Weten doe ik het niet, maar als ik even mag speculeren, eventueel een Belgische onopvallende politiewagen. De Belgen gebruiken al sinds enkele decennia wail/yelp. (Mods: verwijderen s.v.p.indien speculaas niet smaakt )
Alhoewel ik wel vraagtekens plaats bij het gebruik van OGS door Belgische politie in NL. Grensgebied OK, maar Delft??
Grensoverschrijdende achtervolgingen en observatie zijn tussen Nederland, Luxenmburg en België geregeld, er zijn zelfs afspraken gemaakt tot in welke gebied;
De Belgische en Luxemburgse collegae kunnen in het Koninkrijk der Nederlanden:
Grensstreek in Nederland omvat het geografisch gebied waarin de onderstaande korpsen actief zijn:
-Korps Zeeland
-Korps Midden- en West-Brabant
-Korps Brabant Zuid-Oost
-Korps Limburg-Noord
-Korps Limburg Zuid
-Korps Brabant-Noord
-Korps Zuid-Holland Zuid
-Korps Rotterdam Rijnmond
Wij, Nederlandse opsporingsdiensten, kunnen tot aan de Franse grens doorgaan;
Voor het Koninkrijk
België:
Het gehele nationale grondgebied.
Voor het
Groothertogdom Luxemburg:
Het gehele nationale grondgebied.
Natuurlijk zijn er wel verdere voorwaarden en eisen gesteld om grensoverschrijdend te werken, maar zoals je ziet is werken ver achter de grens mogelijk. Maar acht het persoonlijk erg onwaarschijnlijk dat bovenstaande van toepassing is, want de opsporingsdiensten van het gastland dienen zsm aan te sluiten en de leiding over te nemen. En kan mij moeilijk voorstellen dat ze al bij Delft zijn zonder dat een Nederlandse opsporingsdienst kon aansluiten.