Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1899255 keer)

0 gebruikers (en 40 gasten bekijken dit topic.

Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #2470 Gepost op: 30 januari 2011, 15:16:56
Dat zou heel goed kunnen ja, dit voertuig is toendertijd naar polen gegaan, maar moet nu weer terug zijn ergens in brabant vermoedelijk. iemand die het daar ooit op de foto heeft gezet graag, hiij moet geel zijn, de eigenaar wil er een amerikaans voertuig van maken. in ieder geval bedankt! maar iemand die nog iets weet graag!
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Reactie #2471 Gepost op: 31 januari 2011, 23:20:28
Gezien het type voertuig, forse 4x4, lijkt het mij eerder een voertuig wat aan ingezet zal gaan worden binnen het Nederlandse koninkrijk aan de andere zijde van de wereld. Zou mij geen bedrijfsbrandweer kunnen bedenken die meerdere van dit soort voertuigen zou aanschaffen.

Iemand misschien een idee wat het "noodnummer" is op de BES-eilanden ? Ook de tekst "Emergency response" zou er ook kunnen wijze, daar Engels één van de gesproken talen is op de BES-eilanden.

Wat Kris1985 ook al probeert te vertellen is het noodnummer op de Antillen 911 met wat afgeleide nummers als 910, 912 en 920 voor specifieke diensten. Googelen levert geen resultaten op voor 2222 en de Antillen. Dat maakt de theorie van een bedrijfsbrandweer waarschijnlijker. Bij sommige multinationals (Bijvoorbeeld Shell) met veel expats zal het Engels een veelgebruikte taal zijn, misschien nog wel meer als het Nederlands. Dat maakt een Engels opschrift zeker niet onlogisch...


Kris1985

  • Manschap A / Chauffeur / Bevelvoerder i.o.
  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 34
  • Veiligheidsregio Groningen, Cluster Zuid
Reactie #2472 Gepost op: 1 februari 2011, 00:22:52
Ja, sorry.. ik copypaste het ff snel, had er wel een wat beter lopend verhaaltje van kunnen maken ;)


Lt. Col. Me

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
  • Nederland moet door!
Reactie #2473 Gepost op: 1 februari 2011, 09:29:32
Citaat van: Wikipedia
2222
Bij grote bedrijfsnetwerken is het vaak niet mogelijk vanaf elk toestel direct naar buiten te bellen. Het is daarom nodig dat er een intern alarmnummer is.

Heel vaak is dat nummer 2222 (als interne toestelnummers vier cijfers hebben). Meestal geeft dit nummer verbinding met de portier of receptie, die dan tevens fungeert als alarmcentrale.

Er is een eenvoudige verklaring voor dit nummer. Nummers die met 1 beginnen kunnen niet voorkomen: de interne telefooncentrale heeft deze nummers gereserveerd voor speciale functies. De interne toestelnummers beginnen dus met 2 of een hoger cijfer. Het nummer 2222 ligt dan voor de hand als gemakkelijk te onthouden alarmnummer.

Door de opkomst van mobiele telefoons, die zich in een ander netwerk bevinden (het 06-netwerk), worden deze interne alarmnummers minder nodig. Bijna iedereen heeft wel een mobiele telefoon en kan dus direct 112 bellen.

Door de volgende netwerken wordt het alarmnummer 2222 gebruikt:

Dierenambulance - 2222
Universiteit van Amsterdam - 2222
Schiphol - 2222
Technische Universiteit Eindhoven - 2222
Universiteit Twente - 2222
Universiteit Utrecht - 2222
Avonturenpark Hellendoorn en Walibi Holland gebruiken het nummer - 222

BRON

De lijst zal vast niet uitputtend zijn, maar van de genoemde netwerken zijn er twee misschien geschikt voor het afnemen van meerdere 4x4's: Schiphol en de Universiteit Twente, beiden vanwege het grote gebied. Van deze twee lijkt me Schiphol het meest waarschijnlijk. De Universiteit Twente heeft geen eigen bedrijfsbrandweer en de "emergency response" wordt in principe opgevolgd door de interne BHV en bewakingsdienst, onder gelijktijdige alarmering van de gewone hulpdiensten. Schiphol heeft wel een eigen brandweer en de verschillende officiële voertuigen zijn over het algemeen ook met Engelse teksten beplakt.
"Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts." -- Winston Churchill


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2474 Gepost op: 1 februari 2011, 12:54:00
Voertuig is niet voor Schiphol, dat kan ik je in ieder geval wel vertellen.
Gezien de set-up ga ik er vanuit dat ie voor het buitenland is.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #2475 Gepost op: 1 februari 2011, 23:15:56
Bovendien zitten de kleuren van de striping verkeerd om  :)

Striping zit niet verkeerd om. Bij elk voertuig met de BiZa striping zitten de kleuren rechts andersom dan links. Zo is het bij de ambulance links bijvoorbeeld rood boven en blauw onder, en rechts blauw boven en rood onder.  ;)
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.


Robinh

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,210
Reactie #2476 Gepost op: 1 februari 2011, 23:22:34
Striping zit niet verkeerd om. Bij elk voertuig met de BiZa striping zitten de kleuren rechts andersom dan links. Zo is het bij de ambulance links bijvoorbeeld rood boven en blauw onder, en rechts blauw boven en rood onder.  ;)
Striping zit dus wel verkeerd om. Bij brandweer zit (gewoonlijk) aan de bestuurderszijde wit boven en aan de andere kant blauw boven. ;)
OP AL MIJN GEPLAATSTE FOTO`S ZIT COPYRIGHT!


Haageneesch

  • Foto- en videograaf.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,953
  • Foto- en videograaf Den Haag, PPK-houder.
    • Haageneesch
Reactie #2477 Gepost op: 2 februari 2011, 01:38:56
Noodnummer: 2222

Stond bij Born Carrosserie Waalwijk, stonden er volgens mijn nog 3 klaar



Oordeel zelf, foto door Ricardo Bonsang, bron www.regio15.nl


Toevallig geen kenteken etc gespot in Waalwijk?


dielangemotormuis

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,094
Reactie #2478 Gepost op: 2 februari 2011, 05:38:53

Noodnummer: 2222

Stond bij Born Carrosserie Waalwijk, stonden er volgens mijn nog 3 klaar

Trouwens een beste bak. Het is een Toyota Landcruiser V8.


Sesamzaadje

  • Operationeel Expert
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 739
  • Eenheid ZWB
Reactie #2479 Gepost op: 2 februari 2011, 08:36:05
Striping zit dus wel verkeerd om. Bij brandweer zit (gewoonlijk) aan de bestuurderszijde wit boven en aan de andere kant blauw boven. ;)

Dan heb ik niks gezegd 998765
De weg is niet de vraag waarheen, de weg is de vraag hoe.