(...) en ik ben heel benieuwd of die piaggio ondanks zijn kenteken, daar ook onder valt.
Strikt gekeken is het (als het de versie is die een autokenteken heeft) mogelijk. Die Piaggio MP3 is geen motorfiets in de zin van de wet... Ik denk dat deze begeleider een maas in de wet heeft gevonden. Wenselijk? Denk het niet.
Absoluut en volstrekt
onmogelijk. Een begeleidingsvoertuig moet een bedrijfsauto zijn met een over een lengte van ten minste 2,50 meter een daklijnhoogte van 1,75 meter (zie Regeling Verkeersregelaars 2009). Een Piaggio is geen bedrijfsauto, laat staan dat het een daklijnhoogte van 1,75 meter heeft. Met de nieuwe Regeling is het dus verplicht om een voldoende opvallend voertuig te hebben. Kleine auto's (personenauto's) met een zwaailampje of een motorfiets zijn daarmee dus absoluut niet meer toegestaan.
(Martin: volgens mij kun jij als vertegenwoordiger van de wegbeheerder dit soort transporten zelfs van de (jouw) weg halen als het niet aan de regels voldoet. Denk aan verkeerde tijd, verkeerde route, verkeerde begeleiding, etc.)