Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1903122 keer)

0 gebruikers (en 9 gasten bekijken dit topic.

Franc

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 378
Reactie #2070 Gepost op: 22 juni 2010, 19:08:47
Is dit een ambulance, een Rapid Responder of een "ELW" zoals ze dat mooi in het duits zeggen?
Met google kwam ik al heel snel op onderstaande wikipedia pagina uit.   ;)
http://fr.wikipedia.org/wiki/Véhicule_de_secours_et_d'assistance_aux_victimes

Nou is mijn Frans een beetje weggezakt, maar uit de tekst haal ik dat het niet een ambulance is voor vervoer van personen, maar een soort van een first of rapid responder en dat deze in gebruik is bij de brandweer.
Degene die het Frans beter machtig is, moet me maar verbeteren of aanvullen.   ;)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2071 Gepost op: 22 juni 2010, 19:18:47
Een voertuig van hulp en bijstand aan de slachtoffers (VSAV) is een voertuig van de Franse sapeurs-brandweerman, die aan de vlugge hulp wordt gewijd; hij werd eerst „voertuig van hulp aan gestikt en de gewonden“ genoemd (VSAB). Het is geen ambulance aan de juridische richting, want hij wordt niet aan het gezondheidsvervoer, maar aan de dringende hulp aan slachtoffer gewijd: hij brengt van het personeel dat aan de techniek van vlugge hulp met het adequate materiaal wordt opgeleid, aangezien het vervoer naar een ziekenhuis slechts het logische vervolg van deze tussenkomst is.
VSAV is een dringend voertuig van hulp dat voor taken van vlugge hulp op de openbare weg of verkeersongelukken ingrijpt. Hij kan eveneens aan woonplaats op verzoek van Samu in geval van gebrek aan ambulance ingrijpen ofwel wanneer er dringend een levensargwaan is. Hij grijpt door verplichting van CODIS volgens de plaats en de ernst van de situatie, vaak thuis in.
 
slechts het logische vervolg van deze tussenkomst is.
VSAV is een dringend voertuig van hulp dat voor taken van vlugge hulp op de openbare weg of verkeersongelukken ingrijpt. Hij kan eveneens aan woonplaats op verzoek van Samu in geval van gebrek aan ambulance ingrijpen ofwel wanneer er dringend een levensargwaan is. Hij grijpt door verplichting van CODIS volgens de plaats en de ernst van de situatie, vaak thuis in.
 
Men zal in het bijzonder de signaletiek opmerken:
de kleur is rood, behalve het dak en de bumpers die wit zijn;
hij heeft een rétro-réfléchissante gele reep, die zijn gele en rode lengte en zijn omtrekken, evenals visgraten aan de voorkant en de achterkant tekent;
hij is voorzien in gyrophares blauw, speciaal signaal die voor de voertuigen van algemeen belang van prioritaire aard zijn gereserveerd; de weggebruikers doend in het algemeen niet het verschil tussen een gyrophare en vuur aan een glanzen, zijn bepaalde voertuigen voorzien in vuren aan glanzen;
hij kan eveneens in een oranje helling van vuren voorzien zijn aan de achterkant, die het mogelijk maakt om een ongeval verreweg aan te duiden;
hij bezit een sirene aan twee tonen („als…“ van een tweede elk) speciaal signaal dat voor de voertuigen van algemeen belang van prioritaire aard is gereserveerd

Als voertuig van de brandweer en hulp (SDIS), is het een voertuig van prioritair algemeen belang. Hij beschikt dus over speciale lichtgevende (blauwe gyrophares) en geluids alarminrichtingen (twee-toon).
Het verkeersreglement voorziet in een aantal prerogatieven wanneer „de speciale alarminrichtingen in werking („de 2 tonen“) zijn, dat de urgentie van de taak het en rechtvaardigt op voorwaarde in gevaar het leven van de weggebruikers niet te zetten,“ met name:
mogelijkheid om de snelheidsbeperkingen te overschrijden;
derogatie van de regels op de richtingen van verkeer en het parkeren;
het voertuig vraagt de prioriteit in alle gevallen (met inbegrip van aanwezigheid van een vast rood vuur, van een paneel stopbord, staat de overgang of prioriteit af aan de rechterkant).
 In geval van ongeval: Het basisprincipe is niet in gevaar de andere gebruikers te zetten; bijgevolg zal de bestuurder van een voertuig van hulp (evenals om het even welke ander „prioritair“ voertuig) verweten dit gebrek aan voorzichtigheid worden. Zijn verantwoordelijkheid zal helemaal tegengehouden worden.
Op dezelfde manier is het verplicht voor iedere gebruiker de ontwikkeling van een voertuig van prioritaire aard te vergemakkelijken die zijn benadering aankondigt (of lichtgevende geluidsseinen); de sancties voor de niet-naleving van deze regel gaan van de boete van vierde klasse aan gerechtelijke vervolgingen als de belemmering voor de hulpdiensten vrijwillig is (artikel 223-5 van de Strafcode).
Buiten deze verplichtingen, blijft er het belangrijkste ding: de burgerzin van iedereen die de voertuigen van tussenkomst om zich terug te geven op de plaatsen in een minimum van tijd en een maximum van veiligheid moet het mogelijk maken.
 


Dit krijg je door de Vertaalmachine, is niet heel goed lleegbaar misschein maar toch is het beter als frans misschien!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


martjuh.denb

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 18
  • Brabant-Noord D1
Reactie #2072 Gepost op: 22 juni 2010, 19:37:49
Ik begrijp het genoeg  O0
Het is gewoon een Rapid responder voor ambulances, maar hij staat en is bemand door mensen op de brandweerkazerne.
Brabant-Noord  D1 s'Hertogenbosch-Rosmalen


MarcoV

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,483
Reactie #2073 Gepost op: 22 juni 2010, 21:19:31


Weet iemand welk voa voertuig daar staat. Het is niet de voa van Midden en West Brabant. Of ze moeten een tweede voertuig hebben sinds kort.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #2074 Gepost op: 25 juni 2010, 17:02:59
Iemand enig idee of deze audi`s van een hulpverleningsinstantie zijn, en zo ja, welke? Ze stonden op de parkeerplaats van de IVIC op dinsdag...



OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Bart S

  • Gast
Reactie #2075 Gepost op: 25 juni 2010, 22:55:04
Iemand enig idee of deze audi`s van een hulpverleningsinstantie zijn, en zo ja, welke? Ze stonden op de parkeerplaats van de IVIC op dinsdag...





Ik heb zo'n vermoeden dat je het aan de blauwe en 'clandestiene' kant moet zoeken.....


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #2076 Gepost op: 25 juni 2010, 23:00:47
Iemand enig idee of deze audi`s van een hulpverleningsinstantie zijn, en zo ja, welke? Ze stonden op de parkeerplaats van de IVIC op dinsdag...





Kunnen het AT auto's zijn? lijkt er namelijk op -> Audi's


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2077 Gepost op: 25 juni 2010, 23:15:28
Kunnen het AT auto's zijn? lijkt er namelijk op -> Audi's

er zaten zwaailicht en sirene in. maar zouden ze een AT auto meenemen naar de IVIC?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #2078 Gepost op: 25 juni 2010, 23:24:06
er zaten zwaailicht en sirene in. maar zouden ze een AT auto meenemen naar de IVIC?

Daar zet ik dan ook weer vraagtekens
maar vind het vet dat die flitser van de Q5 in de bumper zitten!


r1200gs

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,275
Reactie #2079 Gepost op: 26 juni 2010, 08:08:47
Test auto voor de aanbesteding.