden en in de buurt van Arnhem (postbank en omstreek) rijden


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #1868 Gepost op: 29 maart 2010, 19:47:45
Een vraagje van een heel andere orde, nu eens niet zoals we gewend zijn met foto maar wellicht wel herkenbaar voor een aantal experts hier.

De afgelopen weken heb ik een paar ritjes in de Duitse grensstreek gemaakt (zeg maar de A31 naar beneden en dan via wat andere A-weggetjes richting Zuid-Limburg) en zo her en der heb ik een Volkswagen T5 gezien met achterop een blauwe zwaailichtbalk. Zilvergrijs met zwarte/donkere ramen aan de zijkanten achter. Als ik het goed heb gezien lijkt er ook wat blauwige bestickering op te zitten, alsof het van de Polizei is, maar zo'n soort bestickering is het niet (de Polizei-wagens hebben andere striping). Er staat zoiets op als BAS of DAS of iets dergelijks (ben van de eerste letter niet zeker, de laatste twee wel). Op één van de zijruiten wordt wat schuin een websiteadres vermeld met daarin ook BAS (of DAS of zo) met nog iets (www.bas.nogiets.de dacht ik), maar dat was te klein om het zo snel te kunnen lezen.

Mijn vraag is simpel en gericht aan diegenen bij wie nu een lichtje gaat branden. Wie zijn die gasten en wat doen ze?  ;D

(Lieve modjes: als het niet hier hoort, dan gaarne verplaatsen  ;) )
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


-Volvo-34-

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,199
Reactie #1869 Gepost op: 29 maart 2010, 20:43:09
Een vraagje van een heel andere orde, nu eens niet zoals we gewend zijn met foto maar wellicht wel herkenbaar voor een aantal experts hier.

De afgelopen weken heb ik een paar ritjes in de Duitse grensstreek gemaakt (zeg maar de A31 naar beneden en dan via wat andere A-weggetjes richting Zuid-Limburg) en zo her en der heb ik een Volkswagen T5 gezien met achterop een blauwe zwaailichtbalk. Zilvergrijs met zwarte/donkere ramen aan de zijkanten achter. Als ik het goed heb gezien lijkt er ook wat blauwige bestickering op te zitten, alsof het van de Polizei is, maar zo'n soort bestickering is het niet (de Polizei-wagens hebben andere striping). Er staat zoiets op als BAS of DAS of iets dergelijks (ben van de eerste letter niet zeker, de laatste twee wel). Op één van de zijruiten wordt wat schuin een websiteadres vermeld met daarin ook BAS (of DAS of zo) met nog iets (www.bas.nogiets.de dacht ik), maar dat was te klein om het zo snel te kunnen lezen.

Mijn vraag is simpel en gericht aan diegenen bij wie nu een lichtje gaat branden. Wie zijn die gasten en wat doen ze?  ;D

(Lieve modjes: als het niet hier hoort, dan gaarne verplaatsen  ;) )
Wat voor kenteken had ie, duits of Nederlands? Want wellicht dat het dan een duitse dienst is?
Hulpdiensten fotograaf - First AED Responder - Vrijwilliger stichting '6 minuten Waterland'.