Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1898919 keer)

0 gebruikers (en 24 gasten bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #2690 Gepost op: 18 april 2011, 14:42:21
Bron incl. foto = neem ik aan: http://www.ggdijsselland.nl/3/Medische-Professionals/Forensische-geneeskunde

Waarom heeft deze eigenlijk optische en geluidssignalen nodig?
Iemand meer/betere foto? Bijzonder vind ik nl. naast het ontbreken van BZK-striping de star of life (tenminste die zie ik niet staan), beide volgens de Regeling OGS e.d. verplicht voor geneeskundige voertuigen die met OGS moeten/kunnen rijden.

Oeps, bron vergeten, mijn excuus.

Ik moet wel 'ergens' een foto hebben van dit voertuig maar waar...   98uiye
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2691 Gepost op: 18 april 2011, 16:11:25
46-NRT-3 is een nieuwe type Touran van de hondengeleiders van Groningen, en die is niet met Whelen opgebouwd... ;)


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2692 Gepost op: 18 april 2011, 16:39:54
Sinds wanneer rijd Groningen weer met whelen?

Net als veel andere korpsen heeft Groningen blijkbaar (vooruitlopend op de nieuwe aanbesteding) de combinatie van PON gekozen.
Volkswagen (= een PON onderneming) + Honac ( = een PON onderneming) = een goedkopere auto.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


CopVR3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,194
Reactie #2693 Gepost op: 18 april 2011, 17:05:31
Kan, maar Groningen bouwt zelf de auto's op in een pand bij het regiobureau. :-\


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2694 Gepost op: 18 april 2011, 17:19:23
Kan, maar Groningen bouwt zelf de auto's op in een pand bij het regiobureau. :-\

Doen ze bij ons ook, echter zie je (stiekem) bij ons ook op sommige voertuigen wat HONAC spul komen ... Een aantal van de voertuigen hebben Whelen TIR6 en bij allen zit de bedrading (en de extra accu) ingebouwd met HONAC stickertjes ;)

Zou zomaar kunnen dat ze het eerdaags op garantie (gaan) gooien, immers een knutselaar aan de electra laten knutselen of een ''gecertificeerd'' HONAC opbouwer aan je spul  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #2695 Gepost op: 18 april 2011, 21:05:47
Doen ze bij ons ook, echter zie je (stiekem) bij ons ook op sommige voertuigen wat HONAC spul komen ... Een aantal van de voertuigen hebben Whelen TIR6 en bij allen zit de bedrading (en de extra accu) ingebouwd met HONAC stickertjes ;)

Zou zomaar kunnen dat ze het eerdaags op garantie (gaan) gooien, immers een knutselaar aan de electra laten knutselen of een ''gecertificeerd'' HONAC opbouwer aan je spul  ;)

volgens mij zit er standaard whelen flitsers in de grill maar een vista op het dak... maar ik kan aan een flitser niet zien welke het is...


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2696 Gepost op: 19 april 2011, 15:16:54
Op http://www.wilvanbalen.nl/fotodetail.php?v=2851 is onder andere een foto te zien van een Toyota Landcruiser van een reddingsbrigade. Kenteken 52-JFX-3. Iemand enig idee om welke reddingsbrigade dit gaat? Oostvoorne heeft volgens mij geen reddingsbrigade. Rockanje wel, maar die hadden volgens mij geen wagen (alleen een trekker), maar wellicht nu dus wel. Hellevoetsluis heeft nog een oude pick-up.
greetz,  Enrique


sylvester1986

  • Gast
Reactie #2697 Gepost op: 19 april 2011, 15:44:50







Dienst:                   Reddingsbrigade Zeeland
Standplaats:              Vlissingen
Roepnummer:               VSN110
Soort voertuig:           Toyota
Merk en type:             Land Cruiser
Overige bijzonderheden:   foto is in Vlissingen genomen op het Nollestrand



Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #2698 Gepost op: 19 april 2011, 18:26:23

Kijk, dat is nog eens snel, dank! Nu nog het mysterie ontrafelen of hij "toevallig" in Oostvoorne was (is best een eindje tuffen vanuit Vlissingen), of dat hij wellicht is overgenomen door een brigade uit de buurt van Oostvoorne...
greetz,  Enrique


HIT

  • Eigenaar HarmInfraTransport
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,047
    • Harm Infra Transport
Reactie #2699 Gepost op: 19 april 2011, 19:17:13
Ik heb het al eens eerder gezegd, alle VAG auto merken hebben de kabelboom voor ogs standaard vanaf fabriek, dit omdat het scheelt bij het inbouwen voor de diverse instantie's waar men de voertuigen voor levert. Ergo, voor zelfbouwende instantie's zijn deze voertuigen zowieso goedkoper.
Professionele afzetter, ik irriteer weggebruikers.