Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1901332 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2310 Gepost op: 20 november 2010, 17:31:10
Opmerkelijk ook: twee verschillende koplampunits.

Staat er nog iets nuttigs op die witte sticker boven het achterwiel?
Of op de stikker achter de antenne op het dak?
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2311 Gepost op: 20 november 2010, 18:13:02
Het wordt steeds vreemder.... ik had volgens mij daar beter een pd kunnen formeren.....  :o

Heel apart... zit bijna te denken aan een auto voor een filmopname ofzo... of aan een strafbaar feit  :-X

Op die stickertjes heb ik niet gelet helaas... in elk geval staan er streepjescodes met cijfers op.
greetz,  Enrique


Maarten

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,543
    • Hulpverleningsforum
Reactie #2312 Gepost op: 20 november 2010, 18:23:04
Op die stickertjes heb ik niet gelet helaas... in elk geval staan er streepjescodes met cijfers op.

Wellicht kun je op het originele formaat foto nog lezen wat er precies op staat :)
Groeten, Maarten  
Als je snel vooruit wilt, ga dan alleen. Als je ver wilt komen, ga dan s


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2313 Gepost op: 20 november 2010, 18:25:04
Wellicht kun je op het originele formaat foto nog lezen wat er precies op staat :)

Negatief, net geprobeerd.  :'( Overigens ook opvallend dat de EU-logo's op de kentekenplaten ontbreken.
greetz,  Enrique


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2314 Gepost op: 20 november 2010, 18:31:03
Kleine aanvulling: op het raam (rechtsonder) in het bestuurdersportier zit een Carglass-stickertje met mogelijk daarin een kenteken gegraveerd. Helaas heb ik dat niet bekeken en is het ook op de originele foto's niet te lezen. Volgende week een herkansing als hij er dan nog staat...
greetz,  Enrique


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #2315 Gepost op: 20 november 2010, 18:32:17
De sticker boven het achterwiel word gebruikt door bedrijven die auto's demonteren. Ter vergelijking heb ik een foto van een sloper met een zelfde type sticker op het achterscherm. Die stickers worden altijd op het achterscherm geplakt en ik weet eigenlijk niet waarom.
Die Seat heeft de oude kenteken platen nog, en die moesten rond 2002 vervangen wordendoor Gaik platen, dit zijn kenteken platen met een blauw vlak aan de linker zijde met NL erop, dit was in dit jaar een nieuwe APK eis. En omdat de rdw het kenteken niet kent zoals eerder is gemeld denk ik dat dit voortuig na 2002, of een tijd daarvoor al, nooit meer op de weg is geweest.
Ik denk dat dit voertuig jaren op een sloperij heeft gestaan, soms zetten ze apparte voertuigen wel eens op een zeecontainer als blikvanger, en dat hij nu opgeknapt word. Dat laatste verklaart ook de missende plaatwerk delen en de afwijkende koplamp.

Foto: arie, sticker van demontage voertuig op achterscherm.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2316 Gepost op: 20 november 2010, 19:04:07
Ik vermoed dat dit voertuig (op een of andere wijze) total-loss is verklaard, afgevoerd is naar een sloopbedrijf en vervolgens voor een of ander doel weer daarvandaan is gehaald door de Roteb, misschien dat ze er bepaalde instructie's mee willen gaan geven?

Lichtbalkje zal daarvoor wel zijn gemonteerd  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2317 Gepost op: 21 november 2010, 00:13:26
Dat zou inderdaad ook de verschillende koplampunits verklaren dan. Kan bijna geen toeval zijn met die stickers. Wat een brok kennis zo op dit forum! Top!
greetz,  Enrique


Scaniafan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 542
  • HV geïnteresseerde
Reactie #2318 Gepost op: 21 november 2010, 12:53:51
Die stickers worden altijd op het achterscherm geplakt en ik weet eigenlijk niet waarom.

Nog een klein stukje off-topic...

De reden dat deze stickers op het achterscherm worden geplakt is omdat het achterscherm eigenlijk altijd een vast deel van de koets van de auto is. Bumpers, voorschermen, deuren etc. kunnen allemaal losgehaald worden. Door de sticker op het achterscherm te plakken heb je enige garantie dat de sticker tot het laatst op de auto blijft zitten. Deze sticker is als ik het goed heb ook alleen in gebruik bij bedrijven welke zijn aangesloten bij ARN.
Rij nooit harder dan je beschermengeltje kan vliegen =)


Carv

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 540
Reactie #2319 Gepost op: 21 november 2010, 14:10:45
Die Seat heeft de oude kenteken platen nog, en die moesten rond 2002 vervangen wordendoor Gaik platen, dit zijn kenteken platen met een blauw vlak aan de linker zijde met NL erop, dit was in dit jaar een nieuwe APK eis. En omdat de rdw het kenteken niet kent zoals eerder is gemeld denk ik dat dit voortuig na 2002, of een tijd daarvoor al, nooit meer op de weg is geweest.

Oude kentekenplaten zou ook het oude lettertype moeten betekenen. Op de foto is echter te zien dat de "R" en de "P" in het kenteken afkomstig zijn van het nieuwe lettertype dat het RDW gebruikt. Bij het oude lettertype op de oude nummerplaten zonder het EU logo lopen de letters helemaal door en mist er dus geen stukje zoals hier bij de "R" en de "P".

Blijft volgens mij dus nog een beetje een raadsel hoe het zit....