Een vraagje van een heel andere orde, nu eens niet zoals we gewend zijn met foto maar wellicht wel herkenbaar voor een aantal experts hier.
De afgelopen weken heb ik een paar ritjes in de Duitse grensstreek gemaakt (zeg maar de A31 naar beneden en dan via wat andere A-weggetjes richting Zuid-Limburg) en zo her en der heb ik een Volkswagen T5 gezien met achterop een blauwe zwaailichtbalk. Zilvergrijs met zwarte/donkere ramen aan de zijkanten achter. Als ik het goed heb gezien lijkt er ook wat blauwige bestickering op te zitten, alsof het van de Polizei is, maar zo'n soort bestickering is het niet (de Polizei-wagens hebben andere striping). Er staat zoiets op als BAS of DAS of iets dergelijks (ben van de eerste letter niet zeker, de laatste twee wel). Op één van de zijruiten wordt wat schuin een websiteadres vermeld met daarin ook BAS (of DAS of zo) met nog iets (
www.bas.nogiets.de dacht ik), maar dat was te klein om het zo snel te kunnen lezen.
Mijn vraag is simpel en gericht aan diegenen bij wie nu een lichtje gaat branden. Wie zijn die gasten en wat doen ze?
(Lieve modjes: als het niet hier hoort, dan gaarne verplaatsen
)