Wie weet er meer over dit voertuig ?

Auteur Topic: Wie weet er meer over dit voertuig ?  (gelezen 1899301 keer)

0 gebruikers (en 36 gasten bekijken dit topic.

RS6

  • HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 989
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #2910 Gepost op: 22 juli 2011, 16:27:33
Absoluut  niet, waarom niet, VW is een chassis en onderstel in 1. Ford, Mitsubitsi, LaRo, Nissan enz. hebben een ladderframe en een los chassis. In het terrein is dit vee flexibeller en sterker.

Ik snap je punt al komt dat voordeel pas naar voren bij heftig terrein rijden.
En volgens mij worden de 4x4 voertuigen van de politie en van Rijkswaterstaat daar zelden tot nooit voor ingezet.

Iemand een foto van de bewuste Amarok toevallig?


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2911 Gepost op: 22 juli 2011, 16:31:09
En volgens mij worden de 4x4 voertuigen van de politie en van Rijkswaterstaat daar zelden tot nooit voor ingezet.

Mwoa, de Nederlandse politie legt met haar 4x4 voertuigen toch veel kilometers af op de Nederlandse stranden. De Pajero schijnt het daar zelfs vele malen beter te doen dan de LaRo Discovery's en de Landcruiser's. Maar goed, wederom koffie-dik kijken  :)

Maar goed, als je ziet dat er pakweg 650 pick-up's worden verkocht per jaar en dat daar 400 van bestemd zijn voor Rijkswaterstaat denk ik dat PON daar best een aandeel in wil gaan krijgen  :)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #2912 Gepost op: 23 juli 2011, 00:13:14
Mwoa, de Nederlandse politie legt met haar 4x4 voertuigen toch veel kilometers af op de Nederlandse stranden. De Pajero schijnt het daar zelfs vele malen beter te doen dan de LaRo Discovery's en de Landcruiser's. Maar goed, wederom koffie-dik kijken  :)

Maar goed, als je ziet dat er pakweg 650 pick-up's worden verkocht per jaar en dat daar 400 van bestemd zijn voor Rijkswaterstaat denk ik dat PON daar best een aandeel in wil gaan krijgen  :)

Mijn MENING: Als een Amarok als service auto de dakar kan rijden dan kan hij hier ook wel als dienstauto bij de hulpdiensten dienen!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2913 Gepost op: 23 juli 2011, 07:21:27
Mijn MENING: Als een Amarok als service auto de dakar kan rijden dan kan hij hier ook wel als dienstauto bij de hulpdiensten dienen!

Ja en die mening is niet gebaseerd op feiten ... Strand-zand is iets anders als (Sahara-)duinzand en daarnaast rijden er ook heel wat diensten in dichte 4x4 voertuigen ipv een pick-up  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #2914 Gepost op: 23 juli 2011, 09:37:39
Ja en die mening is niet gebaseerd op feiten ... Strand-zand is iets anders als (Sahara-)duinzand en daarnaast rijden er ook heel wat diensten in dichte 4x4 voertuigen ipv een pick-up  ;)

Klopt maar Sahara is losser dus nog moeielijker.. Daarom dacht ik dat zo. DRV stond met een demo op brandweervakdagen! Iemand die gezien? Of is die beurs nog niet geweest?


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #2915 Gepost op: 23 juli 2011, 11:46:10
Dit voertuig stond gisteren in Eindhoven bij de opnames voor de film 'Doodslag' heeft iemand misschien meer informatie zoals de afkomst ?
Het bijzondere is dat er een nieuw kenteken op zit en er een splinternieuwe LED balk op is gemonteerd.







s.strijk

  • BOA Domein 1 (niet beëdigd)
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,316
Reactie #2916 Gepost op: 23 juli 2011, 11:51:13
Dit voertuig stond gisteren in Eindhoven bij de opnames voor de film 'Doodslag' heeft iemand misschien meer informatie zoals de afkomst ?
Het bijzondere is dat er een nieuw kenteken op zit en er een splinternieuwe LED balk op is gemonteerd.







Wat betreft dat kenteken: auto komt ui '96 kenteken uit '07. Dus is vast geïmporteerd. Staat ook als ambu ingeschreven bij RDW


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #2917 Gepost op: 23 juli 2011, 12:49:05
Dit voertuig stond gisteren in Eindhoven bij de opnames voor de film 'Doodslag' heeft iemand misschien meer informatie zoals de afkomst ?
Het bijzondere is dat er een nieuw kenteken op zit en er een splinternieuwe LED balk op is gemonteerd.

Erg mooie foto's

Nieuw kenteken? Het is een kenteken dat in 1996 is afgegeven en het zit er gewoon nog steeds op dus daar is niets nieuws aan. Een nieuw kenteken heeft trouwens ook andere letter en cijfer combinaties.

Het is een voormalige ambulance van Nijmegen, en daarna is hij in dienst gekomen bij Event Medical service die het voertuig hebben laten voorzien van sovam striping. Hij staat dus sinds 2007 op naam van event medical service, en dan is het eigenlijk wel appart dat de auto voor films verhuurt word, maarjah wel leuk om te zien
foto louis van T, en event medical service.
PP-SB-59



PP-SB-59



Wat betreft dat kenteken: auto komt ui '96 kenteken uit '07. Dus is vast geïmporteerd. Staat ook als ambu ingeschreven bij RDW


Hier klopt dus echt helemaal niets van. Er staat eerste datum ten naam stelling 1996, het kenteken is dus ook gewoon van '96. en in 2007 is de ambulance op naam van een nieuwe eigenaar geregistreerd. voertuig is orgineel NL.


Michael 2141

  • Brandweer - Manschap A
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 344
  • Zwaailichtverzamelaar
Reactie #2918 Gepost op: 23 juli 2011, 13:04:47
Goh appart om te zien, bedankt voor de informatie !
Dat kenteken was een fout van mij sorry !


mark hes

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,918
Reactie #2919 Gepost op: 23 juli 2011, 13:23:38
Goh appart om te zien, bedankt voor de informatie !
Dat kenteken was een fout van mij sorry !

Die fout is niet erg, maar het is wel storend dat iemand fanatiek met die fout aan de gang gaat. :D
een nieuw kenteken dat op dit moment afgegeven kan worden heeft een letteren cijfer combinatie die overeen komt met de foto hieronder, dit is natuurlijk geen echt kenteken maar een verzonnen combinatie.
Ik vind het soms wel vreemd om te zien dat een ingevoerde oldtimer zo'n nieuwe plaat krijgt, ik vind het niet mooi om een auto uit 1980 met een nieuw kenteken te zien
foto rdw,